Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Saskia1
#3331336
Goedemiddag allemaal!

Ik heb het een en ander al gelezen op verschillende sites over kvv, alleen zijn er zoveel verschillen merken, meningen en ervaringen dat ik zit te twijfelen over het merk kvv dat ik wil gaan voeren.

Ook ben ik bang dat ik belangerijk delen of verkeerde hoeveelheden ga voeren (percentages bot, orgaan en spiervlees en groentes). Ik las dat het calcium en fosfor niveau heel belangerijk is, vooral bij pups.

Ik heb een kruising Welsh Corgi Cardigan met Boerenfox. Ze is nu 15 weken oud en weegt 7 kilo.

Heeft iemand tips en aanraders kwa voermerk?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Door pluk
#3331349
Welkom!

Ons advies is om niet op 1 paard te wedden qua merk maar meerdere merken te voeren in de week. Zo ben je niet afhankelijk van wat de fabrikant er in stopt.
merken die mij goed bevallen: Bandit, Alroda en Carnibest.

In de beginnersinformatie vind je meer info over waar je op kunt letten bij het zoeken van een kvv: viewtopic.php?f=5&t=134715
Door Lizzy
#3331367
Saskia1 schreef:Goedemiddag allemaal!

Ik heb het een en ander al gelezen op verschillende sites over kvv, alleen zijn er zoveel verschillen merken, meningen en ervaringen dat ik zit te twijfelen over het merk kvv dat ik wil gaan voeren.

Ook ben ik bang dat ik belangerijk delen of verkeerde hoeveelheden ga voeren (percentages bot, orgaan en spiervlees en groentes). Ik las dat het calcium en fosfor niveau heel belangerijk is, vooral bij pups.

Ik heb een kruising Welsh Corgi Cardigan met Boerenfox. Ze is nu 15 weken oud en weegt 7 kilo.

Heeft iemand tips en aanraders kwa voermerk?

Alvast bedankt!
Ja, ik sluit me bij Pluk aan, gewoon niet op 1 paard wedden! En er 1 merk tussen stoppen (in ieder geval) dat al langer bestaat dan een week of maand of net een half jaartje. Die hebben zich al wat bewezen.

Gefeliciteerd met je pup trouwens. Ik zou dolgraag een fotootje zien! Zo leuk lijkt me dat, kruising Corgi x Boerenfox.
#3331422
Bedankt voor jullie reacties tot zover.

Ik heb nu Barfmenu van Tinlo besteld en wil dit dan gaan mengen met andere merken. De merken die jullie noemen ga ik me nog in verdiepen.

Ook vroeg ik me af of ik bij een slager afvalvlees kan halen en dit dan kan toevoegen aan het menu, bijv kippenkarkassen? Of is ze hier nog te jong voor?

Hier wat foto's :biggrin2:
20180209_224626.jpg
20180209_224626.jpg (1.29 MiB) 1886 keer bekeken
20180129_142753.jpg
20180129_142753.jpg (3.37 MiB) 1886 keer bekeken
#3331428
Aaaaaaaah die oren! Ge-wel-dig wat een leukerd !


Ik voer Carnibest, Alaska, Darf en soms Kivo of meat4dogs.
Ik vind Tinlo soms wat papperig, vooral de vis. Alaska zalm is erg vet.

Ikheb trouwens geen pups, maar volwassen hondenkussen geen specifiek puppy advies ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door