Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door faya
#3344164
In de komende week gaan de pups hier naar de nieuwe baasjes. Ik heb KVV gegeven ( Lotgering, Dogmeat, Prins, keer kipkarkas, of kipnekje ) zelf ga ik met mijn pup mix van BARF en KVV geven zoals ik met de andere meiden ook doe. Sommige puppykopers willen toch brok gaan voeren. Wat dan beste manier? Toch niet mengen? Rare vraag voor hier, maar neem aan dat jullie ook die ervaringen hebben.
#3344166
Ik zou toch tegen ze zeggen dat ze de eerste paar dagen KVV moeten geven. Anders wordt de overgang wel erg groot voor de pups (nieuw huis, nieuwe baas EN nieuw voer). Ik zou dat ook meegeven, een paar rollen KVV. En dan kunnen ze daarna overschakelen (ai, draait je hart niet om?) door een maaltijd te vervangen voor brok. Een paar dagen later de 2de maaltijd te vervangen door droge meuk. En weer een paar dagen later de 3de maaltijd vervangen.
#3344185
Uit ervaring:
Wij geven voor een aantal dagen kvv mee, benadrukken dat vers het beste is voor de pup en ze beter pas na enige tijd kunnen overschakelen. Zo rond het half jaar. Daarnaast kan het helpen om door te vragen waarom iemand brok wil gaan voeren. En aan de hand daarvan verder te redeneren over de voordelen van vers. Sinds mijn moeder vers voert heeft ze een aantal nestjes gehad en daarvan staat zeker 3/4 op vers bij de nieuwe baasjes. Ook degenen die aanvankelijk aangaven op brok over te gaan.
#3344199
faya schreef:natuurlijk geef ik voor de eerste dagen KVV mee, dat lijkt me logisch, was ik vergeten te melden. Maar daarna, dus bijv. ochtend vlees, dan tussendoor brokken???
Nee, pups krijgen drie maaltijden per dag. Beginnen met 1 maaltijd per dag te vervangen door brokken. Na een paar dagen 2 maaltijden per dag vervangen door brokken en zo verder.
#3344269
Ik ben zo een pupkoper die dacht over te stappen op brok maar zie, mijn hond wordt deze week 6 maanden en hij eet nog steeds vers :)
Ik kende dit niet alvorens de fokker me vertelde dat de pups kvv kregen en zag het aanvankelijk niet zitten. Maar intussen zijn we het zo gewoon dat we niet meer gaan veranderen. Op uitstap of vakantie krijgt hij persbrok van carnis, anders altijd kvv.
#3344306
Veerle en Billy schreef:Ik ben zo een pupkoper die dacht over te stappen op brok maar zie, mijn hond wordt deze week 6 maanden en hij eet nog steeds vers :)
Ik kende dit niet alvorens de fokker me vertelde dat de pups kvv kregen en zag het aanvankelijk niet zitten. Maar intussen zijn we het zo gewoon dat we niet meer gaan veranderen. Op uitstap of vakantie krijgt hij persbrok van carnis, anders altijd kvv.
Fantastisch! Wat heeft je doen besluiten vers te blijven voeren?
#3344352
Dag Lizzy,

Omdat ik me wat heb ingelezen en zo wel overtuigd ben van de positieve aspecten van vers voer. Hij doet het er ook goed op, mooie blinkende vacht en goede stoelgang.
Qua werk valt het ook goed mee eens je het gewoon bent. En het is fijner dan brokken geven omdat je er echt gerechtjes van kan maken met groenten, een eitje, volle yoghurt of verse karnemelk. Dat vind ik echt leuk ;D
#3344369
Veerle en Billy schreef:Dag Lizzy,

Omdat ik me wat heb ingelezen en zo wel overtuigd ben van de positieve aspecten van vers voer. Hij doet het er ook goed op, mooie blinkende vacht en goede stoelgang.
Qua werk valt het ook goed mee eens je het gewoon bent. En het is fijner dan brokken geven omdat je er echt gerechtjes van kan maken met groenten, een eitje, volle yoghurt of verse karnemelk. Dat vind ik echt leuk ;D
Dat wordt een barfertje op termijn. ::)
:P

Fijn dat je het zo plezierig vind. Dat vind je hond vast ook. :biggrin2:
#3344370
Veerle en Billy schreef:Dag Lizzy,

Omdat ik me wat heb ingelezen en zo wel overtuigd ben van de positieve aspecten van vers voer. Hij doet het er ook goed op, mooie blinkende vacht en goede stoelgang.
Qua werk valt het ook goed mee eens je het gewoon bent. En het is fijner dan brokken geven omdat je er echt gerechtjes van kan maken met groenten, een eitje, volle yoghurt of verse karnemelk. Dat vind ik echt leuk ;D
Ah! De ideale pupkoper! Ik denk ook, eerlijk gezegd, dat jij nog wel eens overstapt op volledig zelf samengesteld :biggrin2: (de gerechtjesmakers van het heden zijn de BARFers van de toekomst :biggrin2: ).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door