Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door timea
#3330424
Ik heb mij onlangs toegevoegd dus ik zal mij even voorstellen.
Zoals aan mijn gebruikersnaam te zien ben ik Timea, ik ben in het bezit van een acht maanden oude Tatra reu.


Afbeelding


Mijn reu heb ik vanaf pup Acana gevoerd, mijn teven staan al jaren op KVV.
Hij bleef vrij mager van Acana. We waren overgestapt op Naturis en Buddy's voor hem.


Hij bleek veelste weinig KVV te eten, en was in twee weken bijna drie kilo afgevallen, wat natuurlijk absoluut niet de bedoeling is voor die leeftijd.
Hij krijgt nu een kilo KVV en 500 gram Farmfood per dag.
In 10 dagen is hij al 3 kilo aangekomen, maar nog steeds is hij qua lichaamsvet ontzettend mager.
Ik voer ondertussen al schapenvet bij, hij krijgt wel eens een banaantje erbij, rijst voegen we ook al toe, volle yoghurt (of was het nou kwark :???: ) komt er ook bij vanaf morgen (na dat hier ergens gelezen te hebben).

In maart zal hij op show verschijnen, en ik weet dat met deze magerheid hij daar hard op afgerekend gaat worden..
Iemand nog aanvullende tips?

Daarnaast indien iemand van mening is een 'betere' brok (met het doeleinde aan te komen) te weten is dat ook meer dan welkom.


(Ik sta altijd open voor anderen hun mening en visie en om daar van te kunnen leren, maar ik vraag niet om volledig afgekeurd te worden op het feit dat hij bijgevoerd wordt met brok :) )
Laatst gewijzigd door timea op wo 31 jan 2018, 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3330426
3 kilo op 10 dagen tijd lijkt me hard genoeg gaan. Het zal tijd nodig hebben en als hij nu aankomt, dan voer je nu dus genoeg. Normaal ga je bij een groot ras uit van 1 kilo per week en nu zit je op ongeveer 2 kilo per week. Dat gaat echt mooi zat.

Dus: geduld. Er is niets wat je er in kan stoppen en opeens voor een wonderbaarlijke gewichtstoename kan zorgen. Sterker nog, dat moet je met zo'n jong, groeiend dier ook helemaal niet willen. Als ie ten tijde van de show echt nog te mager is, zul je op de volgende moeten wachten. Hoe vervelend dat ook is.
Door Siberienne
#3330429
Ik ben het met Kaela eens. Niet te snel gewichtstoename willen. Dit lijkt me mooi zat.

Daarbij, soms duurt het gewoon een poos voordat reuen uitvullen. Mijn ene husky heeft daar bijna 4 jaar over gedaan.

Die bleef in eerste instantie trouwens ook mager op alleen KVV, die heb ik wel een poos brok bijgevoerd. Ik weet niet of ik dat nu weer zou doen, ik zou dan denk ik eerder kiezen voor een koolhydraatbron als havervlokken oid. Want dat is in feite de toegevoegde waarde van brok; snel opneembare kalorien.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door