Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Charlotte75
#3347680
We gaan dit jaar kamperen en onze hond Ziva gaat voor het eerst mee.
Ze krijgt volledig KVV maar dat gaat in de vakantie echt niet lukken omdat wij nogal primitief kamperen.
Ik kan af en toe best een pakje smuldier meenemen uit de supermarkt maar dat kan niet dagelijks. Daarbij heb ik een vriend die het hele kvv gebeuren wel goed vind maar ook heel ranzig,

Wat is een goed alternatief voor versvlees? Ik ben best bereid om brokken te geven maar weet niet zo goed welke. Ik heb wel eens farmfood gegeven maar dat at ze heel slecht.

Ik zal me trouwens nog even voorstellen: Ik ben Charlotte, 43 jaar uit Amersfoort, ik heb een man, zoon van 5 jaar en kruising podenco van 1 jaar. Lang geleden was ik hier actief lid omdat ik toen mijn honden volledig barf voerde. Na ruim 7 jaar geen hond te hebben gehad is in januarie Ziva bij ons komen wonen.
Door eelke
#3347682
Welkom Charlotte!

Het is hier wel echt een vers vlees forum, dus adviseren over brokken is hier niet echt het idee.

Hoe doe je het met je eigen boodschappen? Als je geen koeling hebt moet je ook wel zo'n beetje elke dag naar de supermarkt denk ik? Ik gebruikte een koelbox, vol met koelelementen (die konden steeds wel in de vriezer van de camping) en haalde om de dag vlees uit de supermarkt. Ik barf, dus ik nam spiervlees en orgaan mee van huis, en haalde en dan kippenpoten bij als vleesbot. Dat ging best goed. Veel supermarkten verkopen ook wel kippen/runderhart en lever. Spiervlees natuurlijk ook.

Hoe lang gaan jullie?

En ik ben wel benieuwd naar een foto van Ziva :)
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3347684
Hoi, welkom hier.
Je hebt het over smuldier, dus ik ga ervan uit dat je in NL blijft.
Hoe primitief is primitief? Elke camping heeft toch wel koelmogelijkheden. Of ga je in het bos op zo´n paalcamping staan?
Wij kamperen met 4-5 honden en gaan om de dag naar de winkel voor vers vlees - altijd in Frankrijk, dus afwisseling in diersoorten en orgaanvlees genoeg. Dat blijft ook wel goed in een afgesloten koelbox zonder al te verse koelelementen. Want dat is inderdaad niet altijd mogelijk, maar ik zorg dat alles binnen 48 uur is opgegeten.
Maar als boodschappen doen niet vaak kan, zou ik kiezen voor een graanvrije brok en dan elke dag wat verse groenten, een ei of wat bliksardientjes toevoegen.

Wij willen trouwens graag een foto van je poddie zien ;)
Door eelke
#3347687
Er zijn trouwens ook vleesworsten die je ongekoeld kunt bewaren zolang de verpakking dicht is. Zou niet iets zijn wat ik als vaste voeding zou geven, maar wel voor op vakantie.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3347688
Welkom terug!

Ik zie drie opties: gedroogd (ziwi peak of k9 natural), gekookt/gestoomd of brok.

De gedroogde optie is de duurste denk ik. Wel hoef je minder mee te slepen. Je maakt het klaar door water toe te voegen.

Gekookt/gestoomd is in allerlei varianten en merken te krijgen. Bandit heeft blik, Renske zit in bakjes en Rodi, Barf2go en een aantal anderen zitten in een worst verpakt.

Brok kan inderdaad ook.

Met gedroogd heb ik geen ervaring.
Gekookt/gestoomd heb ik Bandit en Renske weleens gegeven. Mijn hond at dit redelijk goed.

Wat je ook kiest, ik zou eerst thuis even testen of ze t wel eet.
Gebruikersavatar
Door Joyce1985
#3347707
Welkom!

