Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Danoontje
#3330996
Na een tijdje hondloos te zijn geweest nadat mijn vorige hond was overleden, is er een rottiepup in huis gekomen.
Deze zit net als m'n vorige hond ook op kvv.
Guus is nu 13 weken en heeft de afgelopen weken 5% van zijn lichaamsgewicht aan vlees gehad over 4 porties. (Week 12 woog hij 8.9 kilo, kreeg hij 4 x 120gr. Voer)

Nu wil ik overgaan op 3 porties per dag, maar wanneer moet ik het percentage verlagen?
Met zijn wekelijkse weging woog hij 10.3 kilo.
Kan iemand mij hier het antwoord op geven?

Marc
Gebruikersavatar
Door pluk
#3331001
Danoontje schreef:Na een tijdje hondloos te zijn geweest nadat mijn vorige hond was overleden, is er een rottiepup in huis gekomen.
Deze zit net als m'n vorige hond ook op kvv.
Guus is nu 13 weken en heeft de afgelopen weken 5% van zijn lichaamsgewicht aan vlees gehad over 4 porties. (Week 12 woog hij 8.9 kilo, kreeg hij 4 x 120gr. Voer)

Nu wil ik overgaan op 3 porties per dag, maar wanneer moet ik het percentage verlagen?
Met zijn wekelijkse weging woog hij 10.3 kilo.
Kan iemand mij hier het antwoord op geven?

Marc
Daar valt geen antwoord op te geven.
Voeren doe je op het oog. Als je pup wat te spekkig wordt geef je minder, wordt hij te schraal dan wat meer.
Het is geen exacte wetenschap waarbij je kunt zeggen dat je bij week x hoeveelheid y voert.
Door Danoontje
#3331016
Oké, dacht dat er ook een "stelregel" voor het afbouwen van de percentages was, het zelfde als bv met 3 maanden over gaan op 3 maaltijden. Maar dan houden we het in de gaten.
Hij is nu mooi, niet te dik en niet te mager.

Thx, marc
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3332747
Ik heb eigenlijk nauwelijks iets veranderd aan het menu van mijn pup.... Ik heb alles afgewogen per maaltijden rond de 500 gram, in het begin kreeg hij 4 porties, waarvan er 3 uit 1 maaltijd (en dan weer een volgende maaltijd door 3 porties delen), op een gegeven moment kreeg hij ook gewoon 500 gram per dag. Zo af en toe krijgen ze hier iets meer ivm de kou, maar terwijl zijn gewicht toeneemt, nemen de percentages af. Mijn pupje eet dus gewoon net zoveel als mijn volwassen hond.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door