Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door judith13
#3329814
Hoi allemaal,

Na veel gelezen te hebben heb,

Ik besloten om mijn shelties helemaal over te zetten op KVV
Ik krijg binnenkort ook een sheltie pup erbij hoe ga ik dat verstandig aanpakken?

En waar ik al een hele tijd tegen aanloop is welk bot kan ik verantwoord geven aan mijn honden om te kauwen hoef niet echt een vleesbot te zijn omdat ik KVV geef. Maar voornamelijk om een keer iets te hebben en voor de tanden gezond te houden. Nu geef ik eigenlijk altijd botjes van buffelhuid.

Graag jullie advies
Gr Judith
Door Lizzy
#3329834
judith13 schreef:Hoi allemaal,

Na veel gelezen te hebben heb,

Ik besloten om mijn shelties helemaal over te zetten op KVV
Ik krijg binnenkort ook een sheltie pup erbij hoe ga ik dat verstandig aanpakken?

En waar ik al een hele tijd tegen aanloop is welk bot kan ik verantwoord geven aan mijn honden om te kauwen hoef niet echt een vleesbot te zijn omdat ik KVV geef. Maar voornamelijk om een keer iets te hebben en voor de tanden gezond te houden. Nu geef ik eigenlijk altijd botjes van buffelhuid.

Graag jullie advies
Gr Judith
Shelties staan niet bekend om maagdarmgeneuzel, toch? Gewoon gelijk overzetten zou ik denken. En anders nog een paar dagen het voer van de fokker en dan overzetten.

Een zalmkop? Of eendkarkas? Of anders zelf geelhaar drogen? Ik zou echt niet weten wat je ze anders moet geven, zonder dat het gore bewerkte (door onbeduidende bedrijven in Thailand) rotzooi is....
Door Siberienne
#3329878
ik geef gedroogde geiten-oren en konijnenoren, ik denk dat jouw shelties er langer over doen dan mijn huskies. is wel geen bot, maar wel knaagspul. Ik bestel bij Eko4petz ivm wat Lizzy noemt: herkomst. Ik geef liever niks dat made in china is.

Let op bij hertengewei: is vrij hard. Onze DA had bij aantal honden afbreken van tanden erdoor gezien.
Door judith13
#3329884
Ik zal me is meer gaan verdiepen in de goede snacks
Ik zag ook bij de gedroogde snacks op sites staan gerookt kalfsbot met gerookte pees of mergpijp is dit goed?

Vast bedankt voor de reacties
#3329890
Nee, geen gerookte dingen alleen gedroogd, en geen runderbotten. Pezen of andere zachte dingen van het rund, prima, maar geen botten. Ook niet van paard of schaap oid he. ;)

Ofwel geef je geen botten maar enkel zachte zaken die gedroogd erg taai worden. Luchtpijp bevat vb kraakbeen, maar das niet echt hard en bevat geen calcium.
Ofwel geef je wel botten maar dan is het de bedoeling dat ze ze opeet en dan geef je beginners-vleesbotten.
Gebruikersavatar
Door chery
#3329898
Siberienne schreef:ik geef gedroogde geiten-oren en konijnenoren, ik denk dat jouw shelties er langer over doen dan mijn huskies. is wel geen bot, maar wel knaagspul. Ik bestel bij Eko4petz ivm wat Lizzy noemt: herkomst. Ik geef liever niks dat made in china is.

Let op bij hertengewei: is vrij hard. Onze DA had bij aantal honden afbreken van tanden erdoor gezien.
De fallow antler damherten strip schijnt zachter te zijn. En de farmfood kluiven schijnen betrouwbaar te zijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door