Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door pluk
#3342323
gvandervoort schreef:Hallo,
Mijn puber krijgt 1x per dag KVV en 1x per dag geperste brok. Hoe kan ik uit rekenen hoeveel ze nodig heeft?
Welkom!
Ik zou het leuk als je jezelf en vooral je hond ook voorstelt. Nu kom je nogal binnenvallen zeg maar :)

De richtlijnen voor de hoeveelheid kvv vind je in het beginnerstopic: viewtopic.php?f=5&t=134715
En dit is een versvoer forum dus over de hoeveelheid brok heb ik geen idee.
Sowieso is het verstandig op het oog te voeren.

Maar wat is de reden om zowel kvv als brok te geven? Je geeft deels vers, dus blijkbaar ben je overtuigd van de voordelen.
Door Lizzy
#3342328
gvandervoort schreef:Hallo,
Mijn puber krijgt 1x per dag KVV en 1x per dag geperste brok. Hoe kan ik uit rekenen hoeveel ze nodig heeft?
Ik weet niet wat voor ras je puber is en hoe oud zij precies is en hoeveel zij nu weegt maar in de regel hebben jonge honden zo tussen de 3% en 7% van het huidige lichaamsgewicht per dag aan KVV nodig. Je kunt ook zeggen 30 gram tot 70 gram per kg lichaamsgewicht. Dus zeg je puber weegt nu 10 kg, dan zou ze zo'n 300 a 700 gram per dag aan KVV eten. Nou, en dat gedeeld door twee.

Honden van een groot ras zitten in de regel dichter tegen die 3% aan. Honden van een kleiner ras zitten in de regel dichter tegen de 7% aan. Maar het hangt ook erg af van de leeftijd van de hond.

Voor de hoeveelheid brok moet je op de aanwijzingen van de verpakking kijken want dat is voor ieder merk anders.
Door gvandervoort
#3342396
Lizzy schreef:Ik weet niet wat voor ras je puber is en hoe oud zij precies is en hoeveel zij nu weegt maar in de regel hebben jonge honden zo tussen de 3% en 7% van het huidige lichaamsgewicht per dag aan KVV nodig. Je kunt ook zeggen 30 gram tot 70 gram per kg lichaamsgewicht. Dus zeg je puber weegt nu 10 kg, dan zou ze zo'n 300 a 700 gram per dag aan KVV eten. Nou, en dat gedeeld door twee.

Honden van een groot ras zitten in de regel dichter tegen die 3% aan. Honden van een kleiner ras zitten in de regel dichter tegen de 7% aan. Maar het hangt ook erg af van de leeftijd van de hond.

Voor de hoeveelheid brok moet je op de aanwijzingen van de verpakking kijken want dat is voor ieder merk anders.
Ze is een Cane Corso van 22 weken. Ze weegt nu bijna 22 kg. We hebben haar ook pas 2 weken dus ben nog flink aan het puzzelen qua eten. In ieder geval bedankt voor je reactie! Hier kan ik mn schema wat makkelijker mee maken
Door Lizzy
#3342399
gvandervoort schreef:Ze is een Cane Corso van 22 weken. Ze weegt nu bijna 22 kg. We hebben haar ook pas 2 weken dus ben nog flink aan het puzzelen qua eten. In ieder geval bedankt voor je reactie! Hier kan ik mn schema wat makkelijker mee maken
Aha, een Cane Corso van ruim 5 maanden. Ik denk dat je met 3% (of 30 gram) per dag aan KVV wel goed zit. Misschien 4% (of 40 gram). Aan de ondergrens dus. Daarmee zit je tussen de 660 en 880 gram KVV per dag. Jij voert voor de helft brok (jammer!) dus dat is ergens tussen de 330 en 440 gram KVV per dag.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door