Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door BelleFae
#3346855
eelke schreef:Ik zou denk ik inderdaad gaan zoeken naar een beter merk kvv (dan smuldier) en dan het extra gewicht in snacks zoeken. Eet ze dat wel? Gedroogd vlees etc? Hoewel ik smuldier echt niet heel fout vind hoor, maar met kvv is het inderdaad wel belangrijk om meerdere merken te geven.
Ja precies. Ik hoor ook heel veel goede ervaringen met Smuldier, maar je hond moet het er maar net goed op doen natuurlijk. En in dit geval is dat niet zo, dus gaan we op zoek naar wat anders.

Gedroogde snacks eet ze meestal wel ja. Dat probeer ik ook wel vaak te geven, of kauwbotjes. Zet dat zoveel zoden aan de dijk dan? Van dat gedroogde spul? Of moet ze dan een zak per dag eten? :D ;D
Door eelke
#3346856
Nou ja, daar zitten net zo goed calorieën in natuurlijk. Zeker als het gedroogd spiervlees is (ik droog zelf). Dus als ze dat goed eet zou ik daar geen rem op zetten zeg maar, maar ipv met 1 stukje, met 2 stukjes belonen enzo. Of net wat grotere stukjes. Kleine beetje helpen ook.
Door saluki
#3348073
Spikkelneus schreef:Onze windhonden eten allemaal zo´n 4% van hun lichaamsgewicht (en dat hebben ze ook echt nodig om dat gewicht te behouden). Dus ik zou 4% gaan geven van het gewicht dat je graag wil dat ze krijgt (als dat 20 kilo is, zit je wel goed met 800 gram).
Saluki´s hebben heel weinig voer nodig, mijn dames wegen gemiddeld 23 kilo, 65 cm hoog en eten 500 gram soms iets meer. De Mannen 70 cm eten 28 kilo meestal 700 gram. Als is het percentage vleesbot zoals voorgeschreven zou geven is het knetterharde ontlasting. Twee nekken, vleugels, half ruggetje is meer dan voldoende voor hun.
Ze kunnen echt alles uit het voer halen, zijn kerngezond dus nooit ziek en prachtige vachten.
Alle kvv`s zit teveel bot in voor ze ben ik nu zo langzamerhand achter, ik gebruik een kilo als vleesbot voor 7 Saluki´s
Barfen is echt niet duurder dan een echt goede kvv, je zou het kunnen proberen en ik heb ook zulke vreselijke miepers gehad, niet eten? volgende dag beter ook bij ons willen ze soms een dag niet eten of bijna niets
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door