Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door misty27
#3330658
ik hond die niet tegen barf kan zo erg dat ze staart elk keer kapot bijt
ik wil hem niet aan doen om uit te zoek waar niet tegen kan hij is heel onzeker hond alles ze staart kapot heef kan ik niks meer met hem niet eens uitlaten zo van slag is hij.
nu ben ik op zoek naar goed merk kvv.
hij altijd lotering goed gedaan maar ik wil lief niet op lotering terug zet omdat wel eens ding in zit die niet er in thuis horen daarom op zoek goed merk kvv
Gebruikersavatar
Door pluk
#3330668
misty27 schreef:ik hond die niet tegen barf kan zo erg dat ze staart elk keer kapot bijt
ik wil hem niet aan doen om uit te zoek waar niet tegen kan hij is heel onzeker hond alles ze staart kapot heef kan ik niks meer met hem niet eens uitlaten zo van slag is hij.
nu ben ik op zoek naar goed merk kvv.
hij altijd lotering goed gedaan maar ik wil lief niet op lotering terug zet omdat wel eens ding in zit die niet er in thuis horen daarom op zoek goed merk kvv
Waarom zou je hond niet tegen barf kunnen en wel tegen kvv?
Want beide is gewoon rauw vlees.

Hij kan een voedselallergie hebben waardoor hij zo doet maar als hij bijvoorbeeld allergisch is voor kip maakt het niet uit of je kip in de vorm van barf of kvv geeft.

Sowieso wil ik je aanraden om meerdere merken kvv te voeren zodat je niet afhankelijk bent van 1 fabrikant z'n "recept". Ik zou ook voor een kvv gaan met bot als Calcium bron en zonder toevoeging van tarwe, groente en dergelijke.

Is het staart bijten het enige waardoor je denkt dat hij niet tegen barf kan of is er meer aan de hand? Want staart bijten kan heel veel oorzaken hebben, niet alleen jeuk maar bijv ook pijn of stress.

Maar als je vermoed dat het een voedselallergie is, dan is elimineren echt de enige mogelijkheid.
Door misty27
#3330670
pluk schreef:Waarom zou je hond niet tegen barf kunnen en wel tegen kvv?
Want beide is gewoon rauw vlees.

Hij kan een voedselallergie hebben waardoor hij zo doet maar als hij bijvoorbeeld allergisch is voor kip maakt het niet uit of je kip in de vorm van barf of kvv geeft.

Sowieso wil ik je aanraden om meerdere merken kvv te voeren zodat je niet afhankelijk bent van 1 fabrikant z'n "recept". Ik zou ook voor een kvv gaan met bot als Calcium bron en zonder toevoeging van tarwe, groente en dergelijke.

Is het staart bijten het enige waardoor je denkt dat hij niet tegen barf kan of is er meer aan de hand? Want staart bijten kan heel veel oorzaken hebben, niet alleen jeuk maar bijv ook pijn of stress.

Maar als je vermoed dat het een voedselallergie is, dan is elimineren echt de enige mogelijkheid.
toen wij kvv aan hem gaven hij kreeg alles ook s nackt enzo kipkerkast noem maar op nooit problemen gehad met hem toen ik overgegaan na barf en 2 maand later hij bijt heel staart kapot.

ja want ik hem nu van barf af ze staart weer de ouden en alles hem weer barf zet begin drama weer :( op kvv heb ik nooit gehad bij hem
Gebruikersavatar
Door pluk
#3330674
misty27 schreef:toen wij kvv aan hem gaven hij kreeg alles ook s nackt enzo kipkerkast noem maar op nooit problemen gehad met hem toen ik overgegaan na barf en 2 maand later hij bijt heel staart kapot.

ja want ik hem nu van barf af ze staart weer de ouden en alles hem weer barf zet begin drama weer :( op kvv heb ik nooit gehad bij hem
en met barf kreeg hij dezelfde diersoorten als nu met kvv?

merkte je nog iets anders aan hem of was het alleen staart bijten?
hoe was de ontlasting op barf? zachter, harder of hetzelfde als bij kvv? en poepte hij net zo vaak en net zo veel of anders?
Door misty27
#3330679
pluk schreef:en met barf kreeg hij dezelfde diersoorten als nu met kvv?

merkte je nog iets anders aan hem of was het alleen staart bijten?
hoe was de ontlasting op barf? zachter, harder of hetzelfde als bij kvv? en poepte hij net zo vaak en net zo veel of anders?
barf krijg soms wel iets ander maar niet heel verschilde wat in ze kvv zat want ik zelf niet elk dag zelf op me bord dus deed honden ook niet aan kvv gaaf veel verschil soort altijd met barf ook maar barf zat soms iets tussen wat normaal nooit kregen. ze ontlasting van zelf alles op kvv poep net zo vaak
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door