Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door veronique
#3349775
Rufa, Amerikaanse cocker pup van mijn dochter eet van begin af kvv. Ze is er verlekkerd op.
Nu stellen we vast dat telkens ze kvv met zalm eet, ze daarna diarree heeft.
Is het erg dat ze geen vis eet? Of is het geven van een capsule visolie een goed alternatief?
Door Siberienne
#3349780
Ik weet niet welk merk je geeft, maar ik vind sommige zalm kvv erg vet. Daar gingen ze hier ook van aan de dunne, ik ben dat gaan mengen met een vlees kvv 50/50 en dat ging beter.

Alternatief; er zijn ook kvv soorten met andere vis, oa alroda heeft ook heek, haring, Kivo heeft meen ik makreel. Ik geef ook wel eens een hele haring ipv vis kvv.
Door veronique
#3349832
Bedankt voor het antwoorden.
Ze eet kvv van Natuur en dier.
De kvv waar zalm in zit is met eend en lam bij (was ik vergeten te vermelden).
Ik heb haring (volledige vis) in de diepvries zitten. Ik zal dan eerst maar proberen om deze klein te knippen want ik durf haar dit nog niet in zijn geheel te geven. Ze is nog maar 20 weken.
Bijlagen
7ED2579E-45D7-4737-B942-CC3C64480150.jpeg
7ED2579E-45D7-4737-B942-CC3C64480150.jpeg (158.91 KiB) 2374 keer bekeken
Door Too
#3349856
Wat een leukerd!

De mix die ze krijgt bevat 3 vettere soorten, wellicht gaat een halve sardien samen met een andere mix hartstikke goed.
En soms gaat het met vismix van merk a prima en en geeft merk b borrelbuiken... het blijft proberen
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3349888
Wij hebben Appie heel lang op 1 dag visdag gezet (barf, zowel zalm, als sprot, haring en makreel), maar daar zijn we mee gestopt omdat hij dan ook diarree (of erg zachte poep) kreeg.... nu krijgt hij elke dag zalmolie over zn eten en af en toe een verse haring......
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3349968
veronique schreef:Bedankt voor het antwoorden.
Ze eet kvv van Natuur en dier.
De kvv waar zalm in zit is met eend en lam bij (was ik vergeten te vermelden).
Ik heb haring (volledige vis) in de diepvries zitten. Ik zal dan eerst maar proberen om deze klein te knippen want ik durf haar dit nog niet in zijn geheel te geven. Ze is nog maar 20 weken.
Wat een schatje!

Met 20 weken kan ze prima een heel visje eten hoor, geen probleem. Fokkers genoeg die vanaf een week of vijf a zes al met Barf beginnen. Ze hebben die tandjes niet voor niets meegekregen. Ik zou dan ook haar ipv 1 keer per week een portie zalm kvv, twee keer per week een klein visje geven. Ik ben een beetje kwijt wat de kleinere visjes zijn. Haring kan best groot, maar ook vrij klein zinn. Sardien is ook klein meen ik. En een heel visje is compleet (in die zin, er zit bot-spier-orgaan in), dus die kan je zonder verder te hoeven rekenen bij de kvv geven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door