Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door ywa100
#3351553
Zijn er inmiddels meer mensen met ervaring met Source vlees?
Ik heb wel een topic van 2013 gevonden, maar dat is dus alweer 5 jaar geleden.

Ik heb altijd barf en KVV afgewisseld.
Mijn oude zwarte DH die zwaar allergisch was voor kip, rund, mijten, demodex had etc is inmiddels overleden.(Toch nog met natuurlijke middelen 12 1/2 jaar geworden)
Nu hoef ik niet meer persé (dure) Barf en speciale KVV te kopen omdat mijn huidige honden wel oa kip en rund mogen.
Een van mijn honden wil echt niet barfen. Eerst at hij het nog wel met lange tanden (herplaatser Friese Stabij van 8 jaar altijd brok gehad sinds een jaar bij mij), maar nu wil hij absoluut geen bevleesd bot, geen lever, nier etc. weer begonnen met beginnersbot etc. Maar hij eet het echt gewoon niet, met zijn tanden is niks mis. KVV vindt hij heerlijk. Mijn andere hond (herplaatser DH 8 jaar sinds 3 maanden bij mij KVV gewend) eet alles.
Ik heb een proefpakket Source gekregen en het mijn honden gevoerd.
Het zag er goed uit, ze aten het met smaak, ontlasting goed etc. maar dat zegt natuurlijk niet alles.
Ook twijfel ik omdat ik de percentages niet weet.....
Ik ga daar wel een mail aan wagen zodat ik hoop meer informatie te krijgen.
Hun aanbieding is namelijk qua prijs wel erg interessant:

Augustus actie !!!

10 kilo Source compleet
10 kilo Source compleet met pens
10 kilo Source compleet met zalm
10 kilo Source compleet met lam
10 kilo Source rund kip
10 kilo Source Wildmix

60 kilo Source Hondenvoeding voor €99,00
Prijs per kilo €1,65

Gratis aan huis gebracht...maar het moet natuurlijk wel goed zijn!
Hoop dat iemand ervaring heeft.

Groetjes,
Yvonne
Door eelke
#3351555
Vreemd, als ik op hun site kijk (of er moeten er 2 met dezelfde naam zijn?) dan zie ik die varianten helemaal niet staan?
Ik zie wel dat er overal zetmeel in zit, maar echte ingrediënten staan er niet bij. Dat zou ik toch niet zo op prijs stellen...
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3351557
Zelfs als er mensen ervaring hebben, zou ik zeker eens informeren naar de samenstelling. Kan je alleen maar wijzer van worden. En die zaken veranderen soms ook.

We raden wel aan om merken af te wisselen. Want bij kvv moet je de leverancier maar geloven dat het OK is. Door meerdere merken af te wisselen doe je aan risicospreiding.

Enne, als je hond zo gek is op kvv en barf niet leuk vind, dan voer je toch gewoon kvv. ;) Voor een kat zou ik nog zeggen, je kan ook zelf kvv malen, dan weet je wat erin gaat, maar bij een hond van die grootte is dat een ander gegeven natuurlijk.
Door ywa100
#3351560
Ja ik ben het helemaal met je eens dat je ook KVV moet afwisselen met verschillende merken.
Dat doe ik ook en probeer toch een dag barf er tussen door te doen (met de juiste percentages)

Volgens mij houden ze hun website niet bij maar doen meer met Facebook
Ik heb de vragen op hun FB pagina gezet en hoop snel op antwoord en plaats het dan hier.
Bedankt!

Groetjes,
Yvonne
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3351569
Ik had recent 2 verschillende logees die Source aten. Ik was er niet van onder de indruk. Qua geur al helemaal niet, maar ook niet qua structuur. Er zijn betere kvv's in hun prijsklasse.
Door ywa100
#3351572
Dank je voor je reactie Els en Flow!
Ik weet niet welke "smaak" jij had?
Ik heb verschillende geprobeerd en de Light versie was ik niet zo gek van, maar heb ik ook niet nodig.
De andere zagen er hier wel goed uit.

