Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Dreetje
#3350525
Hoeveel vis kun je tegelijk geven?
Ik heb een stuk of 6 kleine sardientjes ca. 160 gram. Kan ik dat in 1 maaltijd geven met nog een beetje kvv erbij? Rocky eet 250 gram per maaltijd.

Ik vind het zo gruwelijk, ga ook niet kijken als hij ze opeet.
9B7AE330-363C-48B4-8C1E-B0703C275BF2.jpeg
9B7AE330-363C-48B4-8C1E-B0703C275BF2.jpeg (2.78 MiB) 2142 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door pluk
#3350528
Dreetje schreef:Hoeveel vis kun je tegelijk geven?
Ik heb een stuk of 6 kleine sardientjes ca. 160 gram. Kan ik dat in 1 maaltijd geven met nog een beetje kvv erbij? Rocky eet 250 gram per maaltijd.

Ik vind het zo gruwelijk, ga ook niet kijken als hij ze opeet.
:biggrin2:

Ja hoor dat kan prima een keer als deel van de maaltijd.
In principe geef je max 10% van het totaal aan vis per week. Dus Rocky mag zo'n 175 gram vis per week (10% van 1750gr).

Sterkte ;)
Door eelke
#3350553
Ja ik gaf ook wel een deel harinkjes erbij inderdaad.

Ik denk dat Rocky er wel anders over denkt dan jijzelf :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pike
#3350662
Als ik hele visjes geef dan geef ik qua gewicht aan vis net zo veel als ze normaal aan eten krijgen. Als het niet helemaal precies uitkomt (natuurlijk komt het meestal niet uit ::) ) krijgen ze iets meer ofwel iets minder. Met het warme weer van nu (en dusminder activiteit) zou ik kiezen voor een visje minder, met koud weer voor een visje meer. Of als ze een energieverslindende dag hebben gehad een visje meer. Op die manier. Je kan ze natuurlijk ook op maat knippen tot het voergewicht.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3350664
Dreetje schreef:Bedankt voor de reacties.
Rocky is er blij mee :P
Dat is balen voor je.
Nu zul je vaker vis moeten geven :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door