Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Sannie72
#3352098
Ik heb even een vraagje.
Ik geef mijn golden pup van bijna 7 maanden ook kvv Vis.
maar hoeveel mag hij daar nou van hebben wat ze zeggen 1x in de week vette vis maar ik weet niet hoeveel dat mag zijn.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3352106
Appie kreeg 1x per week alleen vis, kvv, maar daar zat van ie aan de race, dus daar ben ik mee gestopt (na 2 jaar pas), dus af en toe krijgt ie vis... denk dat anderen daar je beter over adviseren... dacht dat je 10% van hele week mag geven..... (Appie kreeg dus 175 gr op 1 dag aan vis).....
Door eelke
#3352112
Klopt, max 10 procent van je weektotaal. Het is dan dus wel even goed om te kijken waar je vis-kvv uit bestaat, dat is niet altijd 100% vis.
Door Sannie72
#3352273
Hmmm even denken hoor.

Hij krijgt nu een kilo per dag aan kvv. Hij krijgt fish for pets haring en hij vind het heerlijk.
Dat zijn rolletjes van 250 gram. Mag hij er dan 2 van in de week?
Ook heb ik haring in de vriezer liggen.
Door eelke
#3352281
1 kg per dag is 7 kg per week, dat deel je door 10 dus dat is 700 gram vis per week. Dus dan zijn 2 rolletjes van 250 gram prima.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3353260
Ik voer kvv vis alleen nog icm vleesbot als konijn of kip. Alleen (kvv) vis veroorzaakt hier diarree, omdat het vaak moddervet is. Ik heb nog maar weinig kvv's gezien die ik goed genoeg acht om zonder vleesbot te voeren. Hier staat 1x per week vis op het menu, maar in de praktijk gaat er wel wat vaker een sardientje of haring bij een maaltijd of krijgt ze er 1 als snack bij de visboer.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door