Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Lady Evy
#3355759
Hallo medeforummers,

Ik ben hier nieuw dus stel me even voor!
Ben Erika, getrouwd, 2 kids en wij zijn baasjes van die liefste Staffordshire Bull Terriër genaamd Evy!
(Gelukkig heeft iedereen de liefste thuis hihi)

Evy heeft atopie. :-[
Ze had heel soms een rood plekje tussen een teentje, niet eens allemaal, krabt niet, bijt niet was echt het enige.
Ze kreeg van pups af aan kvv maar ik heb me bij de dermatoloog om laten praten om haar brokken te geven als eliminatie dieet gezien Evy alle smaken kreeg.
Ook wisselde ik geregeld af kwa merk.
We zijn in april gestart met desensibisatie gezien ze allergisch is voor 11 dingen;
Copramijt
Farinaemijt
Hooimijt
Meel mijt
Veldbeemdgras
Handjesgras
Berk
Hazelaar
Iep
Katwilg
Schapezuring

Afgelopen week was drama... 3 hotspots, korsten op de lippen, rood tussen de tenen, onder een voet kapot, vieze ogen, bulten op de voorpoten en zaterdagavond een spoedje naar de dierenarts omdat haar koppie vol bulten zat...; Allergische reactie!
Zo erg is het nog nóóit geweest!
Buiten het vele drinken op de brok, de enorme hopen kak, de doffe vacht, schilfers en een soort van lusteloze hond vanmorgen de brokken in de kliko gegooid en de vriezer weer gevuld met kvv, paard, konijn en lam.
We hebben die brok wel lang genoeg geprobeerd om te zien dat dat het écht niet is!
Zalmolie meegenomen, gedroogde paardelong als beloning en hopen dat alle ellende snel het lichaam weer uit is en ze opknapt!

Ik kom dus graag meelezen en nog meer kennis opdoen zodat ik weer een vrolijke 4voeter heb straks! :-*
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3355763
Hoi, welkom.

Een van onze honden heeft allergieen voor alle soorten mijten en alle soorten schimmelsporen - niet aan te ontkomen dus, want dat zit werkelijk overal.
Behalve vers voeren deed (want hij heeft 3 jaar later nauwelijks meer last, dus ik ben er wat losser in geworden) ik het volgende: de hond regelmatig wassen met lauwwarm water en verdunde appelciderazijn. In het begin was dat 2x per week. Het huis elke dag stofzuigen en 2x per week helemaal goed nat afnemen. Zijn slaapplek om de dag een schone deken, gewassen zonder wasmiddel, want dat kan ook weer jeuk geven.

Hij krijgt dagelijks een capsule quercetine met bromelaine - dat is een natuurlijke ontstekingsremmer/antihistamine.
Wassen doe ik alleen nog als ik hem zie krabben of als hij gaat niezen - dit is nog maar eens in de 2 tot 3 maanden.
Door Lady Evy
#3355770
Wauw dat zijn wat tips waar ik wat aan heb! Dank je!

Stofzuigen die ik minimaal 1 x per dag met een Dyson met hepa filter.
Met 2 kids gebeurd het vaak dat ik 2 x stofzuig hahahaha!
Mn stoomreiniger gaat 2 x per week door mn woonkamer, jemig klinkt bijna als extreem cleaner hahahaha!

Evy moest even wachten op dr vlees vandaag maar heeft net bijna de bodem er uit gelikt!
Door Lizzy
#3356539
Lady Evy schreef:Hallo medeforummers,

Ik ben hier nieuw dus stel me even voor!
Ben Erika, getrouwd, 2 kids en wij zijn baasjes van die liefste Staffordshire Bull Terriër genaamd Evy!
(Gelukkig heeft iedereen de liefste thuis hihi)

Evy heeft atopie. :-[
Ze had heel soms een rood plekje tussen een teentje, niet eens allemaal, krabt niet, bijt niet was echt het enige.
Ze kreeg van pups af aan kvv maar ik heb me bij de dermatoloog om laten praten om haar brokken te geven als eliminatie dieet gezien Evy alle smaken kreeg.
Ook wisselde ik geregeld af kwa merk.
We zijn in april gestart met desensibisatie gezien ze allergisch is voor 11 dingen;
Copramijt
Farinaemijt
Hooimijt
Meel mijt
Veldbeemdgras
Handjesgras
Berk
Hazelaar
Iep
Katwilg
Schapezuring

Afgelopen week was drama... 3 hotspots, korsten op de lippen, rood tussen de tenen, onder een voet kapot, vieze ogen, bulten op de voorpoten en zaterdagavond een spoedje naar de dierenarts omdat haar koppie vol bulten zat...; Allergische reactie!
Zo erg is het nog nóóit geweest!
Buiten het vele drinken op de brok, de enorme hopen kak, de doffe vacht, schilfers en een soort van lusteloze hond vanmorgen de brokken in de kliko gegooid en de vriezer weer gevuld met kvv, paard, konijn en lam.
We hebben die brok wel lang genoeg geprobeerd om te zien dat dat het écht niet is!
Zalmolie meegenomen, gedroogde paardelong als beloning en hopen dat alle ellende snel het lichaam weer uit is en ze opknapt!

Ik kom dus graag meelezen en nog meer kennis opdoen zodat ik weer een vrolijke 4voeter heb straks! :-*
Wat een ellende....

