Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Saskia1
#3334985
Hallo allemaal,

Ik ben wat onzeker over het feit of ik nu wel compleet voer en vroeg me af of jullie er even over heen willen kijken.

Mijn hond weegt 8 kilo en is nu 4 en een halve maand.

Kivo 400 gram - Puppy
Barfmenu 400 gram - Lam
KB Raw 400 gram - Kalkoen
KB Raw 400 gram - Eend
Petman Compact 300 gram - Wildmix & 1 kippenkarkas
Kivo 400 gram - Compleet Vlees & 50 gram bospeen (gekookt en gepureerd)
KB Raw 200 gram - Vette vis & 200 gram Barfmenu Kip

Ze krijgt dit verdeeld over de dag in 3 tot 4 porties.

Alvast bedankt!
Door Lizzy
#3334993
Saskia1 schreef:Hallo allemaal,

Ik ben wat onzeker over het feit of ik nu wel compleet voer en vroeg me af of jullie er even over heen willen kijken.

Mijn hond weegt 8 kilo en is nu 4 en een halve maand.

Kivo 400 gram - Puppy
Barfmenu 400 gram - Lam
KB Raw 400 gram - Kalkoen
KB Raw 400 gram - Eend
Petman Compact 300 gram - Wildmix & 1 kippenkarkas
Kivo 400 gram - Compleet Vlees & 50 gram bospeen (gekookt en gepureerd)
KB Raw 200 gram - Vette vis & 200 gram Barfmenu Kip

Ze krijgt dit verdeeld over de dag in 3 tot 4 porties.

Alvast bedankt!
Ik snap je twijfel. KB raw is geen complete mix, zeggen ze zelf. Maar er zit wel hart en lever in, in beide mixen, naast vlees en vleesbot. Ik vind dat in de eend wel behoorlijk wat vleesbot zit trouwens. Ik ben benieuwd of je hond de dag erop moeite heeft met de ontlasting. Als die erg hard of wit is, zou ik naar een andere mix uit gaan kijken. Als ie nergens last van heeft: prima! Bij de Petman Compact Wild staat helemaal geen specificatie van wat er in zit. Ja, ik houd daar persoonlijk niet van en ik zou zo'n merk direct dumpen.

Geef je zelf die bospeen erbij? Ik zou dat lekker afwisselen met andere groenten, als dit iets is dat je zelf erbij geeft. En als je groenten kookt, hoef je niet te pureren. Je pureert de groenten als de groenten rauw is en als het gekookt is kun je het zo geven. Maar ik zou dus afwisselen met bladgroenten (andijvie, waterkers, witlof, paksoi, boerenkool, etc) en dingen als broccoli, courgette, bietjes, etc.

Maar al met al ziet het er prima uit zo, qua afwisseling. In de puppy variant van Kivo zit rund en kip, je geeft lam, kalkoen, eend, wild (die ik dus zou dumpen, maar goed) en vette vis. Kivo Compleet Vlees zit ook rund en kip zie ik. Al met al is dit prima afwisselend qua diersoorten. Kun je er nog 2 keer per week een rauw eitje bij geven voor het mooie.
Door Saskia1
#3335023
Kwa ontlasting poept ze elke keer goed. De ene dag is het wat lichter als de andere dag maar over het gemeen ziet het er goed uit. Het is nooit wit en ook niet dat het helemaal uit elkaar brokkelt.

De wild had ik idd als probeersel gekocht en meer als voor erbij. Volgensmij heeft barfmenu en of KB ook een wildmix. Waarschijnlijk ga ik daar op over.

De bospeen geef ik inderdaad zelf erbij. Dit was over, bedankt voor de tips kwa andere groente. Maar zolang je er groente bijgeeft is het goed? Als dat dan 2x wortel is en daarna 2x bietjes en dan weer een andere groente is het goed?

En het eitje zal ik er aan toevoegen!
Door Lizzy
#3335057
Saskia1 schreef:Kwa ontlasting poept ze elke keer goed. De ene dag is het wat lichter als de andere dag maar over het gemeen ziet het er goed uit. Het is nooit wit en ook niet dat het helemaal uit elkaar brokkelt.

De wild had ik idd als probeersel gekocht en meer als voor erbij. Volgensmij heeft barfmenu en of KB ook een wildmix. Waarschijnlijk ga ik daar op over.

De bospeen geef ik inderdaad zelf erbij. Dit was over, bedankt voor de tips kwa andere groente. Maar zolang je er groente bijgeeft is het goed? Als dat dan 2x wortel is en daarna 2x bietjes en dan weer een andere groente is het goed?

En het eitje zal ik er aan toevoegen!
Er zijn bosjes met mensen die nooit groenten geven. Maar ik vind groenten een geweldige goede aanvulling. Heel gezond. Maar ook hiervoor geldt wel dat afwisseling belangrijk is en bietjes en worteltjes zijn beide wortels van planten en die zou ik zeker afwisselen met bladgroenten, broccoli en dingen als courgette.
Door Saskia1
#3335153
Lizzy schreef:Er zijn bosjes met mensen die nooit groenten geven. Maar ik vind groenten een geweldige goede aanvulling. Heel gezond. Maar ook hiervoor geldt wel dat afwisseling belangrijk is en bietjes en worteltjes zijn beide wortels van planten en die zou ik zeker afwisselen met bladgroenten, broccoli en dingen als courgette.
Okee duidelijk!

Nog 1 andere vraag, ik las hier op barfplaats dat een kippenpoot geen goed beginnersbot is als je kvv een beetje wil verrijken. Heeft u enig idee waarom?

Ik zal de link nog proberen te zoeken.
Door Lizzy
#3335167
Saskia1 schreef:Okee duidelijk!

Nog 1 andere vraag, ik las hier op barfplaats dat een kippenpoot geen goed beginnersbot is als je kvv een beetje wil verrijken. Heeft u enig idee waarom?

Ik zal de link nog proberen te zoeken.
Kippenpoten zijn te hard voor honden die nog geen vleesbotten gewend zijn.
Door Saskia1
#3335333
Lizzy schreef:Kippenpoten zijn te hard voor honden die nog geen vleesbotten gewend zijn.
Kunnen kippen vleugels al wel? Die heb ik haar namenlijk al een paar keer gegeven? En kippen nekken wil ik haar ook gaan geven.
Door Lizzy
#3335448
Saskia1 schreef:Kunnen kippen vleugels al wel? Die heb ik haar namenlijk al een paar keer gegeven? En kippen nekken wil ik haar ook gaan geven.
Ja, dat kan wel maar ik zou ze wel inknippen. Kippennekken kun je probleemloos geven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door