Re: Hoi allemaal

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Incubi666
1-ster

Berichtdoor Incubi666 » Wo 18 Jul 2018, 13:12

Hoi ik ben nieuw op dit forum. Binnenkort heb ik huskypup van 8 weken? Hoe zwaar wegen ze dan ongeveer
Ik wil dan ook kvv gaan geven hoeveel moet ik dan geven? Hoeveel dagen en hoeveel grammen
pluk
5-sterren

Berichtdoor pluk » Wo 18 Jul 2018, 13:22

Incubi666 schreef:Hoi ik ben nieuw op dit forum. Binnenkort heb ik huskypup van 8 weken? Hoe zwaar wegen ze dan ongeveer
Ik wil dan ook kvv gaan geven hoeveel moet ik dan geven? Hoeveel dagen en hoeveel grammen
Welkom!

Hoeveel je pup gaat wegen durf ik niet te zeggen. Ongetwijfeld kan de fokker je wel een inschatting geven.
Ik zou starten met 4x per dag voeren en dan zo'n 6% van z'n lichaamsgewicht.

Had je de beginnersinfo al gelezen?
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Wo 18 Jul 2018, 14:32

Gefeliciteerd met je pup! Ik denk dat pup zo'n 7 a 8 kg zal wegen maar je moet dit even aan je fokker vragen. Die weegt ook vast de pups voor ze mee naar huis gaan.
Incubi666
1-ster

Berichtdoor Incubi666 » Do 19 Jul 2018, 00:53

De beginners post had ik gelezen ja maar pups zijn iets lastiger inschatten
Als hij 8kg zou wegen dan zou je je hem 6x50gram =300 gram per keer moeten geven dus 1200 gram per dag.
En welk voer raad je aan? Alaska? Ik ga wel.voor de complete versies
En met oook al.eem droogoven besteld.
Incubi666
1-ster

Berichtdoor Incubi666 » Do 19 Jul 2018, 01:58

Net alaska bekeken denk toch voor carnivoer of carnibest te gaan. Hier zijn ook premixxen van toch
enya13
4-sterren

Berichtdoor enya13 » Do 19 Jul 2018, 02:56

Incubi666 schreef:De beginners post had ik gelezen ja maar pups zijn iets lastiger inschatten
Als hij 8kg zou wegen dan zou je je hem 6x50gram =300 gram per keer moeten geven dus 1200 gram per dag.

6% van 7 kg= 420 gram/dag!!!!! niet per voerbeurt!!!!!
6% van 8 kg=480 gram.
met 50 gram/kg kom je op hetzelfde gewicht uit ongeveer.
dit allemaal dus per dag, en niet per voerbeurt.
voeren doe je op het oog liefst. wordt de pup te vet, of groeit hij te hard, dan voer je minder. is hij extra actief en schraal, dan voer je wat meer.
de hoeveelheid pas je ook aan naarmate de pup groeit en dus meer kg gaat wegen.
een husky pup zal je ook moeten leren op tijd rust te nemen anders drammen ze maar door.
pluk
5-sterren

Berichtdoor pluk » Do 19 Jul 2018, 07:51

Incubi666 schreef:De beginners post had ik gelezen ja maar pups zijn iets lastiger inschatten

Het percentage is dus per dag.
Ik begrijp dat dit niet duidelijk was en heb de beginnersinfo kvv aangepast.

Er zijn veel merken geschikt, waaronder Alaska, Carnibest en Carnivoer. Maar belangrijkste is de afwisseling van merken en het niet wedden op 1 paard.
Siberienne
5-sterren

Berichtdoor Siberienne » Do 19 Jul 2018, 08:07

Ik heb even gekeken, Shadow was met 10 wkn 6,8 en Spot 5,8 kilo. Janouk, onze eerste pup, was 4,9 kilo, met 8 weken hele nest zat toen tussen de 4,3 en 5.1 kilo.
pike
5-sterren

Berichtdoor pike » Za 21 Jul 2018, 15:37

Als je wil weten wat je pup weegt op de dag van aankomst dan weeg je hem toch gewoon. Ga met pup op de weegschaal staan, noteer gewicht. Ga zelf op weegschaal staan. Trek dat gewicht ervanaf. Of heb je zelf misschien geen weegschaal? Laat de fokker dan nog een keertje wegen. Die moet een weegschaal voor de pups hebben. Zo niet is het geen goede fokker ::)
Incubi666
1-ster

Berichtdoor Incubi666 » Ma 13 Aug 2018, 12:11

Het wordt idd geen husky pup maar een ridgeback pup. Eerst een plek voor mij zelf r regelen daarna de pup. En idd je moet het op.het oog doen maar ik ga zeker voor. Kvv veel beter en natuurlijker dan brokken.
en qua prijs zal. Met elkaar niwt zoveel verschillen.
Maar moet alleen even kijken welke merken ik ga nemen heb al aantal sites op het op met kilo worsten etc. Met verschillende soorten diersoorten erin.
Onder andere dogmeat animalfoodexpres.com carnivoer of iets van Herby. En darf niet te vergeten
Incubi666
1-ster

