Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Abby-shiva
#3338345
Hallo allemaal,

Ik heb een border collie Abby en die krijgt nu ongeveer 5 jaar kvv. Ik voerde in de week meerdere merken en smaken. Ze doet het er allemaal top op en maakte me nooit zo druk erom wat ik voerde als het maar goed afgewisseld werd

Nu krijgen we volgende week zondag onze pup in huis genaamd Shiva. Shiva heeft een wat moeilijke start gehad omdat ze overgevoelig bleek voor kip rund en lam eiwitten en dit via de moedermelk ook bij haar kwam groeide ze slecht (ze nam de eiwitten niet op). Nadat de oorzaak achterhaald werd is moeder op voeding gezet zonder deze 3 en groeit ze prima en heeft ze een inhaalslag gemaakt en is er niks meer aan haar te merken.

nu wil ik wat meer gaan opletten wat ik voer (niet de smaken maar de inhoud). ik heb op gelukkigdier gekeken en een 7tal smaken en meerdere merken (omdat ik niet 1 merk wil voeren) maar ben toch wat onzeker nu en zou het fijn vinden om te weten wat jullie van dit menu vinden

in 1ste instantie had ik uitgezocht:
* dogmeat geit
* dogmeat konijn
* dogmeat paard
* Haaksbarf zalm
* darf wild
* huntershome hert
* carnivoer eend

Nu twijfel ik of ik wel 3x dogmeat en huntershome moet gaan voeren? na ik begrepen heb dat er helemaal niets eigelijk bekend is welke en hoeveel organen erin zitten bij dogmeat en bij huntershome is geen analyse bekend. dus ben ik weer gaan lezen en zoeken en kom ik nu zo uit:

* Haaksbarf zalm
* haaksbarf paard (wel hoog calcium, dit afwisselend met een smaak die minimale hoeveelheid calcium bevat?)
* dogmeat geit
* darf wild
* carnivoer eend
* dogmeat konijn
* hunterhome hert

Ik zou graag willen weten of dit goed te doen is voor een pup en/of julllie wat zouden wijzigen (ik heb ook rollen aldora geitenpens in de vriezer maar die kan ik niet bestellen bij gelukkig dier). zeker in de groei wil ik gewoon toch wel kwaliteit etc voorop hebben staan
Door Lizzy
#3338366
Ik denk dat je hier prima mee zit hoor, met zoveel merken en diersoorten! Voor een pup is een hoog calciumgehalte niet ideaal. Maar daar kun je inderdaad prima een voeding met een laag calciumgehalte tegenover zetten. Of dump diersoort paard en zet nog een keer eend of konijn op het menu. Dat kan ook prima.
Gebruikersavatar
Door Abby-shiva
#3338401
Dankje wel voor je reactie! This toch fijn dan even die
Bevestiging te hebben hahaha. Paard weg laten is idd ook een optie. Heb het ipv wekelijks nu 1x in de 2 weken ingeplandh:) het ishaar favoriet haha
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door