Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door judith1967
#3335642
Als ik naar het plaatje kijk vind ik het er erg fijn uitzien.
En het is lam,maar er zit wel erg weinig vlees in,maar 15%.
Weet niet of dat normaal is voor een kvv zo weinig vlees aandeel :???:
Door Eef+Stippels
#3335650
Die lammix is geen complete kvv. En inderdaad weinig spiervlees, veel pens.
Met de mixen heb ik zelf geen ervaring.
Wel met KB Complete Regular en Sensitive, die vind ik niet heel fijn gemalen, niet zoals het op de foto van deze lammix lijkt.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3335659
We hebben het er hier nog ergens over gehad en er zit ook erg veel lever in de kb-mixen. En bergen hart.
In de ene wat meer als in de andere maar over alle mixen heen blijft het heel erg veel.

Afwisselen met andere merken waar minder lever en hart in zit is dus de boodschap...
Zowiezo moet je ook minstens 4 diersoorten voeren om compleet te zijn he.
En het beste ben je nog steeds om er de percentages van een barfmenu naast te leggen en te zien of je kvv's in de buurt komen. Ofwel elk apart ofwel gecombineerd.
Door Eef+Stippels
#3335666
Poedel123 schreef:En hoe zorg ik ervoor dat ik wel compleet voer?
Je verdiepen in Barf (je kunt je in de barfplaats-bieb inlezen).
Tot die tijd zou je kunnen kiezen voor een complete kvv, met vitamine/mineralenpremix en bot als calciumbron.
Liefst diverse merken/diersoorten afwisselen.
We hebben het er hier nog ergens over gehad en er zit ook erg veel lever in de kb-mixen. En bergen hart.
In de ene wat meer als in de andere maar over alle mixen heen blijft het heel erg veel.
In de complete mixen van KB zit geen lever, wel hart.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3335668
Das dan ook weer te weinig om goed te zijn. Als het echt compleet is moet er dan een premix bij zitten met vit A dus mag je dat niet gebruiken om het teveel aan lever in de enkelvoudige mixen in balans te brengen. Want dan zit je nog steeds met te veel vit A en das gevaarlijk.

Ze maken het je idd niet gemakkelijk...
Door Eef+Stippels
#3335675
pearlsofpassion schreef:Das dan ook weer te weinig om goed te zijn. Als het echt compleet is moet er dan een premix bij zitten met vit A dus mag je dat niet gebruiken om het teveel aan lever in de enkelvoudige mixen in balans te brengen. Want dan zit je nog steeds met te veel vit A en das gevaarlijk.

Ze maken het je idd niet gemakkelijk...
Er zit inderdaad een premix in, met vit A.
Gebruikersavatar
Door pike
#3335679
Er mag dan misschien geen lever in de twee complete mixen van KBraw zitten, maar er zijn vitaminen- en mineralen aan toegevoegd. En daarmee zijn ze dus compleet gemaakt.

Om op de beginvraag terug te komen: De KB mix lam is - naar mijn beleving - fijn gemalen. :)
Gebruikersavatar
Door pluk
#3335729
Poedel123 schreef:En hoe zorg ik ervoor dat ik wel compleet voer?
Heb je de beginners informatie al gevonden? viewtopic.php?f=5&t=134715
Hierin vind je informatie om met kvv een goed menu samen te stellen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door