Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3354229
Mijn hond Duke is ondertussen 10 jaar en doet het hartstikke goed nog, maar toch krijg ik af en toe al een beetje doodsangsten. Voor mij een reden om eens kritisch te kijken naar zijn KVV.
Ik voer nu de KVV van florisvlees.nl, heb net al een mail gestuurd voor verheldering wat voor bot en spiervlees erin gaat. Maar misschien zijn jullie er al bekend mee?
Daarnaast bestel ik daar mooi spiervlees en bot, wat Duke 2 dagen per week krijgt als aanvulling op de KVV.
Ik maak zelf groentemix en hij krijgt olie voor z'n omega 3.

Nu ben ik benieuwd, wat vinden jullie nou echt goede merken? Duke eet 500g vlees per dag, dus KVV van 5/6 euro per kilo vind ik wel een beetje duur, maar als het goedkoper echt niet lukt kwaliteit te krijgen kies ik toch het beste voor mijn hond.
#3354233
Wat ik belangrijk vind; calcium uit vleesbot, en ik voer liever geen kvv met allerlei toevoegingen (olie, vitaminepreparaten etc). Verder belangrijk; merken afwisselen. Elk merk heeft voor en nadelen dus niet op een paard wedden.

Verder doe je het al goed met goed kwaliteitsspiervlees toevoegen en bot, als barf-dagen. Dan ook juist de diersoorten doen die met kvv niet zo snel voert. Een visje kan ook een mooie aanvulling zijn, eitjes ook. Maar ik denk dat je met 5 dagen verschillende merken kvv en 2 barf-dagen, groentemix (de handleiding daarvan al eens gelezen?) al hartstikke goed zit.

Als als je hond goed gaat, gaat ie goed hé. 10 is nog maar 10 hoor ;)
#3354239
KVV die hij nu krijgt heeft wel een premix, maar ik voer verschillende diersoorten en vul inderdaad aan met andere diersoorten die niet in de KVV zitten. Visje krijgt hij soms, eitje doe ik al even niet meer dus die zal ik toevoegen.

Handleiding voor groente idd gelezen. Ik maak elke week vers met 5/6 verschillende groente en probeer zoveel mogelijk af te wisselen.

Alleen weet ik dus (nog) niet wat voor botten er gebruikt worden of wat voor spiervlees erin zit.
En dat is een beetje met alle KVV's zo. Dus ik dacht misschien zijn er een paar merken waarvan dit wel bekend is en aan te raden zijn?
#3354265
Als je op de bestelpagina bij Florisvlees klikt op de KVV van je keuze komt er (bij veel soorten) een pop-up met een beschrijving van het product
Bijvoorbeeld
100% Eend mix
Samenstelling: 100% eendenvlees
Verhouding: 65% spiervlees, 20% orgaan, 15% vleesbot.

Eend/Geit mix
Samenstelling: 50% geitenvlees, 50% eendenvlees
Verhouding: 65% spiervlees, 20% orgaan, 15% vleesbot.

De andere merken die je via hem kan bestellen kan je gewoon op de pagina van de producent zien wat er gebruikt wordt
#3354308
Ina schreef:Als je op de bestelpagina bij Florisvlees klikt op de KVV van je keuze komt er (bij veel soorten) een pop-up met een beschrijving van het product
Bijvoorbeeld
100% Eend mix
Samenstelling: 100% eendenvlees
Verhouding: 65% spiervlees, 20% orgaan, 15% vleesbot.

Eend/Geit mix
Samenstelling: 50% geitenvlees, 50% eendenvlees
Verhouding: 65% spiervlees, 20% orgaan, 15% vleesbot.

De andere merken die je via hem kan bestellen kan je gewoon op de pagina van de producent zien wat er gebruikt wordt
Waarbij je nog steeds niet weet welk soort bot er gebruikt is en hoeveel vlees daaraan zat (alhoewel je bij 15% aan heel kaal bot denkt) en of dat van oude of jonge dieren afkomstig is. Je weet ook niet welke orgaansoort/soorten in welke verhouding er in zitten. Bijv.: In de eend/geit mix kan net zo goed 20% pens zitten en 15% harde ribben als 20% aan lever en 15% aan eendenruggen of een mix van van alles. Verder geen info over voedingswaardes.

Met alle respect, maar met dit soort beschrijvingen kan ik persoonlijk dus niks. Als ik geen vetgehalte en geen calciumgehalte heb begin ik er zowiezo niet eens aan.

Voor de samenstelling van de kvv's kan je het beste naar de sites van de producenten zelf gaan. Dus enig uitzoekwerk om datgene te vinden dat je aanstaat is het wel.
#3354372
Ik had inderdaad al een berichtje gestuurd voor verduidelijking. Kreeg snel antwoord met de analyses en ingrediënten. Zag door alle merken en analyses de KVV's uiteindelijk niet meer dus heb besloten 5 dagen BARF en 2 dagen KVV te gaan geven. Kan ik zelf kiezen wat voor dieren/bot/vlees ik geef en kijkt de KVV ook wat minder nauw.
#3355048
Sassol schreef:Ik had inderdaad al een berichtje gestuurd voor verduidelijking. Kreeg snel antwoord met de analyses en ingrediënten. Zag door alle merken en analyses de KVV's uiteindelijk niet meer dus heb besloten 5 dagen BARF en 2 dagen KVV te gaan geven. Kan ik zelf kiezen wat voor dieren/bot/vlees ik geef en kijkt de KVV ook wat minder nauw.
Goede beslissing! (en nog even en je zit op zeven :biggrin2: ).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door