Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Maika
#3349325
Heeft iemand ervaring met Renske?
Ik overweeg het te gaan geven als ik weekend weg ben, of eventueel te geven aan de oppas, omdat zij niet zo fan van vlees is.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3349326
Maika schreef:Heeft iemand ervaring met Renske?
Ik overweeg het te gaan geven als ik weekend weg ben, of eventueel te geven aan de oppas, omdat zij niet zo fan van vlees is.
Ik heb in het verleden mijn hond weleens Renske gegeven.
Hij at het met minder smaak als zijn normale voer (bak werd niet uitgelikt) maar hij at het wel. Geeft wat meer ontlasting dan vlees, maar verder geen bijzonderheden.
Tegenwoordig heb ik voor het geval dat Bandit blikvoer, simpelweg omdat die langer houdbaar is.

Ik weet niet wat je oppas tegen vlees heeft, maar de geur van Renske (en Bandit blik) vind ik vele malen meer stinken dan een gemiddelde kvv.
Daarnaast vind ik het er onsmakelijker uitzien. Maar goed dat is natuurlijk persoonlijk.
Door src_esther
#3349335
Bij Renske heb ik ongeveer dezelfde ervaring als Pluk. Wordt gegeten maar niet van harte en het stinkt.

Hier valt blik van Herrmanns erg in de smaak en ik vind het zelfs wel aardig ruiken. Het stinkt wel als het er aan de andere zijde uitkomt... Het gaat er nagenoeg even enthousiast in als rauw of zelfs enthousiaster want bijvoorbeeld KVV van Naturis viel hier absoluut niet in de smaak.
Door eelke
#3349336
Voor oppas-dagen doe ik de kvv afgepast in bakken, die dan alleen nog maar op de grond gezet hoeven te worden. En even afgewassen achteraf, maar dan zit er eigenlijk geen vlees meer in ;)
Gebruikersavatar
Door pike
#3349435
Ik heb Renske een klein jaar geleden geprobeerd. Het werd hier net zo gretig gegeten als barf of kvv. Ontlasting ietsje meer maar wel netjes. Ik kan niet zeggen dat het stinkt, maar het ruikt gewoon naar verhitte prak. De geur staat mij persoonlijk ook niet aan. De honden maakt het niet uit.
Ze hebben ook een graanvrije serie smaken.
Oh ja, er zitten erwten in, en die liet Jakkie mooi in de bak liggen :biggrin2: Maar dat is niets aparts want als er een stukje wortel in zijn vlees zit laat hij dat stukje ook liggen. Als de groente niet tot moes is gemalen blieft hij ze niet.
Mijn ervaringen waren dus niet negatief en dit jaar gaat Renske dan ook mee op kampeervakantie. Ik had in eerste instantie houdbare vleesworsten in gedachten maar na een proef bleek dat een ramp. Hoe groot of klein ik dat ook aanbood, ze stikten er allebei zowat in. En het waren niet de goedkoopste.
Door Maika
#3349605
Dank jullie!
Inmiddels het eerste weekend geprobeerd, ik vond het niet stinken en ze at het redelijk.

MIjn oppas is vegetarier en geeft wel vlees maar ze vind het er verschrikkelijk uit zien, al dat bloed.
Maar dit ziet er uit als een gemalen maaltijd, beetje pureeachtig..

Nog wat verder uitzoeken, dank jullie wel!
Door Nikass
#3351190
Mijn honden vinden het heerlijk. Volgens mij is de samenstelling best prima, en het vlees is afkomstig van dieren die een goed leven hebben gehad!
Ik heb het dus altijd in huis voor t geval ik om wat voor reden dan ook niet genoeg ontdooid heb.
Gebruikersavatar
Door pike
#3354244
Afgelopen kampeervakantie drie weken Renske gevoerd. Na een korte proef afgelopen winter ging het dan nu toch maar gebeuren. Nou, beide honden vonden het zonder meer lekker. Maar tjonge jonge, ze bleven poepen. Wel heel nette keutels hoor, en allemaal hetzelfde, een soort van eenheidsworstjes, maar oh oh wat veel en vaak. Ik ben ook overgegaan op uren later voeren, omdat Jakkie anders al halverwege de nacht eruit moest om te poepen. En het dan op een rennen zette om de camping af te komen maar het niet eens haalde. Verder geen klachten, ze zijn niet ziek geweest en ze hebben het overleefd ::) en het was wel gemakkelijk en clean. Alleen: 395 gram moest er in een verpakking zitten, nou dat kwam helaas maar zelden uit. De inhoud was vaak zo'n 375-380 gram, 1x had ik zelfs een pakje van slechts 345 gram.
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3354297
Ik heb Bandit vanavond voor het eerst een bakje renske gegeven (zalm zonder graan).
Nou, hij vond het heerlijk zeg!?
Na het eten ging hij op zoek of hij nog meer kon vinden.
Liep zelfs nog een paar keer terug naar zijn voerbak.

Daarna had ik een heel blije en vrolijke hond.

Ik heb het gegeven omdat ik iets heel licht verteerbaars zoek. Hij blijkt buikpijn te hebben na vlees. :(

Ik ben benieuwd naar zijn ontlasting. Na het leven van bovenstaande, ben ik vast voorbereid. :P
Gebruikersavatar
Door pike
#3354307
Ik had ook zalm zonder graan, maar daar zat wel 10% aardappel in :-X
Of dit lichtverteerbaar is zou ik niet durven zeggen. Volgens opgave bevat het 5,5% vet maar aangezien de olie er af droop denk ik dat dat bepaald niet klopt... :-\
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3354332
Tja, het is niet helemaal goed gegaan. :(
Vanochtend was het slap wat eruit kwam, vanmiddag spoot het eruit.
Renske is dus niet zo geschikt voor mijn hond. ;)
Jammer, het leek een goede oplossing...
Door Chouka
#3354337
Ik droog elke winter een hele hoeveelheid vlees, vleesbot (kippennekken en kalfsstaarten) en orgaan. Dat gebruik ik voor vakanties en als ik er per ongeluk eens niet ben. Iedereen durft dat aanraken. Dat heeft geen geur. De honden hebben het graag. Het is even gezond als vers. Nog ruim voldoende water voorzien en alles is O.K. Met een hele variatie in vlees- en orgaansoorten is dat helemaal O.K. En als je het niet nodig hebt gehad dan bewaart dat nog heel lang. Het kan ook dienen als je vergeten bent om eten uit te halen of als snack.
Door Janie2
#3354343
Border Bandit schreef:Tja, het is niet helemaal goed gegaan. :(
Vanochtend was het slap wat eruit kwam, vanmiddag spoot het eruit.
Renske is dus niet zo geschikt voor mijn hond. ;)
Jammer, het leek een goede oplossing...
Helaas!
Zo reageerd mijn hond ook op de renske zalm pakjes.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door