Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Suzanne313
#3331996
Ik kom er gewoon niet aan uit.
Onze oud duitse herder pup van 5 maanden weegt nu 16 kilo . Ze heeft in het begin een fikse groei achterstand gehad en was een hele slecht eter en had giardia.
We hebben dus langzaamaan weer op moeten bouwen met eten.
Nu eet ze sinds 5 weken eindelijk goed. Ze heeft r zin in en eet niet meer met lange tanden en eet sindsdien iedere dag. Ze zit nu op 500 gram kvv per dag.

Dat is volgens de berekening te weinig.
Maar hoeveel moet ze nu krijgen?
Ik vindt het verschil tussen 5 procent en 10 procent van haar lichaamsgewicht zoveel?. ik kan haar toch geen 1600 gram kvv per dag gaan geven?

Wat zouden jullie geven?
Ze is te mager , je kon in december echt haar ribben tellen, dat is niet meer, ze is echt goed bijgekomen, haar vacht glanst, de giardia is volledig onder controle. Zoals gezegd ,ze heeft weer eetlust. We hebben haar sinds oktober en toen woog ze drie kilo en had zware giardia. Net als we dachten dat het beter ging stak het weer de kop op en at ze dagen niet, of minimaal.

Ze krijgt nu een combinatie van:

darf
kiezenbrink
tammenga
vleesboerderij hier uit de buurt.

Allerlei verschillende diersoorten en ook pens
Ik geef haar 1 eitje per week.
En verder krijgt ze "verantwoorde" tussendoortjes zeg maar haha. Geen koolhydraten .

Ik hoop dat jullie kunnen helpen met de hoeveelheid die ik kan gaan geven
Door Lizzy
#3332005
Suzanne313 schreef:Ik kom er gewoon niet aan uit.
Onze oud duitse herder pup van 5 maanden weegt nu 16 kilo . Ze heeft in het begin een fikse groei achterstand gehad en was een hele slecht eter en had giardia.
We hebben dus langzaamaan weer op moeten bouwen met eten.
Nu eet ze sinds 5 weken eindelijk goed. Ze heeft r zin in en eet niet meer met lange tanden en eet sindsdien iedere dag. Ze zit nu op 500 gram kvv per dag.

Dat is volgens de berekening te weinig.
Maar hoeveel moet ze nu krijgen?
Ik vindt het verschil tussen 5 procent en 10 procent van haar lichaamsgewicht zoveel?. ik kan haar toch geen 1600 gram kvv per dag gaan geven?

Wat zouden jullie geven?
Ze is te mager , je kon in december echt haar ribben tellen, dat is niet meer, ze is echt goed bijgekomen, haar vacht glanst, de giardia is volledig onder controle. Zoals gezegd ,ze heeft weer eetlust. We hebben haar sinds oktober en toen woog ze drie kilo en had zware giardia. Net als we dachten dat het beter ging stak het weer de kop op en at ze dagen niet, of minimaal.

Ze krijgt nu een combinatie van:

darf
kiezenbrink
tammenga
vleesboerderij hier uit de buurt.

Allerlei verschillende diersoorten en ook pens
Ik geef haar 1 eitje per week.
En verder krijgt ze "verantwoorde" tussendoortjes zeg maar haha. Geen koolhydraten .

Ik hoop dat jullie kunnen helpen met de hoeveelheid die ik kan gaan geven
Die 5% is voor pups van grote rassen. Die 10% is voor pups van hele kleine rassen. Een Duitse Herder zit daar een beetje tussen in dus praat je over zo'n 6% a 7%. Hoewel de hoeveelheid naarmate ze ouder worden weer een beetje af gaat nemen.

Aangezien zij te mager is, denk ik dat je haar in ieder geval 5% van haar ideale lichaamsgewicht moet geven. Misschien weet je niet wat dat is, of is dat die 16 kg? Dan praat je toch over 800 gram KVV per dag. Maar stel dat zij wel 20 kg zou mogen wegen, praat je met 5% toch over zo'n kilo KVV per dag. En dat is allemaal zo gek niet hoor. Mijn opgroeiende Dalmatier meisjes aten tijdens de groei tussen de 1000 en 1300 gram KVV per dag. De reutjes uit mijn nestje aten soms zelfs 1400 a 1500 gram per dag.

Ik zou minimaal op hogen naar 800 gram maar als ik jou verhaal zo lees: zou ik haar zo maar ook 900 a 1000 gram durven geven, totdat ze weer mooi op gewicht is. Natuurlijk moet ze ook weer niet te snel aankomen/groeien. Dus vooral met de ogen voeren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door