Groetjes,
Yvonne
Door ywa100
#3351574
mijn vragen:

Yvonne Wassenburg Jan ik heb nog een paar vraagjes:
1. zit er ook bot in?
2.. is de calciumbron bot of een supplement?
3. Zit er premix in?
4. zitten er verder nog toevoegingen in?
5. welke organen zitten erin?
6. Welke groente en waarom zoveel? 20%?
Graag je antwoord, bij voorbaat dank, groetjes

Het antwoord:

Source: Yvonne Wassenburg er zit geen bot door ons voer . Calciumbron komt uit kraakbeen en zalmgraat . Ee is geen premix toegevoegd . Geen toevoegingen . Organen zijn longen, hart en mild . Aardappel en wortel . Gr jan

Zou hier wel alles inzitten?
En aardappel ?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3351595
Nee maar geen bot, geen lever en geen nier en dan ook nog eens geen premix. Das gewoon helemaal incompleet. Voer maar wat raak.
Zit gewoon geen logica in. En zo krijgt je hond tekorten.
Zelfs ter afwisseling vind ik dit onzin.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3351597
pearlsofpassion schreef:Nee maar geen bot, geen lever en geen nier en dan ook nog eens geen premix. Das gewoon helemaal incompleet. Voer maar wat raak.
Zit gewoon geen logica in. En zo krijgt je hond tekorten.
Zelfs ter afwisseling vind ik dit onzin.
+1!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3351610
Dit zou ik niet structureel willen voeren. Wat magertjes zeg qua samenstelling. Calciumbron matig (iedere dag zalm?) zoveel wortel/aardappel....organen...milT...geen orgaan waar je teveel van moet eten...longen..ook niet al te voedzaam. Hart wel leuk natuurlijk, maar lever en nier ontbreekt.

Echt heel matig.
Door Siberienne
#3351616
ywa100 schreef:mijn vragen:

Yvonne Wassenburg Jan ik heb nog een paar vraagjes:
1. zit er ook bot in?
2.. is de calciumbron bot of een supplement?
3. Zit er premix in?
4. zitten er verder nog toevoegingen in?
5. welke organen zitten erin?
6. Welke groente en waarom zoveel? 20%?
Graag je antwoord, bij voorbaat dank, groetjes

Het antwoord:

Source: Yvonne Wassenburg er zit geen bot door ons voer . Calciumbron komt uit kraakbeen en zalmgraat . Ee is geen premix toegevoegd . Geen toevoegingen . Organen zijn longen, hart en mild . Aardappel en wortel . Gr jan

Zou hier wel alles inzitten?
En aardappel ?

Mild? Is dat ook wat zij typen :) :) :) :)
Voor dit bedrag zou ik ook maar eens vragen hoeveel %% aardappel....

Mi ook geen goede kvv maar dat kan ook niet voor dit bedrag. Van de goedkopere KVV merken heb ik weleens Kivo gevoerd, dat is volgens mij wel aardig compleet.
Door Summerditches
#3351704
Omdat ik a.g.v. omstandigheden zelf een tijdje geen KVV kon maken en dit op mijn pad kwam heb ik het ook geprobeerd. Misschien is er inmiddels uitbreiding want jouw lijstje is beduidend groter dan mijn keuze (ongeveer 2-3 maanden geleden). Voor mij was het grote nadeel dat in alle mixen heel veel kip zat en de samenstelling was duister.
Ik moet wel eerlijk zeggen ..wat je er ook van vindt..ik ben wel keurig te woord gestaan.
Ik heb antwoord gekregen op b.v. de samenstelling..hij heeft zelf een door hem onderbouwde reden om er geen bot in te doen..heeft hij tot in detail uitgelegd.
Ik heb hem toen geconfronteerd met de algemene mening van versvoerders dat er toch altijd een behoorlijk percentage bot in moet zitten volgens "ons"...hij kwam dan met meningen van dierenartsen / studies etc om het niet te doen. Wat je er ook van vindt hij had er op zijn manier wel over nagedacht.

Ik heb uiteindelijk samen met een andere BP-er een partij gedeeld. Ze vonden het heerlijk maar na een paar dagen merkte ik echt het ontbreken van bot in de ontlasting ..nu heb ik dat zelf en dat voegde ik dan toe. Het is heel netjes verpakt en meneer brengt het inderdaad netjes thuis.

Uiteindelijk had ik de nadelen wel voor lief genomen voor een tweede partij omdat ik echt geen tijd had om het zelf te maken maar dat liep opeens stroef en ik heb op vragen over bezorgen, eventuele beschikbaarheid van mixen zonder kip etc. geen antwoord gekregen. Diverse reminders maar helaas. Ik dacht zou ik iets teveel doorgedramd hebben over de samenstelling etc....

Als je misschien voor de vakantie of in een periode van tijdgebrek het tussendoor voert..misschien aangevuld met wat bot kan het denk ik prima. Ik heb ruim 2 kilo per dag nodig dus dan ben je ook wel blij met de prijs als deze.

Samengevat ..voor te mixen met andere KVV o.i.d kan het denk ik wel. Niet langdurig misschien. Verder vond ik het vlees heel erg rood je zou bijna aan kleurstof denken..en mijn honden werden toch wel erg roze na een paar dagen achter elkaar voeren.
Misschien door de Kip en of de kleur
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door