Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3352844
Wel, gisteren kregen ze een nek waar iets langwerpig er nog aan hing. Ik denk dat stuk in de blauwe cirkel. Maar toen stond ik er nog niet bij stil wat het zou kunnen zijn. Het hing er losjes aan, als aan een dun vliesje.
Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
#3352850
pike schreef:
Ben het eens met Angelique. Als je kvv voert weet je niet wat er in zit en kan die prak boordevol schildklier zitten, ongeacht van welk dier. Ongeacht wat de producent zegt. Het is ook nog maar de vraag of kvv-producenten thuis zijn in de anatomie van de dieren die ze in hun worst verwerken. Persoonlijk geloof ik niet dat dat het geval is.
Als je barft en je voert mooie nekken van kip, eend of welke vogel dan ook voer je geen schildklier.

Prima, maar helaas zijn we niet allemaal in de gelegenheid, financieel, tijd, ruimte, noem maar op, om te Barfen.
Dus voer ik kvv er van uitgaande dat ik mijn hond hier goed mee voer.
Dus je opmerking is terecht, echter niet iedereen is in staat te Barfen.
#3352856
Loukas schreef:Wel, gisteren kregen ze een nek waar iets langwerpig er nog aan hing. Ik denk dat stuk in de blauwe cirkel. Maar toen stond ik er nog niet bij stil wat het zou kunnen zijn. Het hing er losjes aan, als aan een dun vliesje.
Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Dat is van de luchtpijp (trachea). Luchtpijp en slokdarm lopen langs de nek.
Kuikuhnek schreef:

Prima, maar helaas zijn we niet allemaal in de gelegenheid, financieel, tijd, ruimte, noem maar op, om te Barfen.
Dus voer ik kvv er van uitgaande dat ik mijn hond hier goed mee voer.
Dus je opmerking is terecht, echter niet iedereen is in staat te Barfen.
Ja dat kan ik ook wel begrijpen. En het is zeker niet eenvoudig een goede en betrouwbare kvv te vinden.
#3352936
Heeft er niet eerder een topic hierover op BP gestaan? Bij medisch misschien? Het verhaal klinkt me zo bekend en zit eigenljk verder niet op andere fora of bij fb clubjes over honden…

Inhoudelijk kan ik er niets zinnigs over zeggen weet er te weinig van. Buiten dat ik weer terug barf ben gaan voeren na een tijd kvv gevoerd te hebben. Financieel weet ik niet of ik nu goedkoper uit ben dat houd ik niet zo bij, gaf niet de goedkoopste kvv’s maar ook niet de duurste. Weet wel dat ze nu een veel betere kwaliteit krijgen omdat ik het nu zelf in de hand heb wat ze krijgen en spiervlees ook echt spiervlees is en de mix van verschillende organen in balans. Elke keer na het proportioneren ben ik er ook wel weer even helemaal klaar mee en het dagelijks hakken en snijden zie ik al helemaal niet zitten dus dat iemand er geen zin of energie in heeft snap ik echt wel :)
#3352938
El_Kato schreef:Heeft er niet eerder een topic hierover op BP gestaan? Bij medisch misschien? Het verhaal klinkt me zo bekend en zit eigenljk verder niet op andere fora of bij fb clubjes over honden…

Inhoudelijk kan ik er niets zinnigs over zeggen weet er te weinig van. Buiten dat ik weer terug barf ben gaan voeren na een tijd kvv gevoerd te hebben. Financieel weet ik niet of ik nu goedkoper uit ben dat houd ik niet zo bij, gaf niet de goedkoopste kvv’s maar ook niet de duurste. Weet wel dat ze nu een veel betere kwaliteit krijgen omdat ik het nu zelf in de hand heb wat ze krijgen en spiervlees ook echt spiervlees is en de mix van verschillende organen in balans. Elke keer na het proportioneren ben ik er ook wel weer even helemaal klaar mee en het dagelijks hakken en snijden zie ik al helemaal niet zitten dus dat iemand er geen zin of energie in heeft snap ik echt wel :)
Dat ging dacht ik over katten?...
#3353210
El_Kato schreef:Heeft er niet eerder een topic hierover op BP gestaan? Bij medisch misschien? Het verhaal klinkt me zo bekend en zit eigenljk verder niet op andere fora of bij fb clubjes over honden…

Inhoudelijk kan ik er niets zinnigs over zeggen weet er te weinig van. Buiten dat ik weer terug barf ben gaan voeren na een tijd kvv gevoerd te hebben. Financieel weet ik niet of ik nu goedkoper uit ben dat houd ik niet zo bij, gaf niet de goedkoopste kvv’s maar ook niet de duurste. Weet wel dat ze nu een veel betere kwaliteit krijgen omdat ik het nu zelf in de hand heb wat ze krijgen en spiervlees ook echt spiervlees is en de mix van verschillende organen in balans. Elke keer na het proportioneren ben ik er ook wel weer even helemaal klaar mee en het dagelijks hakken en snijden zie ik al helemaal niet zitten dus dat iemand er geen zin of energie in heeft snap ik echt wel :)

Ik denk dat jij doelt op dat geval waar de honden vna 1 eigenaar ook verhoogde schildklierwaarden hadden en die bij nader onderzoek zo,n 80% kipnekken voerden. Dit verhaal ging toen onder da's op fb als een lopend vuurtje als in....kijk, van barf krijg je het aan je schildklier.
#3353236
Een verhaal heeft altijd 2 kanten. ;D
Ik denk als je de andere kant van het verhaal wil dat je Bill zelf moet vragen. ;)
En dan kijken wat je wil geloven.
Ik vind het typiische dat dit bij 1 klant is en dan bij 2 honden.
Terwijl heel veel mensen Tamro voeren en geen klachten hebben bij hun honden.
#3353246
Kleine aanvulling, het is bij meerdere honden.
Niet maar bij twee.
Omdat het voor mij momenteel allemaal onduidelijk is en blijft, voer ik geen Tamro meer.
Ik weet niet wie ik wel en niet moet geloven.
Dus dan kies ik voor de weg van de minste weerstand en dat is stoppen met dat merk.
Even voor de goede orde, het is niet mijn bedoeling een merk de grond in te stampen of wat dan ook.

Maar indien dit echt aan de orde is moet wel iedereen dit weten, zelfde als het xylitol verhaal.
Van wat ik er nu van begrijp is dat de betreffende persoon binnenkort daadwerkelijk met een bewijs gaat komen en dit dus ook gaat publiceren. Op dit moment is zij bezig om uit te zoeken hoe en of dit kan, om er voor te zorgen dat het juridisch sterk blijft.

Ik begreep ook dat Tamro gereageerd zou hebben met een bericht dat het noet waar is, die kan ik echter ook nergens vinden.
Blijft een vreemd verhaal.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door