Re: Hoi allemaal

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Incubi666
1-ster

Berichtdoor Incubi666 » Ma 17 Sep 2018, 12:29

Husky kan niet loslopen en de husky matchted niet bij mijn moeders geleidenhond in de toekomst. Ik had eerst een tjechslowaakse wolfshond gewild maar daar was de kans zeer klein dat ik hem kan behouden en de juiste huiszetting en ook je hele leefomgeving moest aangepast worden. Ridgeback veel over gelezen ken nu iemand die er een heeft en super wat een lieverd wil niks anders meer. Qua karakter en qua uiterlijk. Het totaal plaatje is compleet. Bedankt voor het advies dan wordt het idd meer spier vlees in de toekomst. Wil geen zieke pup of hond en een ridgeback is al snel te dik omdat ze lui van aard zijn.
pluk
5-sterren

Berichtdoor pluk » Ma 17 Sep 2018, 13:04

Incubi666 schreef:Bedankt voor het advies dan wordt het idd meer spier vlees in de toekomst. Wil geen zieke pup of hond en een ridgeback is al snel te dik omdat ze lui van aard zijn.

Wat bedoel je met meer spiervlees?
Ook spiervlees moet je niet extra gaan bijvoeren als je qua kvv al een compleet menu voert.
Wel kun je natuurlijk 1 of meer dagen barf gaan geven. Dan is hoogwaardig spiervlees met daarbij vleesbot wel een goed idee.
pearlsofpassion
Moderator

Berichtdoor pearlsofpassion » Ma 17 Sep 2018, 14:23

Een RR lui? :???:
Dat is niet het idee dat ik ervan heb.

Ken je het ras goed ? Niet enkel die ene hond? Heb je al fokkers bezocht?
Want een RR is niet zo'n eenvoudig ras, en kan ook zeker niet zomaar loslopen. Dat vraagt veel training en beetje geluk met het karakter van je hond.. Het zijn zelfstandige jachthonden van oorsprong.
Wordt dit jouw eerste hond of weet je waaraan je begint?
Want als je een rustige, gemakkelijke hond wilt ben je misschien beter met een labrador of zoiets.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Ma 17 Sep 2018, 17:21

karakter
Een Ridgeback heeft veel eigenwaarde en komt daardoor excentriek en soms arrogant over. Hij is zeer intelligent en kan enigszins gereserveerd zijn ten opzichte van vreemden, maar zonder hierbij agressiviteit of verlegenheid te tonen. Hij heeft een groot inprentingsvermogen en hij beschouwt zichzelf als een lid van het gezin en wil ook zo behandeld worden. Daarom is een Ridgeback ongeschikt om in een kennel te houden. Een Ridgeback is van nature een beetje lui en hij zal geen onnodige energie verspillen. Verwacht van een Ridgeback ook niet dat hij een weggegooide bal telkens terugbrengt. Een Ridgeback is eigenlijk de tienkamper onder de honden. Hij kan veel, ook hondensporten, maar hij zal nergens echt in uitblinken. Ook heeft een Ridgeback een aangeboren hekel aan regen.

Dit zegt de RvB over de RR. Maar goed, net zo goed dat ze zeggen dat de hond veel eigenwaarde heeft en geen verlegenheid tonen vind ik erg veel RR vandaag de dag ontzettende bange poeperts. En vind ik ze ook niet lui. Maar, vergeleken bij de Dalmaat zijn ze wel weer veel minder energiek. En ik zie ze inderdaad ook nooit onvermoeibaar achter een bal aan rennen of een stok uit het water apporteren. Je moet er wel een type voor zijn, voor deze hond.
pearlsofpassion
Moderator

Berichtdoor pearlsofpassion » Ma 17 Sep 2018, 21:33

Volgens mij bedoelen ze daar met lui dat hij niet alles doet wat je vraagt, als hij geen zin heeft, en de gemakkelijke weg kiest om iets te bereiken. Je moet hem vb niet 3 keer vragen een bal terug te brengen. Daar past hij voor. Niet omdat hij het niet kan, maar omdat hij er het nut niet van inziet en dus geen zin in heeft. Hij denkt: ga die bal zelf maar halen. :P
Maar verder wel energiek. Ale, niet als een dalmaat of een mechelaar vb, maar, wees eerlijk, er zijn niet zo ontzettend veel rassen zo energiek.
Ik kan er wel zat opnoemen die een stuk luier zijn.... ::)
Incubi666
1-ster

Berichtdoor Incubi666 » Di 18 Sep 2018, 00:41

Inderdaad met lui b3doel ik meer ze verspillen hun energie alleen maar waar ze zelf het nut van in zien. Je bent hun baasje niet maar hun vriend. Ridgeback zijn gevoelige honden die je met geduld liefde conquente moet opvoeden. Fokkers heb ik nog niet bezo cht ik wandel haast dagelijks met 1. Voor haar was de opvoeding alles behalve zwaar. Maar elke hond is anders. Je moet ze wel mee krijgen met wandelen want anders worden ze wel snel dik. En ja de teefjes hebben een pure jachtinstinct. De reutjes meer het Waalse en de beschermende kant en ze kunnen de gevoelens goed lezen beter dan veel ander soort rassen.
pluk
5-sterren

Berichtdoor pluk » Di 18 Sep 2018, 10:57

Incubi666 schreef:Fokkers heb ik nog niet bezo cht ik wandel haast dagelijks met 1.

