Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door faya
#3339290
Ons golden teefje heeft op 17 april 9 pups op de wereld gezet: 4 hier thuis in een uurtje en helaas toen later toch naar de dierenkliniek waar we om 23.00 met keizersnede nog 5 pups op de wereld hebben gezet. Het gaat om golden uit werklijn, haar eigen gewicht normaal is ca 22 kg. Tijdens dracht was het eten een ramp - is het overigens altijd al, gewoonweg slechte eter. Ze leeft normaal niet bij ons thuis, maar is hier zeeeeeeer op haar gemak, heerlijk op de bank op haar rug en lang uitgestrekt. Thuis KVV vaak Kivo en lukt dit niet, dan slaat ze eens dag over, krijgt ze brok of krijgt dat wat andere honden niet eten. Hier dus met KVV van Kivo begonnen: werd beslist niet gegeten, maar ook KVV van Dogmeat en Lotgering niet, nee, ze wilde af en toe wel een eendennek, kipkarkas, beetje paard, ene dag wel en daarna niet meer. Meeste helaas op de brok van Royal Canin en dan tijdens wandeling of spel. Hoopvol gestemd voor na de bevalling flink eendennekken, kipkarkas, kippenek aangschaft en nu: nee, dat wil ik niet - dus alleen KVV Fokkersworst van Dogmeat, Lotgering puptotaal en eend/paard mooie combi ivm diersoorten dacht ik. Gaat goed alleen toch vaak overgeven. Nu wil ze nog steeds alles alleen in werpkist - in vergelijking met de andere dames houdt ze dit wat langer vol. Ze krijgt ook veel geitenmelk, kan dit reden zijn dat ze overgeeft/spuugt? Misschien te vet? Hoeveel geitenmelk mag ze per dag?
Door Lizzy
#3339333
Ik zou een paar dagen de geitenmelk halveren, kijken of ze dan nog steeds overgeeft. Geeft ze in de buurt van de pups over of is het echt kotsen omdat het eten niet goed valt?
Door faya
#3339447
Hi Lizzy, bedankt voor reactie, nee niet in buurt vd pups, ken ik van mijn andere teefje die toen de pups weg waren en we er een gehouden hadden nog ik weet niet hoelang overgaf en de dochter vrat zich dan dik en rond. Wilde het al gaan verdunnen en had gisteren idd stuk minder gegeven, maar ze drinkt ook matig gewoon water eigenlijk alleen als ik het aanbied en dan als ik haar in de tuin heb laten plassen/poepen soms uit de vijver. Was gisteren overigens ook minder melk door pups totaal afgenomen, maar ja, geen idee of dat dan de reden is. Ik baal ervan dat ze geen botwerk wil, echt ueberhaupt niet, dus moet het alleen met KVV doen, maar hoe meer eten wil waarschijnlijk niet zeggen hoe meer melk? En echt nog steeds stoiccijns weigeren buiten werpkist te eten.
Door Lizzy
#3339517
Jouw hond is geen KVV gewend begrijp ik? Dan zijn sommige merken die je geeft misschien erg vet. Misschien tijdelijk een kwalitatief hoogwaardige KVV gaan geven dat minder vet is? Dan neemt het overgeven mogelijk ook direct af (tot nul). Bandit is een weinige vette KVV. Misschien kun je daar een paar dagen van proberen?
Door faya
#3339761
Hi Lizzy, ja wel hoor, maar is geen grote eter en als ze dan geen gemalen vlees at, dan blij dat ze evt. brok nam. Teefje is door mij gefokt en woont bij vrienden van ons
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door