Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door wilmab
#3335607
Goeden Morgen mijn teef je van bijna 11 jaar heeft een altijd terugkerende dikke darm ontsteking ze krijgt hier dan ab voor nu moet ik ook over gaan naar andere brokken volgens de da kan ik het beste royale canin fibre gaan geven.Maar nu lees ik dat kvv ook heel goed is bij darm problemen. Maar hoeveel moet ik dan geven ze is bijna 11 jaar ,gesteriliseerd en ze heeft iets overgewicht. Ze weegt nu 26 kilo en er zou 2 kilo af mogen.Sorry voor het lange verhaal :)
Door Mijati
#3335609
In geval van een darmontsteking, is het beter eerst de ontsteking te verminderen alvorens over te stappen op kvv.
Gezien ze wat mag afvallen, kun je het beste beginnen met 15gr per kg van het ideale gewicht. (15 x 24 gr=360gr). Omdat de dierenarts haar extra vezels wil geven, is het belangrijk elke dag groente bij te geven. Bij 360gr kvv 40gr groente, gepureerd en/of ongepureerd.
Door Lizzy
#3336188
wilmab schreef:Goeden Morgen mijn teef je van bijna 11 jaar heeft een altijd terugkerende dikke darm ontsteking ze krijgt hier dan ab voor nu moet ik ook over gaan naar andere brokken volgens de da kan ik het beste royale canin fibre gaan geven.Maar nu lees ik dat kvv ook heel goed is bij darm problemen. Maar hoeveel moet ik dan geven ze is bijna 11 jaar ,gesteriliseerd en ze heeft iets overgewicht. Ze weegt nu 26 kilo en er zou 2 kilo af mogen.Sorry voor het lange verhaal :)
Als je de overstap gaat maken, denk ik dat het van groot belang is dat je dit langzaam doet. Hier staat beschreven hoe: viewtopic.php?f=11&t=790.

Je hond zou dus 24 kg mogen wegen. Ik zou 20 gram per kg lichaamsgewicht nemen en dan haar ideale gewicht (dus 24 kg) kom je uit op 480 gram KVV.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door