Wij gaan vanaf zaterdag 2 weken naar Frankrijk.
Geen vaste plek, we doen gewoon wat en we zien wel wat er allemaal gaat gebeuren.
(met tent en 3 honden)

Ik heb veel vlees gedroogd; spiervlees, kippennekken, orgaan, pens e.d.
En hier hoop ik ze 2 weken mee in leven te kunnen houden ;) :P
Wanneer ik wel langs een supermarkt kom, haal ik wat ander bot/orgaan/vlees.

Normaal krijgen ze BARF en dit nam ik ook altijd mee op vakantie, maar dat wordt nu lastig gezien we geen/nauwelijks koeling hebben.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3347710
Wij hebben een kleine koelbox in onze tent. Voor de vakantie is het hier verplicht Chinees eten, want die bakken zijn zo handig. Dan neem ik voor 3-4 dagen diepgevroren mee.
Toen onze koelbox kapot was, had ik 4 koelelementen die ik 2x per dag 2 om 2 wisselde bij de receptie van de camping. Verder vind ik de barf lijsten in verschillende talen hier op BP erg fijn.

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Door hannabelgje
#3347711
eelke schreef:Er zijn trouwens ook vleesworsten die je ongekoeld kunt bewaren zolang de verpakking dicht is. Zou niet iets zijn wat ik als vaste voeding zou geven, maar wel voor op vakantie.
Ik vind dat het handigste. Wel vantevoren testen want de mijne lust dat niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door Eef+Stippels
#3347718
Welkom en foto's!!!! :D
eelke schreef:Er zijn trouwens ook vleesworsten die je ongekoeld kunt bewaren zolang de verpakking dicht is. Zou niet iets zijn wat ik als vaste voeding zou geven, maar wel voor op vakantie.
Dat lijkt me ideaal in dit geval.
Door Charlotte75
#3347760
Dank voor alle reacties.
Aan de vriezer op de camping had ik nog niet gedacht, dat is wel handig om wat kvv in te bewaren.
We hebben een koeltas mee (geen koelbox want dat past niet meer in de auto) hierin doen we wat kaas, boter en drinken.
Er blijft dan echt geen ruimte meer over voor een bakje kvv. Misschien kan ik haar 1x per dag gaan voeren zodat ik geen ontdooit vlees hoef te bewaren.

een filmpje van Ziva met onze kat Teun.
https://www.youtube.com/watch?v=YgD-Uca0DXI

Afbeelding
Afbeelding
Door Hanny
#3347798
Nog al eens komt het voor, dat er in de koelkast op de camping vermeld staat, GEEN HONDENVOER.
Ik zou met deze temperaturen echt geen gestoomde worst, na opening buiten de koelkast willen bewaren. Trouwens ook niet, als het iets koeler zou zijn.
Netjes verpakt in je eigen koelbox met koelblokken, hopelijk van de camping, wel. Maar echt voorzichtig zijn, lijkt me.

Hanny
Gebruikersavatar
Door pike
#3347857
Op de buitenlandse camping waar wij elk jaar met de honden komen staat een vrieskist maar daar mag geen diervoeding in. Ik gebruik die voor het vriezen van elementen die ik dan weer in de koekbox stop.
Als je absoluut niets hebt om te koelen zou mijn voorkeur uitgaan naar houdbare worsten, renske oid. En dan van te voren thuis uitproberen. Ik heb wel eens houdbare worsten uitgeprobeerd die ik mee wou nemen maar mijn twee honden stikten zowat in dat droge spul. Of ik nou flinke stukken of kleine “brokjes” gaf dat maakte geen verschil. Dat is niet iets waar je op vakantie pas achter wil komen.
Door Veerle en Billy
#3348562
Wij gaan op hotel en ik neem gestoomde worsten mee. Gisteren eens geprobeerd en hij lust het in ieder geval al. Ik heb 4 verschillende smaken dus zal wel lukken om hier 2 weken mee te overbruggen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door