Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Bahati boerboels
#3330388
Hoi,

Is er hier iemand bekend met de kkv rollen van slachterij haaksbergen?
Het is nogal een eindje rijden voor mij( 2,5 uur ) dus misschien verstandig als ik eerst even naar de eventuele ervaringen vraag.
Door Too
#3330390
Als ik de samenstelling bekijk dan zou ik er niet voor gaan rijden.... dit lijkt niet eens een klein beetje op een fatsoenlijke prak:

30% spiervlees oa runderhart en -strot
35% orgaanvlees
15% schapenvet
20% pens
Door Bahati boerboels
#3330393
Nou, dat scheelt me dan weer een stukje rijden.
Dank je voor de informatie.
mijn hond krijgt sinds kort bulten en we denken dat dit aan het voer ligt, dus ben op zoek naar een alternatief.
Het is wel vreemd want dit heeft ze in het verleden niet gehad.
Door Too
#3330394
Als je het fijn vindt dat we met je meedenken... dat kan altijd

Wat voer je nu, zijn er zaken verandert, wat voor bulten... wat maakt dat je aan voeding als oorzaak denkt enzenz
Door Bahati boerboels
#3330401
Ik voerde altijd Herby versvoer.
Dat ging altijd goed totdat ze loops werd. Toen ben ik overgestapt op Bibi doordat de bulten steeds erger werden
Er is eigenlijk weinig veranderd alleen dat ik nu dagelijks aan het werk ben.
Ze is niet vaak alleen thuis maar altijd wel met de kinderen en de andere boerboel.
Ze krijgt van bibi schaap en rund compleet.
Ik denk alleen dat het nu erger is geworden.
Ik was altijd erg tevreden over Herby dus zat er aan te denken om daar weer op over te stappen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3330402
Too schreef:Als ik de samenstelling bekijk dan zou ik er niet voor gaan rijden.... dit lijkt niet eens een klein beetje op een fatsoenlijke prak:

30% spiervlees oa runderhart en -strot
35% orgaanvlees
15% schapenvet
20% pens
In de praktijk is het vaak grotendeels orgaan (lever) Leuk voor als je lastig aan orgaan kunt komen om er zo'n rolletje voor weinig bij te kunnen pakken, maar het is verre van compleet. Ook al beweren ze zelf anders, aangezien half haaksbergse honden er allemaal groot op zijn geworden. Maar ik zou er zeker niet voor gaan rijden. Oooit...aantal jaren geleden, waren het helemaal geen onaardige rollen om erbij te hebben.
Door Bahati boerboels
#3330405
Angelique schreef:In de praktijk is het vaak grotendeels orgaan (lever) Leuk voor als je lastig aan orgaan kunt komen om er zo'n rolletje voor weinig bij te kunnen pakken, maar het is verre van compleet. Ook al beweren ze zelf anders, aangezien half haaksbergse honden er allemaal groot op zijn geworden. Maar ik zou er zeker niet voor gaan rijden. Oooit...aantal jaren geleden, waren het helemaal geen onaardige rollen om erbij te hebben.
Je zegt dus om erbij te hebben, maar wat voor merk is dan goed als basis? Ik begrijp dat dat verschilt van mening maar er zijn zoveel merken.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3330406
Bahati boerboels schreef:Je zegt dus om erbij te hebben, maar wat voor merk is dan goed als basis? Ik begrijp dat dat verschilt van mening maar er zijn zoveel merken.
Aantal jaar geleden waren ze leuk om erbij te hebben, nu niet meer. Ja hooguit als je zelf samenstelt en je om orgaan verlegen zit.
Ik heb geen ervaring genoeg met kvv-merken om je daarin verder te adviseren.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3330410
Dat je hond reageert op Bibi komt me niet raar voor. Mijn hond krijgt er steevast diarree van. Overigens zijn er ook honden genoeg die het prima doen op Bibi.
En dat is dus de crux bij kvv (of barf) voeren, het kost even tijd om uit te vinden wat voor jouw hond goed werkt.

Heb je de beginners informatie al gevonden? Daarin vind je veel info over het vinden van een geschikte kvv.
Ook in andere topics is deze vraag al vaak gesteld en worden diverse merken genoemd.

Mijn hond doet het goed op een combinatie van voornamelijk Bandit en Alroda.
Door Bahati boerboels
#3330492
de dierenarts heeft er naar gekeken en zegt dat het door de voeding komt.
Dus.... je raad het al
De dierenarts wil brokken voorschrijven maar dat wil ik niet
Ik kan vanavond proberen een foto te maken, maar als ik het zou moeten omschrijven is het een soort korstje /bultje waardoor het haar uit/omhoog gaat staan.
Verder schuurt ze geregeld met haar kont over de vloer.
Heb de anaalklieren uit laten knijpen maar ze blijft het nog steeds doen.Weet niet of dit misschien nog de gewoonte is.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3330495
Klinkt als voedselallergie ja. Maar kan ook iets anders zijn.
Heb je al eens een eliminatiedieet overwogen?

Dat anaalklierprobleem zou kunnen opgelost zijn met iets meer bot te voeren. Of af en toe een maaltijd met enkel vleesbot in te lassen zodat ze even goed uitgeduwd worden.
Door Bahati boerboels
#3330504
Een eliminatie dieet hebben ze in de dierenwinkel geadviseerd zodoende kwam ik uit bij Bibi voer
Er werd toen bibi vitaal geadviseerd en schaap.
Daar is het eigenlijk alleen maar erger mee geworden.
Nu voer ik weer herby vers voer en hoop dat het wat rustiger wordt.

Heb inderdaad ook meer bot gegeven toen ze last kreeg van de anaalklieren maar dat werkte niet goed genoeg
uiteindelijk toch maar door de DA uit laten knijpen.

Eigenlijk had ze nooit ergens last van. Tot het laatste jaar
Door Siberienne
#3330506
Bahati boerboels schreef:Een eliminatie dieet hebben ze in de dierenwinkel geadviseerd zodoende kwam ik uit bij Bibi voer
Er werd toen bibi vitaal geadviseerd en schaap.
Daar is het eigenlijk alleen maar erger mee geworden.
Nu voer ik weer herby vers voer en hoop dat het wat rustiger wordt.

Heb inderdaad ook meer bot gegeven toen ze last kreeg van de anaalklieren maar dat werkte niet goed genoeg
uiteindelijk toch maar door de DA uit laten knijpen.

Eigenlijk had ze nooit ergens last van. Tot het laatste jaar
Als het een voedsel allergie is, zou ik niet elimineren met BiBi Schaap
van de website:
BiBI Schaap heeft als ingrediënten: Deze voeding bevat: schapenvlees, lever, nier, hart, vet, long , plantaardige oliën en visolie. Als bron van calcium gebruiken wij gemalen kippen botten waarin veel merg zit.

Dan loop je toch echt het risico dat het ook kippeneiwit bevat.
Door Siberienne
#3330508
Als je wil proberen te elimineren met een KVV zou ik dat met een echte enkelvoudige doen, zoals bv Kivo of Alaska en dan kiezen voor een diersoort die je hond nooit gehad heeft.

Maar kijk dus goed op de ingrediënten lijsten!

Maar nogmaals; volgens mij moet je eerst weten wat je hond nou eigenlijk heeft. Dus misschien naar een dermatoloog met dat huidprobleem?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door