Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Bahati boerboels
#3330510
Siberienne schreef:Als het een voedsel allergie is, zou ik niet elimineren met BiBi Schaap
van de website:
BiBI Schaap heeft als ingrediënten: Deze voeding bevat: schapenvlees, lever, nier, hart, vet, long , plantaardige oliën en visolie. Als bron van calcium gebruiken wij gemalen kippen botten waarin veel merg zit.

Dan loop je toch echt het risico dat het ook kippeneiwit bevat.

Ja ik zie dat het in alles van Bibi zit.
Als je gaat elimineren geef je toch datgene wat ze nog niet gegeten hebben of niet vaak eten?
Door Too
#3330513
Hoe lang speelt dit nu met die bulten?
Ik ben benieuwdhoe ze eruit zien en of het altijd even erg is, zitten ze over haar hele lijf..?

Als je nog niks aan het voer verandert hebt zou ik eerst s terug gaan naar het voer dat indertijd goed ging.
Elimineren kan altijd nog, je kunt het eigenlijk maar 1keer echt goed doen èn het vraagt een hoop geduld en discipline.. wat mij betreft niet de allereerste insteek.
Je kunt wel als je bepaalde zaken verdenkt ,bv kip of rund of voor mijn part konijnenkeutels, dat weglaten. Soms is dat voldoende.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3330514
Voedselallergie is trouwens niet iets waar men noodzakelijk mee geboren wordt, moest je dat denken. Het kan zich ook later ontwikkelen.
Zeker als er iets is wat dag in dag uit gegeten wordt. Zoals het kipbot in de Bibi.

Ik zou eerst ook eens overschakelen op een kvv zonder kip ( dus ook geen bot of orgaan van kip) en zonder premix. Opletten dat ze ook in snacks ook geen kip krijgt!
En ik zou 1 diersoort die ze nog niet gegeten heeft achterhouden en ook nog niet voeren. Voor als je toch zou moeten elimineren.
Konijn en eend zijn daar gemakkelijk voor maar als ze die beide al gegeten heeft, moet je wat anders zoeken.
Door Bahati boerboels
#3330535
pearlsofpassion schreef:Voedselallergie is trouwens niet iets waar men noodzakelijk mee geboren wordt, moest je dat denken. Het kan zich ook later ontwikkelen.
Zeker als er iets is wat dag in dag uit gegeten wordt. Zoals het kipbot in de Bibi.

Ik zou eerst ook eens overschakelen op een kvv zonder kip ( dus ook geen bot of orgaan van kip) en zonder premix. Opletten dat ze ook in snacks ook geen kip krijgt!
En ik zou 1 diersoort die ze nog niet gegeten heeft achterhouden en ook nog niet voeren. Voor als je toch zou moeten elimineren.
Konijn en eend zijn daar gemakkelijk voor maar als ze die beide al gegeten heeft, moet je wat anders zoeken.
Kip is inderdaad iets wat ze vaak eet. Dus dat laat ik nu achterwege. Eigenlijk heeft ze alle soorten al wel gegeten. Geit en wild niet zo vaak. Ik wist ook niet dat je van verschillende merken kon voeren. Er is mij vaak geadviseerd in de dierenwinkel om het bij 1 merk te houden. Er werd zelfs gezegd dat het daarvan zou kunnen komen. Maar hoe meer ik hier lees zie ik dat er juist van verschillende merken gekocht wordt


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door Bahati boerboels
#3330537
Too schreef:Hoe lang speelt dit nu met die bulten?
Ik ben benieuwdhoe ze eruit zien en of het altijd even erg is, zitten ze over haar hele lijf..?

Als je nog niks aan het voer verandert hebt zou ik eerst s terug gaan naar het voer dat indertijd goed ging.
Elimineren kan altijd nog, je kunt het eigenlijk maar 1keer echt goed doen èn het vraagt een hoop geduld en discipline.. wat mij betreft niet de allereerste insteek.
Je kunt wel als je bepaalde zaken verdenkt ,bv kip of rund of voor mijn part konijnenkeutels, dat weglaten. Soms is dat voldoende.
De bulten zijn gekomen nadat ik 1 week van huis was in verband met een hartoperatie van mijn dochter. Ik sliep toen 1 week in het ziekenhuis. Daarna werd ze loops en toen is het begonnen. Voor de jeuk heb ik toen apoquel van de dierenarts gekregen.
De bulten zitten alleen op haar rug. De eerste 3 jaar heb ik barf gegeven maar dat is moeilijk nu ik zoveel werk. Daarna gaf ik altijd Herby vers kvv.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door frodo quin
#3333413
Ik zou het niet onmiddellijk in de voedingshoek gaan zoeken, al kan dat natuurlijk ook. Als ik het goed begrijp is dit ontstaan vanaf haar eerste loopsheid? Het zou mij niet verbazen als het dan iets hormonaal is. Een goede dermatoloog lijkt mij hier eigenlijk de beste eerste stap.

Succes.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door