Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3345547
Dat klinkt allemaal zo logisch als jij dat zo opschrijft. Pfff..inderdaad Fingers crossed dat ze rustig blijft. Dat was even schrikken en als je dan naar zo’n DA gaat verwacht je toch niet die zo tegen je praat en zo geïrriteerd reageert!
Af en toe slikt m’n hondje nog even en ze vraagt wel om eten maar ik laat ‘t maar even.
Ik heb nog een bak paard staan. Ga het toch weer proberen, voorheen moest ze het niet. Misschien dat ik t even bak of kook om ‘t wat toegankelijker te maken?
Die DA zei dat ik aardappels met zout moet geven en gekookt paard. Dat dat verzachtend voor haar zou zijn en hypoallergeen.
#3345553
Zout is niet gezond voor een hond en aardappels ook niet.

Tjonge wat een avond heb je achter de rug. Ik snap niet dat je dierenarts dit advies gegeven heeft. Foto's zijn helemaal niet 'duur'. Tenminste, niet onbetaalbaar. Ik betaalde vorige week 90,- voor 2 foto's.

Noordelijke gedeelte van zuid holland lijkt me best bij Lizzy in de buurt, dus wellicht kan zij advies geven waar je heen zou kunnen met je hond.

Maar je je nu zorgen voor vannacht of is dat wel oké?
#3345556
Wat een :censored2: van een dierenarts!

Ik sluit me aan bij Eelke en Kaela. De stukjes bot in kvv zijn zo'n klein, daar krijg je echt geen maagperforatie van.
Misschien heeft ze te gulzig gegeten waardoor er wat bleef hangen of heeft ze zich verslikt.
Het kan zijn dat haar slokdarm nu wat geïrriteerd is. Heb je toevallig honing in huis? Ik zou dr daar lekker een lepeltje van laten oplikken.
Mackey73 schreef:Wij wonen overigens in het noordelijke gedeelte van zuid - Holland
Dat is best ruim :)

In de omgeving Den Haag kan ik je Brenda Ooms (Den Haag) en Marike Stooker (Pijnacker) aanraden. Fijne da's en pro vers.
#3345571
De kans dat je hond last heeft van een stukje bot dat ergens is blijven hangen en de poel perforeert is ongeveer nul. Maar het kan zijn dat ze ontzettend misselijk is geworden. Misschien heeft ze toch grote moeite met het verteren van vers en zal de overschakeling meer dan langzaam moeten worden aangepakt. Ik zou hele kleine beetjes KVV gaan geven, overgieten met gekookt water en misschien moet je wel gaan denken aan het ondersteunen van de spijsvertering. Sterker nog, misschien zou het sowieso niet zo gek zijn om je hond eens goed door te laten lichten door een holistisch dierenarts. Ik weet niet waar je precies woont maar Anneke Schellingerhout in Heemskerk kan ik van harte aanbevelen. Zij had een patientenstop maar ik weet niet of dat nog zo is. Ook dierenkliniek Den Hoek in de Bilt is erg goed, ook misschien wel bij je in de buurt.

En deze dierenarts is natuurlijk een... Nou, laat ik het netjes houden: niet zo bij kennis. Alle KVV's worden getest en bevatten helemaal geen wormen natuurlijk :-X . En dat verhaal van rund en kip... Jeetje, onder welke steen heeft ze de afgelopen 10 jaar gezeten?
#3345575
Ze is de nacht goed doorgekomen, gelukkig, en heb haar net een lepeltje honing gegeven. Ze wil (nog) niets eten, ik probeer het later aan te bieden mer gekookt water erover. Ik merk wel dat haar keel gevoelig is, logisch want die DA heeft all haar vingers erin gehad gisteravond. Ik heb haar trouwens ff gegoogled en veel van de reviews zijn niet goed. >:(
Wij wonen in het uiterste noordelijke puntje van zuid-Holland, in de bollenstreek. Ik ga eens kijken welke van deze artsen het dichts bij mij inde buurt zitten. Dank voor alle tips weer, daar kan ik iets mee.
#3345713
Na het gebeuren van vrijdagavond zijn weer terug bij square one....ze moet het verse vlees niet meer. Ik heb het zelfs gebakken in de roomboter maar ze is weer in hongerstaking...zo jammer.
Dus nu maar weer aan de koudgeperste zalm brokken van Herbafix. Jeuk lijkt ook alleen maar erger te worden, niet om aan te zien.
#3345727
Sterkte!

Als je nog een andere brok wil proberen waar weinig aan toegevoegd is dat allergieën kan veroorzaken, zou je nog de Darf bites lam kunnen proberen (omdat ze het eerder wel goed deed op lam? )

Is anders blikvoer nog een optie? Welke diersoort heeft ze nog nooit gehad?

Mijn husky met darmproblemen door voedsel intolerantie doet het nu goed op o.a. Trovet ‘worst’ en Darf brokken en de blikken van Hermans. Hij mag niet meer rauw vanwege de darmproblemen, maar misschien kan jij deze gekookte/gestoomde dingen proberen als overgang naar vers?

Bv de kwartel van Trovet
http://www.trovet.nl/product/unique-protein-quail-hond/

Let op! Hier moet nog wel een vitamine /mineralen mix bij. Koolhydraat toevoegen doe ik niet, zie ik noodzaak niet zo van in.

Sterkte!
#3345730
Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat ze echt een voedsel allergie heeft, het is duidelijk een seizoens ding. Ze is bijna 5 en heeft hier pas sinds vorige lente (voor 2016 woonden wij in het buitenland en had ze hier geen last van, hooguit een vies oogje in de lente).
Ik ga morgen apoquel halen, dat moet dan maar even. Ik vind het zo zielig. Ze is helemaal rood en verliest haar haren. (Ze is een Jack Russel / beagle mix)
Ik heb hier ook nog een gestoomde paardeworst van ‘meatlove’ liggen. Ga ik vanavond proberen. Haar ontlasting is overigens wel goed gebleven, gelukkig.
#3345734
Siberienne schreef:Het kan ook zijn dat ze slecht eet door de jeuk. Jeuk is erger dan pijn, zeggen mensen-patiënten regelmatig. Echt gekmakend. Hopelijk helpt de apoquel!
ja precies, dat arme beest. Merk ook dat ze een beetje 'down' is, ze heeft echt wat verlichting nodig.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door