Ik lees dat je nu drie diersoorten KVV heb gekocht. Is dat met een speciale reden? Denk je dat ze ook een voedselallergie heeft, naast de allergie voor wat hierboven genoemd staat? Heeft ze een hypoallergene brok gegeten of een gewone brok?

Zalmolie.... Ik wil niet negatief doen maar als dit een gewone zalmolie is, dan is ie gemaakt van gekweekte zalm. En heel eerlijk? Dat is rotzooi. Ik weet niet of je de fles al open hebt gemaakt maar zo niet: ik zou 'm terug brengen als ik jou was en een goede visolie gaan geven. En een goede visolie, een echte goede: zit nooit in een fles. Om de doodsimpele reden dat visolie supersnel ranzig wordt in een fles, al gooien ze er een kuub vitamine E en rozemarijn in.

Goede visolie: visolie van Solgar (capsules) en bijv. de wilde zalmolie capsules van Solgar. Die kun je goedkoop inkopen bij I Herb.

Mandjes en dekentjes wassen is een heel goed idee en daarnaast je hond afspoelen zoals Spikkelneus beschrijft is ook een super goed idee. Zodra de pootjes opspelen: lekker spoelen met appelazijn en water. Appelazijn (echte goede) is in literflessen te koop bij natuurvoedingswinkels. Dan heb je ook nog eens rauwe ongefilterde en die is het beste.

Hebben ze haar nu een prik prednison gegeven?

Heel veel sterkte met je lieve schat :-* ! Ik hoop dat ze gauw opknapt!
Door eelke
#3356541
Lady Evy schreef:Wauw dat zijn wat tips waar ik wat aan heb! Dank je!

Stofzuigen die ik minimaal 1 x per dag met een Dyson met hepa filter.
Met 2 kids gebeurd het vaak dat ik 2 x stofzuig hahahaha!
Mn stoomreiniger gaat 2 x per week door mn woonkamer, jemig klinkt bijna als extreem cleaner hahahaha!

Evy moest even wachten op dr vlees vandaag maar heeft net bijna de bodem er uit gelikt!
Welkom hier! Fijn dat het zo gesmaakt heeft.
Door Anne in Zweden
#3356558
Welkom hier! Wat een lekker snuitje heeft je pupperd! Ik hoop dat je met rauw voeren haar huidproblemen de baas kunt worden. Ideaal bij een hond met allergieën zou natuurlijk zijn om zelf samen te stellen, dan weet je 100% zeker wat ze eet (bij kvv kunne altijd dingen als kruisbesmetting meespelen), maar kvv is in ieder geval goed om mee te beginnen, en zeker honderd keer beter dan brok.

Succes!
Door Lady Evy
#3356583
Lizzy schreef:Wat een ellende....

Ik lees dat je nu drie diersoorten KVV heb gekocht. Is dat met een speciale reden? Denk je dat ze ook een voedselallergie heeft, naast de allergie voor wat hierboven genoemd staat? Heeft ze een hypoallergene brok gegeten of een gewone brok?

Zalmolie.... Ik wil niet negatief doen maar als dit een gewone zalmolie is, dan is ie gemaakt van gekweekte zalm. En heel eerlijk? Dat is rotzooi. Ik weet niet of je de fles al open hebt gemaakt maar zo niet: ik zou 'm terug brengen als ik jou was en een goede visolie gaan geven. En een goede visolie, een echte goede: zit nooit in een fles. Om de doodsimpele reden dat visolie supersnel ranzig wordt in een fles, al gooien ze er een kuub vitamine E en rozemarijn in.

Goede visolie: visolie van Solgar (capsules) en bijv. de wilde zalmolie capsules van Solgar. Die kun je goedkoop inkopen bij I Herb.

Mandjes en dekentjes wassen is een heel goed idee en daarnaast je hond afspoelen zoals Spikkelneus beschrijft is ook een super goed idee. Zodra de pootjes opspelen: lekker spoelen met appelazijn en water. Appelazijn (echte goede) is in literflessen te koop bij natuurvoedingswinkels. Dan heb je ook nog eens rauwe ongefilterde en die is het beste.

Hebben ze haar nu een prik prednison gegeven?

Heel veel sterkte met je lieve schat :-* ! Ik hoop dat ze gauw opknapt!
Hoi Lizzy,

Voorheen gaf ik alle soorten vlees maar omdat ik vernomen had dat honden nog wel eens willen reageren op kip en rund heb ik voor nu voor deze soorten gekozen.
Heb niet het idee dat het voedsel is hoor!
Heb de brokken van Royal Canin Anallergenic gegeven....

De Zalmolie is al open....
Wijze les, blij dat ik hier lid ben!!!!!
Ik gooi deze weg en ga goede halen!

Afgelopen vrijdag zag mn meisje er niet uit, de hotspots waren zo rood, haar tenen,dat ik naar de dierenarts gegaan ben en ik een kuur Apoquel (10 dagen) heb gehad.
Ondanks dat ze nooit geen jeuk heeft laten zien knapt ze enorm op en zag haar pootjes en hotspots mooi indrogen en genezen.
Ik was de plekken met rescue shampoo en smeer ze in met Vetramil honingzalf.

Echt ik ben zo blij met dit forum!
Heb heel wat te leren en ben jullie dankbaar voor de tips! Xxx
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door