Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Chouka
#3358396
Door een meevaller heb ik een hoeveelheid KVV zonder bot (zuivere kalk als calciumbron). Het gaat om een duurder merk met een hoog percentage echt vlees en orgaan.
Mijn honden krijgen Barf en krijgen normaal 450 en 550 g per dag. Er zitten echt wel zwaardere pakken tussen als het niet goed kan verdeeld worden.

Nu geef ik ze samen 2 pakken van 800g per dag (de zwaarste het meeste) en dan nog gedroogde kippennekken extra als snack tussendoor en voor het bot. (gisteren de eerste pak, vandaag al 2)

Ze geven aan dat ze nog honger hebben. Deze avond hebben ze veel vroeger dan gewoonlijk gegeten omdat ze honger hadden en nu geven ze opnieuw aan dat ze honger hebben.

Moeten ze van KVV echt zoveel meer hebben?

(ik wil de merknaam niet noemen zodat de firma niet kan meelezen gezien het feit dat ik het gekregen heb)
Door src_esther
#3358398
Ik denk dat KVV een veel minder voldaan gevoel geeft dan BARF, het is hap-slik weg. Kippennekken zijn waarschijnlijk te eenvoudig knaagwerk om het gemis van het echte werk te compenseren.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3358399
KVV verteerd ook sneller, dus er is sneller weer trek. En het is inderdaad meer hap slik weg. Hier hielp het wel om uit slow bowls en een kong te voeren, dan is de mentale voldoening weer iets hoger.

Maar kalk als zuivere calciumbron? Kalk is iets anders dan calcium he. Ik zou daar niet zoveel vertrouwen in hebben, geen idee of het lichaam dat kan benutten. En als je daar wel vertrouwen in hebt, zou ik er weer geen kippennekken naast voeren, want dan haal je het weer uit balans.

Hou er ook rekening mee dat de meeste kvv's vetter zijn dan het gemiddelde barfmenu. Wat extra hard aantikt als je er meer van gaat voeren.
Door Chouka
#3358408
src_esther schreef:Ik denk dat KVV een veel minder voldaan gevoel geeft dan BARF, het is hap-slik weg. Kippennekken zijn waarschijnlijk te eenvoudig knaagwerk om het gemis van het echte werk te compenseren.
Ja. Zo is dat.
Gisterenavond ben ik overgegaan tot een handvol gedroogde slokdarm. Daar zijn ze langer mee bezig geweest.
Door Chouka
#3358409
Kaela schreef:KVV verteerd ook sneller, dus er is sneller weer trek. En het is inderdaad meer hap slik weg. Hier hielp het wel om uit slow bowls en een kong te voeren, dan is de mentale voldoening weer iets hoger.

Maar kalk als zuivere calciumbron? Kalk is iets anders dan calcium he. Ik zou daar niet zoveel vertrouwen in hebben, geen idee of het lichaam dat kan benutten. En als je daar wel vertrouwen in hebt, zou ik er weer geen kippennekken naast voeren, want dan haal je het weer uit balans.

Hou er ook rekening mee dat de meeste kvv's vetter zijn dan het gemiddelde barfmenu. Wat extra hard aantikt als je er meer van gaat voeren.
Ik heb voor ongeveer 2 weken denk ik, max. 3. En dan nog echt veel verschillende smaken en enkele verschillende merken.
Het is met een beperkt vetgehalte, met mooi vlees en geen afval.

Haal ik het dan even goed uit balans als ik er gedroogde snacks aan toevoeg? Zou jij eerder kiezen voor 3 zakken per dag i.p.v. andere toevoegingen?
Door Chouka
#3360055
Ik denk dat ze het gewoon lekker vonden en daardoor meer wilden.
De pakken KVV zijn niet allemaal afgehaald. Ik heb nu nog voor een hele tijd.


Enkele dagen geleden merkte ik dat mijn duitse herder serieus is bijgekomen. Hij kan niet meer goed omhoog springen.
(sinds ik dat merkte minder ik de hoeveelheid dat ik geef)

Ze heeft HD, stond goed op gewicht en dat vond ik heel belangrijk.

Moet ik ze nu terug zetten op de hoeveelheden dat ze kregen bij Barf? Of toch meer?
Door Greece
#3360073
Ik geef nooit meer kvv dan barf. Dat kvv minder een voldaan gevoel geeft wil niet zeggen dat je "dus" meer moet geven. Uiteindelijk voer je teveel. Uit ervaring weet ik dat mijn hond meer barf kan eten dan kvv. Bij dezelfde hoeveelheid wordt ze op kvv dikker.
Ik zou de kvv minderen of lekker terug barfen. ;)
Door Chouka
#3360125
Greece schreef:Ik zou de kvv minderen of lekker terug barfen. ;)
We delen de zakken al meer dan een week onder 3 honden i.p.v. 2 en ik heb al eens een maaltijd overgeslaan.
Als de diepvries leeg is wordt het terug Barf.
Als de gasthond weg is ga ik de zakken openen, een afgemeten hoeveelheid er uit halen en terug in de diepvries offrigo steken.
Door Chouka
#3360126
Greece schreef: Uit ervaring weet ik dat mijn hond meer barf kan eten dan kvv. Bij dezelfde hoeveelheid wordt ze op kvv dikker.
Dat is een praktisch antwoord. Daar kan ik iets mee.
Hoeveel% minder geef jij ongeveer?
Door Greece
#3360135
Ik geef haar 10% minder.
Op barf 300gr plus groenten ( tel ik niet mee) met kvv krijgt ze 270 gr plus groenten en nu is het een onderdeel van haar menu.
Mijn andere (overleden) hond kreeg 1000gr barf en met kvv 900gr.
Door Chouka
#3364180
Vanavond voelde ik me een slechte hondenbaas.

Nadat mijn gast weg was ging ik over op 1 pak KVV voor 2 honden 's morgens en wat gedroogde spullen 's avonds.
Vooral 's morgens vliegen ze op hun eten.

Mijn moeder was terminaal en elk vrij moment ging ik naar haar.
Vandaag is ze begraven. Voor het eerst sinds lang was ik een avond thuis bij de honden. Ze vroegen iets lekker en ik had zin om hun te verwennen. En ze vroegen nog en nog en nog. Uiteindelijk heb ik ontdekt dat ik 2 magere honden heb. En ze waren echt teveel bijgekomen met 2 pakken per dag.
Nu begrijp ik dat ze honger hadden.
Ze hebben genoeg eten gekregen vanavond om alles te compenseren.
Door Chouka
#3364231
Dankjewel Eelke.
Tijdelijk 2. Ze zijn echt wel iets te mager.
En dan ga ik het proberen in de gaten te houden zodat ze niet weer te dik worden.

Ik vind 1,5 niet handig. Ik denk eerder aan de ene dag 1 en de andere dag 2.
In de loop van volgende maand is het op en ga ik terug over op Barf. Dan ken ik de hoeveelheden dat ik moet geven.
Door eelke
#3364233
Ohhh voor tijdelijk is dat ook prima joh. Voor langere tijd denk ik dat je honden wel blijer worden van steeds dezelfde hoeveelheid, anders is het om de dag zo'n teleurstelling ;)

Joep krijgt soms kvv, 750 gram, dus drie kwart kilo rol. Die hakken wij met een bijltje, dat gaat heel makkelijk. Dat zou je ook kunnen doen, als je toch ooit weer terug gaat naar kvv en 2 dan nog te veel, en 1 dan nog te weinig blijkt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door