Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door NikitaShiva
#3345139
Sinds 3 a 4 dagen staat shiva op kvv nu nog alleen paard ivm gevoelige darmen en kijken of ze tegen een bepaald diersoort niet kan ivm verleden...

Eerste dag ontlasting was meteen goed.
Tweede dag was diaree
Derde dag alleen de ochtend (weet niet hoe t was man heeft haar uitgelaten) anders 2 tot 3 keer per dag.
Vandaag on de ochtend maar mega hard ze moest veel moeite doen liep een stukkie en probeerde t weer.
Uiteindelijk thuis een stukje wat vast bleef hangen weggehaald :yucky:

Vanmorgen weer paard gegeven met wat extra water en een beetje olijf olie erbij (had niks anders in huis)
Ze krijgt wel al ruim een week probiotica.

Is dit een normaal "wen" proces?
Door eelke
#3345145
Dit stat er over hun paard kvv;

Jachtinstinct Vers Vlees (KVV, BARF) met 100% Paard is een versgevroren, complete maaltijd die geschikt is voor (vrijwel) elke hond of kat*. De voeding bestaat voor 100% uit vers paard. De grondstoffen komen rechtstreeks van de beste Nederlandse slachthuizen (dus het zijn géén halffabricaten). 85% van dit product met paard bestaat uit spierweefsel en 15% bestaat uit hoogwaardig orgaanvlees (10% hart en 5% lever). Het product kent dan ook natuurlijke, biologisch verantwoorde 'prooiverhoudingen'! De voeding is graanvrij en glutenvrij, en deze bevat géén kunstmatige kleur-, geur- of smaakstoffen. Bevroren is de maaltijd ten minste één jaar houdbaar. Eenmaal ontdooid, is deze nog twee tot drie dagen houdbaar, mits je de maaltijd in de koelkast hebt liggen, alwaar je de maaltijd ook het beste in kunt laten ontdooien (dus liever niet ontdooien/verhitten in de magnetron). Je hond of kat, die echt een carnivoor (vleeseter) is, zal werkelijk smullen van ons verse vlees!

En ik snap dat niet zo goed, want 85% spier en 15 % orgaan is geen bot, en dat is nou niet bepaald een prooiverhouding te noemen, zonder bot?

Of kijk ik nou ergens overheen?
Door NikitaShiva
#3345149
Volgens mij zit er ook idd geen bot in.

Ga vanaf nu ook afwisselen.

Heb nog konijn in de vriezer van buddys en ga andere dieren bij halen.

Het wennen van kvv kan gewoon met verschillende diersoorten?
Gebruikersavatar
Door pluk
#3345150
Mijn vermoeden tav de ontlasting problemen was een teveel aan bot, dat wil weleens problemen geven. Net als bijvoorbeeld de toevoeging van vacht aan de kvv. Hier lijkt geen sprake van te zijn.

De ontlastingsproblemen zou ik dan wijten aan de overstap van brok naar kvv.

Ik wil je wel aanraden om zsm over te stappen op een kvv die bot bevat als natuurlijke calciumbron.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3345151
NikitaShiva schreef:Volgens mij zit er ook idd geen bot in.

Ga vanaf nu ook afwisselen.

Heb nog konijn in de vriezer van buddys en ga andere dieren bij halen.

Het wennen van kvv kan gewoon met verschillende diersoorten?
Diverse diersoorten is geen probleem.
Ik zou wel 1 diersoort achter de hand houden voor het geval dat. Dus geef bijvoorbeeld geen lam, konijn of eend. Mocht je dan ooit moeten elimineren dat kun je daarmee starten.
Oh ja, t moet wel een diersoort zijn die ze ook niet eerder heeft gegeten.
Gebruikersavatar
Door pike
#3345242
Meerdere dagen kvv van paard met alleen vlees en orgaan en dus zonder bot geeft gemakkelijk dunne poep, geen harde.
NikitaShiva schreef:Volgens mij zit er ook idd geen bot in.

Ga vanaf nu ook afwisselen.

Heb nog konijn in de vriezer van buddys en ga andere dieren bij halen.

Het wennen van kvv kan gewoon met verschillende diersoorten?
Puur ter info: Buddy bevat een premix.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3345252
Er zou wel een premix met calcium kunnen bijzitten. Dan ben je met die ingrediëntenlijst niets om te weten hoeveel erin zit.
Lijkt me ook logisch bij een kvv met enkel paard, want premix is een stuk eenvoudiger dan paardenbotten vermalen.. :P

Dat zou je dan wel op de verpakking moeten kunnen terugvinden, toch?
Gebruikersavatar
Door pike
#3345538
pearlsofpassion schreef:Er zou wel een premix met calcium kunnen bijzitten. Dan ben je met die ingrediëntenlijst niets om te weten hoeveel erin zit.
Lijkt me ook logisch bij een kvv met enkel paard, want premix is een stuk eenvoudiger dan paardenbotten vermalen.. :P

Dat zou je dan wel op de verpakking moeten kunnen terugvinden, toch?
Jachtinstinct heeft geen premix.
Ze gaan er gewoon van uit dat je door meerdere diersoorten te voeren je toch voldoende calcium geeft. En laten we wel zijn, paardenbot gemalen of niet is geen geschikt bot, net zo min als runderbot dat is.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door