Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Suzanne313
#3331995
Ik kom er gewoon niet aan uit.
Onze oud duitse herder pup van 5 maanden weegt nu 16 kilo . Ze heeft in het begin een fikse groei achterstand gehad en was een hele slecht eter en had giardia.
We hebben dus langzaamaan weer op moeten bouwen met eten.
Nu eet ze sinds 5 weken eindelijk goed. Ze heeft r zin in en eet niet meer met lange tanden en eet sindsdien iedere dag. Ze zit nu op 500 gram kvv per dag.

Dat is volgens de berekening te weinig.
Maar hoeveel moet ze nu krijgen?
Ik vindt het verschil tussen 5 procent en 10 procent van haar lichaamsgewicht zoveel?. ik kan haar toch geen 1600 gram kvv per dag gaan geven?

Wat zouden jullie geven?
Ze is te mager , je kon in december echt haar ribben tellen, dat is niet meer, ze is echt goed bijgekomen, haar vacht glanst, de giardia is volledig onder controle. Zoals gezegd ,ze heeft weer eetlust. We hebben haar sinds oktober en toen woog ze drie kilo en had zware giardia. Net als we dachten dat het beter ging stak het weer de kop op en at ze dagen niet, of minimaal.

Ze krijgt nu een combinatie van:

darf
kiezenbrink
tammenga
vleesboerderij hier uit de buurt.

Allerlei verschillende diersoorten en ook pens
Ik geef haar 1 eitje per week.
En verder krijgt ze "verantwoorde" tussendoortjes zeg maar haha. Geen koolhydraten .
Door eelke
#3332072
Je geeft heet aantal % van het gewenste gewicht. Dus als ze nu te mager is, moet je eigenlijk een beetje gokken welk gewicht ze nu zou moeten hebben.

1600 gram is wel erg veel ineens ja (al zijn er zeker honden die het nodig hebben hoor). Ik zou gewoon eens verder opbouwen tot zeg 800 gram en dan eens een weekje kijken hoe het daar op gaat. Mijn ervaring met pups is wel dat je snel effect ziet, niet genoeg is ineens een schrale pup, iets te veel is ineens veel puppyvet.

Fijn dat ze goed eet nu trouwens! Ik zou daarom wel voorzichtig opbouwen, zodat het haar niet ineens weer tegen gaat staan. Of denk je dat dat echt door de giarda kwam?
Door Suzanne313
#3332134
bedankt voor de tips, ik ga haar eerst een paar dagen 800 geven en dan naar de kilo.
haar nestbroers en zussen wogen al ruim over de 20 kilo dus ja ze kan nog wel wat inhalen.

Ik denk zeker dat het door de giardia kwam dat ze zo slecht at, op de momenten dat dat het heftig was , at ze echt niets, en ook als ze er weer last van kreeg.
Typisch, want heb begrepen dat eetlust meestal goed is bij diadia maar bij haar dus niet.
En nu eet ze alweer een hele poos goed, en geen diarree meer gezien dus we blijven maar op deze manier doorgaan.
En nu dus ophogen, omdat ik dat eerst inderdaad nog niet durfde omdat ik bang was dat het averechts zou gaan werken. Maar nu gister heeft ze de 800 op en ging prima.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door