Ik weet niet op welke termijn je een pup wilt maar ik zou daar niet te lang mee wachten. De fokker van je keuze moet ook maar net een nestje hebben op dat moment.
En ik vrees dat de RR inmiddels ook door de broodfok ontdekt is dus doe een beetje speurwerk vooraf naar een goede fokker.
eelke
Moderator

Berichtdoor eelke » Di 18 Sep 2018, 14:08

pluk schreef:Ik weet niet op welke termijn je een pup wilt maar ik zou daar niet te lang mee wachten. De fokker van je keuze moet ook maar net een nestje hebben op dat moment.
En ik vrees dat de RR inmiddels ook door de broodfok ontdekt is dus doe een beetje speurwerk vooraf naar een goede fokker.

Tja dan heb je 'pech' en moet je gewoon wachten toch? Het is ook niet zo maar iets wat je in huis neemt, een pup, dat heeft sowieso goede voorbereiding nodig.
Een nestje hebben op dat moment klinkt wat mij betreft ook niet ideaal, ik had bij beide honden al contact met de fokkers voor er gedekt was, elkaar leren kennen en goed kunnen observeren hoe de honden zijn is belangrijk, dat lukt niet als er al pups zijn.
pluk
5-sterren

Berichtdoor pluk » Di 18 Sep 2018, 14:33

eelke schreef:Tja dan heb je 'pech' en moet je gewoon wachten toch? Het is ook niet zo maar iets wat je in huis neemt, een pup, dat heeft sowieso goede voorbereiding nodig.
Een nestje hebben op dat moment klinkt wat mij betreft ook niet ideaal, ik had bij beide honden al contact met de fokkers voor er gedekt was, elkaar leren kennen en goed kunnen observeren hoe de honden zijn is belangrijk, dat lukt niet als er al pups zijn.

Je hebt gelijk en ik heb me ongelukkig uitgedrukt.
El_Kato
5-sterren

Berichtdoor El_Kato » Wo 19 Sep 2018, 07:12

pearlsofpassion schreef:Een RR lui? :???:
Dat is niet het idee dat ik ervan heb.

Ken je het ras goed ? Niet enkel die ene hond? Heb je al fokkers bezocht?
Want een RR is niet zo'n eenvoudig ras, en kan ook zeker niet zomaar loslopen. Dat vraagt veel training en beetje geluk met het karakter van je hond.. Het zijn zelfstandige jachthonden van oorsprong.
Wordt dit jouw eerste hond of weet je waaraan je begint?
Want als je een rustige, gemakkelijke hond wilt ben je misschien beter met een labrador of zoiets.

Ehm ook Labrador is niet per definitie rustig en gemakkelijk he… Degene die ik van de trainingen die ik met mijn honden gedaan heb ken waren alles behalve… Druk, blij, overenthousiast, enorm bord voor de kop, trokken het baasje over het veld. Eentje was zo overenthousiast dat hij de hand waarmee het vrouwtje beloonde elke keer tot bloedens toe kapot beet bij het aanpakken van de beloning. Daar trainde ze wel op maar hii was gewoon TE enthousiast
Suzanne
5-sterren

Berichtdoor Suzanne » Wo 19 Sep 2018, 20:44

Ah, je wisselt hier al net zo vaak van ras als op het Hondenforum ;-) dat is in ieder geval consequent. Ik zou eerst maar 's mee gaan lopen met wandelingen van RR; of er meer leren kennen. Het is wel een mooi ras maar nou niet meteen een ras voor beginners, zeker de reuen kunnen erg onaangenaam zijn tegen andere reuen is mijn ervaring.

Je hebt echt helemaal nul ervaring met honden... dan is het op zijn minst belangrijk dat je je goed informeert, inleest, honden bezoekt, meegaat met wandelingen e.d voor je besluit een hond te nemen, laat staan welk ras je dan zou willen.

Suzanne
pluk
5-sterren

Berichtdoor pluk » Wo 19 Sep 2018, 21:32

Suzanne schreef:Ah, je wisselt hier al net zo vaak van ras als op het Hondenforum ;-) dat is in ieder geval consequent. Ik zou eerst maar 's mee gaan lopen met wandelingen van RR; of er meer leren kennen. Het is wel een mooi ras maar nou niet meteen een ras voor beginners, zeker de reuen kunnen erg onaangenaam zijn tegen andere reuen is mijn ervaring.

Je hebt echt helemaal nul ervaring met honden... dan is het op zijn minst belangrijk dat je je goed informeert, inleest, honden bezoekt, meegaat met wandelingen e.d voor je besluit een hond te nemen, laat staan welk ras je dan zou willen.

Suzanne

Net even op Hondenforum gegluurd.... :confused1:
Volgens mij alle ras groepen muv de terriërs en de teckels al voorbij zien komen ::)
Incubi666
1-ster

Berichtdoor Incubi666 » Do 20 Sep 2018, 01:12

Klopt heb lang getwijfeld maar de rr ken ik door een vriendin en kennis van mij een wandeling al met veel rr staat gepland op 7 oktober as. Bij de cruise duinen. Ik neem zeer binnenkort ook contact op met fokkers gisteren al paar mails gestuurd wacht op feedback.
Nog alleen 1 vraag wat voor diepvries adviezieren jullie mij. Is een tafelmodel groot genoeg waar 30kg in kan aan kvv rollen.
pearlsofpassion
Moderator

Berichtdoor pearlsofpassion » Do 20 Sep 2018, 01:36

Als je elke 2 weken denkt te bestellen is dat voldoende. Als je wat meer tijd tussen wil laten, koop je beter iets groters.
Incubi666
1-ster

Berichtdoor Incubi666 » Zo 23 Sep 2018, 01:28

pearlsofpassion schreef:Als je elke 2 weken denkt te bestellen is dat voldoende. Als je wat meer tijd tussen wil laten, koop je beter iets groters.

Wat is iets groter ik zou liever voor een maand willen bestellen.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”