Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Tapas
#3348806
Heb al gegoogled en de zoekfunctie geraadpleegd, maar ik kom er niet uit. Daarom stel ik hier mijn vraag.

Mijn hond verdraagt geen vet eten. Nu had ik altijd gedacht dat geit niet vet was, maar blijkbaar wel !
Hij had last en achteraf heb ik ergens gelezen dat geit wel vet is. Klopt dit ?

Bestaat er ergens een lijst met welke diersoorten wel vet zijn en welke niet ?

Ik hoor het graag !!!!
Gebruikersavatar
Door pluk
#3348808
Tapas schreef:Heb al gegoogled en de zoekfunctie geraadpleegd, maar ik kom er niet uit. Daarom stel ik hier mijn vraag.

Mijn hond verdraagt geen vet eten. Nu had ik altijd gedacht dat geit niet vet was, maar blijkbaar wel !
Hij had last en achteraf heb ik ergens gelezen dat geit wel vet is. Klopt dit ?

Bestaat er ergens een lijst met welke diersoorten wel vet zijn en welke niet ?

Ik hoor het graag !!!!
Geit is doorgaans wel vet inderdaad.
Maar je geeft kvv?
Want dan zou ik niet uitgaan van vette of niet vette diersoorten maar simpelweg kijken naar de voedingswaarden die op de verpakking staan. Het verschilt namelijk ook echt per merk of het vet is of niet.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3348811
Eend, geit, lam zijn typisch vette diersoorten. Maar ook kip en konijn kunnen vet zijn als de vellen en vb buikvet mee verwerkt worden.

Vetgehalte van kvv is typisch, naast diersoortafhankelijk ook merkafhankelijk.
Welke merken voer je nu?
Je kan het beste de analyses vergelijken om te zien welke merken en diersoorten van diemerken het minst vet bevatten.
Of zelf gaan samenstellen, als dat een optie is. Dan heb je het vetgehalte zelf in de hand.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door