Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Questionmark
#3356580
Beste forumleden,

Ik merk dat ik in mijn zoektocht stukken verder ben gekomen. Met name door veel rond te vragen en uiteraard jullie input.
Wat variatie in KVV betreft, merk ik dat er zoveel verschillende merken verkrijgbaar zijn die op mijn/onze behoefte inspelen, waardoor ik niet meer zo goed weet welk merk nu wel of niet betrouwbare kwaliteit levert. Met mijn vriendin zijn we uitgekomen op Carnibest als basis.

Zouden jullie voor mij je persoonlijke top 5 van KVV merken willen opsommen? Dit om eenzijdigheid van voer te voorkomen.

Ik kijk uit naar jullie reacties. Alvast bedankt!

?
Door eelke
#3356587
Oeh, ik heb geen top 5 (ook omdat ik barf) maar wat voor mij belangrijk is, geen premix, geen calciumsuplement, liever ook geen extra olietjes, vooral gewoon gemalen dier, en dan afwisselen met verschillende diersoorten. Eigenlijk vooral gemalen barf zeg maar. ;)

Waar zit jullie twijfel nu vooral in?
#3356590
eelke schreef:Oeh, ik heb geen top 5 (ook omdat ik barf) maar wat voor mij belangrijk is, geen premix, geen calciumsuplement, liever ook geen extra olietjes, vooral gewoon gemalen dier, en dan afwisselen met verschillende diersoorten. Eigenlijk vooral gemalen barf zeg maar. ;)

Waar zit jullie twijfel nu vooral in?
Mijn twijfel ligt vooral in het feit dat ik bang ben iets verkeerd te doen en mijn hond hiermee tekort te doen, of nog erger, schade toe te brengen doordat ik onwetend bezig ben met zo een basisbehoefte.

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
Door Lizzy
#3356601
Ik voer geen KVV. Maar op eenzame hoogte staat voor mij Bandit. Het is uitgedacht door Tannetje Koning (dierenarts) en zij weet echt wel wat zij doet, ze heeft de voeding helemaal doorgerekend. Huub (de maker) weet overigens ook erg veel en hij heeft van alles en nog wat laten analyseren op voedingswaarde. Ik weet ook welke kwaliteit vlees zij gebruiken. En ik weet dat zij complete kippen gebruiken (uitgelegde legkippen). Het is jammer dat het zo duur is.... Maar mocht ik ooit 80 jaar zijn en geen zin meer hebben in zelf samenstellen: koop ik een Tjiewaawaa en ga ik die Bandit voeren :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3356611
Als Oscar om welke reden ook even geen Barf kreeg, voerde ik meestal Haaksbarf en Carnibest. Die bevielen beide goed.

Hij heeft ook wel lotgerink gehad, wat er op zich altijd prima uitzag, maar dat was heel vet. Daar moest ik dan dus heel weinig van voeren (risico op voedingsstoffen tekort!) en zijn vacht werd wat vies vettig.

Voor de katten ben ik ook erg tevreden over carnibest en voor hen heb ik ook regelmatig bij oervoer besteld. Was ik meer over te spreken dan over de carnibest (want geen premix en voor zover te zien goede kwaliteit), maar de katten vonden carnibest beter smaken... Daar zijn het katten voor.

Ter afwisseling heb ik ook wel eens een rolletje Carnis gehad, vond ik wel oke, maar dan wel ter afwisseling.

We hebben Oscar ook heel lang smuldier gevoerd wegens geen echt bot meer verdragen, maar dat zou ik nooit als hoofdvoer aanraden. Dat is leuk als je een keer een lege vriezer hebt of een weekendje weg bent ofzo. Gemak dient soms de mens.
#3356813
Thanks voor de reacties en lijstjes! Hier hebben we zeker wat aan.

Nu hebben we buiten de voedingswaarden/volledigheid ook gekeken naar de prijzen. Dit is uiteraard een belangrijk facet.

Veel KVV rollen zijn erg duur... Het is makkelijk te zeggen dat prijs niet belangrijk is als het om gezondheid gaat, maar in praktijk moet dit facet toch worden meegewogen.

Als we deze merken naast elkaar leggen, lijken Kivo en barfmenu in vergelijking met andere fabrikanten zachter aan de prijs.
Wellicht kunnen we rollen van deze merken goed afwisselen met karnivoer en kanrnibest.

Alleen is kivo niet heel makkelijk verkrijgbaar helaas...

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
Door Lizzy
#3356817
Questionmark schreef:Thanks voor de reacties en lijstjes! Hier hebben we zeker wat aan.

Nu hebben we buiten de voedingswaarden/volledigheid ook gekeken naar de prijzen. Dit is uiteraard een belangrijk facet.

Veel KVV rollen zijn erg duur... Het is makkelijk te zeggen dat prijs niet belangrijk is als het om gezondheid gaat, maar in praktijk moet dit facet toch worden meegewogen.

Als we deze merken naast elkaar leggen, lijken Kivo en barfmenu in vergelijking met andere fabrikanten zachter aan de prijs.
Wellicht kunnen we rollen van deze merken goed afwisselen met karnivoer en kanrnibest.

Alleen is kivo niet heel makkelijk verkrijgbaar helaas...

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
Kun je Kivo niet ook bestellen en thuis laten bezorgen?

Ik denk dat het prima is wanneer je deze merken afwisselt. Ook als de nadruk ligt op de eerst genoemde merken, die zich ook al hele lange tijd bewezen hebben!
Door toscak
#3356823
Hier een menu van de volgende merken (in volgorde van grootste aandeel naar kleinste in het menu):
Bibi, Haaksbarf, Tinlo Barfmenu, Bandit, Alaska (alleen de fazant), Darf.

Soms als ik mijn bestelling nog niet binnen heb, koop ik carnibest of carnivoer bij de dierenwinkel.
#3356828
Ik ben net kvv van farmfood tegen gekomen. Lijkt er ok uit te zien. Wat vinden jullie hiervan?

Kivo is inderdaad prima te bestellen. Ze lijken alleen geen verkooppunten in dierenwinkels te hebben.

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
Door Janie2
#3356838
Kvv is zeker aan de prijs, maar je koopt meestal wel kwaliteit vergelijken de goedkopere merken.
Ik heb nog nooit een tegenvallende partij gehad van deze merken met bijvoorbeeld veel vet of stinkend vlees.
Mijn top 5:
- haaksbarf
- darf
- bandit
- Alaska
- goedkoper wisselde ik: lupa, tinlo, carnibest.

Het is daarnaast hond afhankelijk. Plus, ik gaf er zelfgemaakte rauwe groentenprutjes bij. Biologische groenten zijn ook niet goedkoop.

Ik zou zeggen, bestel een paar merken en kijk en ruik hoe het er uit ziet. Hoe je hond eet.

Ik was € 100+ per maand kwijt.

Wat voeren jullle nu?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door