Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Gerard46
#3358201
Hoi

Sinds enkele maanden hebben we weer een Shar pei pup, na het overlijden van onze eerste Shar pei Rebble zijn we nu zeer gelukkig met onze tweede pei Prince, geboren op 30 mei 2018.
Mijn vraag luid als volgt, wij voeren onze Pei 3x per dag. 2x Carnibest op een dag, in de ochtend en middag en in de avond Kivo. De reden dat we 1 x per dag Kivo voeren is om de kosten enigzins acceptabel te maken. Ik lees ook vele goede verhalen over Kivo ook op voerwijzer.com. Nu wil ik graag weten of deze combinatie met betrekking tot 1 keer per dag in de avond Kivo te voeren compleet genoeg is aangezien ik wel weet dat Carnibest een complete maaltijd betreft weet ik niet zeker hoe dat is in combinatie met Kivo 1x per dag
2D52E652-0827-42EB-8474-91BD77CE440F.jpeg
2D52E652-0827-42EB-8474-91BD77CE440F.jpeg (1.15 MiB) 2964 keer bekeken
Door eelke
#3358208
Welkom terug!

Kivo heet ook gewoon 'compleet' toch? Welke kivo rollen heb je?
Het is juist verstandig merken af te wisselen, dus wat dat betreft ben je goed bezig. Ik zou ook kijken welke 'smaken' je geeft en die afwisselen. Hoe meer variatie hoe beter!

En meteen een foto erbij, leuk, jij hebt het helemaal begrepen hier :)
Gebruikersavatar
Door Gerard46
#3358209
Hoi

Dank je wel voor je reactie.

Wat is het advies als het om Kivo gaat of zijn alle rollen Goed?
Morgen wil ik namelijk nieuwe bestellen vandaar.
Mijn vorige Shar pei Rebble voerde ik Haaksbarf, 4 smaken in 3 weken om het zo compleet mogelijk te maken. Ook nooit klachten over gehad.

Dit is onze vorige pei, Rebble, is enkele maanden geleden overleden.
855FD8AF-95A1-4ED4-A27C-892D77E5466B.jpeg
855FD8AF-95A1-4ED4-A27C-892D77E5466B.jpeg (288.91 KiB) 2945 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door pluk
#3358217
Gerard46 schreef:Hoi

Dank je wel voor je reactie.

Wat is het advies als het om Kivo gaat of zijn alle rollen Goed?
Morgen wil ik namelijk nieuwe bestellen vandaar.
Mijn vorige Shar pei Rebble voerde ik Haaksbarf, 4 smaken in 3 weken om het zo compleet mogelijk te maken. Ook nooit klachten over gehad.

Dit is onze vorige pei, Rebble, is enkele maanden geleden overleden.
855FD8AF-95A1-4ED4-A27C-892D77E5466B.jpeg
Kivo noemt al z'n mixen compleet, maar dat zijn ze niet.
De kip compleet bevat bijv alleen kip. Dus die is niet compleet als kvv, maar bevat waarschijnlijk de "complete" kip.

In Carnibest zit in een groot deel van de mixen kip. Dus ik zou je willen aanraden om van Kivo juist wat andere diersoorten te nemen.
Ik hou zelf als vuistregel aan dat ik max 20% van 1 diersoort in m'n menu wil.
Door Lizzy
#3358220
Gerard46 schreef:Hoi

Sinds enkele maanden hebben we weer een Shar pei pup, na het overlijden van onze eerste Shar pei Rebble zijn we nu zeer gelukkig met onze tweede pei Prince, geboren op 30 mei 2018.
Mijn vraag luid als volgt, wij voeren onze Pei 3x per dag. 2x Carnibest op een dag, in de ochtend en middag en in de avond Kivo. De reden dat we 1 x per dag Kivo voeren is om de kosten enigzins acceptabel te maken. Ik lees ook vele goede verhalen over Kivo ook op voerwijzer.com. Nu wil ik graag weten of deze combinatie met betrekking tot 1 keer per dag in de avond Kivo te voeren compleet genoeg is aangezien ik wel weet dat Carnibest een complete maaltijd betreft weet ik niet zeker hoe dat is in combinatie met Kivo 1x per dag

2D52E652-0827-42EB-8474-91BD77CE440F.jpeg
Ik denk dat het juist prima is, dat je twee verschillende merken geeft. Hoeft niet perse op 1 dag, je kunt ook een paar dagen in de week voor Carnibest en een paar dagen in de week voor Kivo kiezen. Wat jij fijn vindt. Ik zou zoveel mogelijk verschillende diersoorten afwisselen. Maar 1 diersoort achter houden (echt niet geven) voor mocht je ooit in het leven van je hond nog eens een eliminatie dieet moeten doen. Ik zou dan een makkelijk diersoort kiezen, waar je goed aan kunt komen, bijvoorbeeld konijn. Dan geef je dus alle KVV smaken, behalve konijn.
Gebruikersavatar
Door Gerard46
#3358279
pluk schreef:Kivo noemt al z'n mixen compleet, maar dat zijn ze niet.
De kip compleet bevat bijv alleen kip. Dus die is niet compleet als kvv, maar bevat waarschijnlijk de "complete" kip.

In Carnibest zit in een groot deel van de mixen kip. Dus ik zou je willen aanraden om van Kivo juist wat andere diersoorten te nemen.
Ik hou zelf als vuistregel aan dat ik max 20% van 1 diersoort in m'n menu wil.
Dank je wel voor de tip
Gebruikersavatar
Door Gerard46
#3358280
Lizzy schreef:Ik denk dat het juist prima is, dat je twee verschillende merken geeft. Hoeft niet perse op 1 dag, je kunt ook een paar dagen in de week voor Carnibest en een paar dagen in de week voor Kivo kiezen. Wat jij fijn vindt. Ik zou zoveel mogelijk verschillende diersoorten afwisselen. Maar 1 diersoort achter houden (echt niet geven) voor mocht je ooit in het leven van je hond nog eens een eliminatie dieet moeten doen. Ik zou dan een makkelijk diersoort kiezen, waar je goed aan kunt komen, bijvoorbeeld konijn. Dan geef je dus alle KVV smaken, behalve konijn.
Dank je wel voor de tip
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door