Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door marcellabooij
#3329951
Hallo,

Een vraag aan de gevorderden KVV-ers hier.
Wij hebben een nestje pups van bijna 5 weken. Hebben vanaf 4 weken farmdfood kvv gekregen (de rund versie) met prima ontlasting en nu waren we een paar dagen begonnen met brok. De ontlasting is nu jammer genoeg niet zoals we graag zien. De brok is waarschijnlijk te snel geintroduceerd, dus we gaan weer even terug naar KVV. Deze keer de carnibest puppy en dan over een weekje weer langzaam beginnen met wat brokjes erbij. Wij geven graag beiden (ik weet moet eigenlijk niet aan het gemak voor de pupkopers denken, maar toch). Zouden we vanaf 6 weken ook al een beetje boekmaag mogen geven of is dat een te grote belasting op het darmstelsel?
Door Hanny
#3330029
Ik denk, dat de fokkers weinig brokjes zullen voeren. Dit is een barf forum.
Boekmaag weet ik niet, wat ik wel weet is, dat ik de stank niet wil.
Je vindt wel een oplossing,

Hanny
Door Lizzy
#3330040
marcellabooij schreef:Hallo,

Een vraag aan de gevorderden KVV-ers hier.
Wij hebben een nestje pups van bijna 5 weken. Hebben vanaf 4 weken farmdfood kvv gekregen (de rund versie) met prima ontlasting en nu waren we een paar dagen begonnen met brok. De ontlasting is nu jammer genoeg niet zoals we graag zien. De brok is waarschijnlijk te snel geintroduceerd, dus we gaan weer even terug naar KVV. Deze keer de carnibest puppy en dan over een weekje weer langzaam beginnen met wat brokjes erbij. Wij geven graag beiden (ik weet moet eigenlijk niet aan het gemak voor de pupkopers denken, maar toch). Zouden we vanaf 6 weken ook al een beetje boekmaag mogen geven of is dat een te grote belasting op het darmstelsel?
Ik denk dat pups van 6 weken al wel boekmaag aankunnen maar ik zou wel hele kleine beetjes geven. En dan gewoon even kijken hoe ze er op reageren.

Nee, ik vind ook niet dat je voor het gemak van de pupkopers moet denken maar aan het welzijn van de pups. Ze hebben nu op dit moment een fragiele darmflora en zijn bezig met de opbouw ervan. Met een week of 10 is de darmflora wat ie zijn moet en dan gaat overschakelen veel makkelijker. Dus ik zou je pupkopers gewoon adviseren om tenminste tot 10 weken vers te blijven voeren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door