Berichtdoor Incubi666 » Ma 03 Sep 2018, 00:59

Incubi666 schreef:Het wordt idd geen husky pup maar een ridgeback pup. Eerst een plek voor mij zelf r regelen daarna de pup. En idd je moet het op.het oog doen maar ik ga zeker voor. Kvv veel beter en natuurlijker dan brokken.
en qua prijs zal. Met elkaar niwt zoveel verschillen.
Maar moet alleen even kijken welke merken ik ga nemen heb al aantal sites op het op met kilo worsten etc. Met verschillende soorten diersoorten erin.
Onder andere dogmeat animalfoodexpres.com carnivoer of iets van Herby. En darf niet te vergeten

Het gaat een ridgeback worden en puur kvv. De merken die ik gekozen heb zijn tamro en carnifarm en smuldier eventueel als afwisseling om de prijs te dempen en kivo en kiezebrink en Herby.
Dat lijkt mij toch wel goede merken toch
En ga voor de complete versies denk ik moet ik dan als nog groentemix maken en eieren en vis. Geen idee wat het gewicht van een ridgeback reu pup is. Van 8 weken. Bij ridgeback geldt 5% ongeveer van zijn lichaamsgewicht toch?
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Ma 03 Sep 2018, 11:09

Incubi666 schreef:Het gaat een ridgeback worden en puur kvv. De merken die ik gekozen heb zijn tamro en carnifarm en smuldier eventueel als afwisseling om de prijs te dempen en kivo en kiezebrink en Herby.
Dat lijkt mij toch wel goede merken toch
En ga voor de complete versies denk ik moet ik dan als nog groentemix maken en eieren en vis. Geen idee wat het gewicht van een ridgeback reu pup is. Van 8 weken. Bij ridgeback geldt 5% ongeveer van zijn lichaamsgewicht toch?

Gefeliciteerd met je pup!

Wat grappig, dat je ging kiezen uit een Husky en RR, twee zo totaal verschillende honden! Wat maakt dat het de RR is geworden?

Ziet er goed uit. Smuldier vind ik wat minder maar als je dat af en toe voert is dat prima. Op zich hoef je geen groenten toe te voegen. In CarniFarm zit al groenten volgens mij. Kwaad kan het niet natuurlijk. Twee keer per week een rauw eitje met schil is perfect. Als je ook KVV voert waar vis in zit, hoef je geen extra vis toe te voegen.

Ik denk dat een RR pup (reu) best rond een kilo of 8 zal zitten bij 8 weken. En ik denk dat 5% aan de lage kant is. Ik zou met 7% beginnen. Mocht pup daar echt de dik op worden, dan kun je zakken. Ik houd overigens niet van schrale pups. Pups hebben iets een vetje nodig (dus voldoende voeding) om goed op te groeien. Waarmee ik niet zeg dat je pup vet moet zijn maar schraal vind ik echt een no-no.
Incubi666
1-ster

Berichtdoor Incubi666 » Ma 17 Sep 2018, 00:33

Dan ga ik op 7% beginnen kivo carnibest Herby bibi zouden 1 dag kuikens ook kunnen als bijvoeding en dacht ook aan kippenlevertjes erbij en een groente mix zowieso gefeliciteerd was iets te vroeg eerst even huisvesting dan pup maar ben wel bezig met oriëntatie goede voeding en goede diepvries waar ruim 30kg vlees in kan. Ik geloof ridgeback blieven wel iets haha
pearlsofpassion
Moderator

Berichtdoor pearlsofpassion » Ma 17 Sep 2018, 03:28

Hoi,

Je berichtje leest wat moeilijk, zo zonder punten, hoofdletters en interlinies. ;)

Een hele dag kuikens is wat veel. Kuikentjes kan je bekijken als eitjes, de samenstelling is vrijwel gelijk.

En ik denk niet dat lever bijvoeden een goed idee is. Lever kan je nl overvoeden. De vit A die erin zit kan je overdoseren en dat is gevaarlijk. Je mag dus maximaal een 5-6% lever voeden.
In kvv zit doorgaans al veel orgaan, dus wordt het al snel te veel als je apart nog lever toevoegt. Als je wat extra, los wil voeren ben je best wat spiervlees toe te voegen ( dat zit vaak weinig van goede kwaliteit in kvv), afgewisseld met af en toe een vleesbotje.
pluk
5-sterren

Berichtdoor pluk » Ma 17 Sep 2018, 08:18

Incubi666 schreef:Dan ga ik op 7% beginnen kivo carnibest Herby bibi zouden 1 dag kuikens ook kunnen als bijvoeding en dacht ook aan kippenlevertjes erbij en een groente mix zowieso gefeliciteerd was iets te vroeg eerst even huisvesting dan pup maar ben wel bezig met oriëntatie goede voeding en goede diepvries waar ruim 30kg vlees in kan. Ik geloof ridgeback blieven wel iets haha

Slim dat je eerst de huisvesting goed regelt. Heb je al een fokker gevonden die binnenkort RR pups heeft?
Ben trouwens ook benieuwd hoe je van husky naar ridgeback bent gegaan :-)

De kvv's die je noemt zijn prima.
Als je deze merken en de smaken afwisselt dan moet je absoluut geen lever gaan bijvoeren!
Kuikens zijn niet meer dan een snackje. Kan gerust een paar keer per week in plaats van een ei. Maar je kunt ze niet als voeding meenemen in je menu.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”