Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3330529
Een kilo worst ontdooit natuurlijk langzamer dan een pond worst. ;-) En bovenin de koelkast gaat het ook sneller dan onderin de koelkast, kan een paar uur schelen.

Om het plastic van de worst te halen, komt er bij mij geen heet water aan te pas. Ik snij het plastic over de gehele lengte van de worst in en dan in het midden haaks op de snede over iets meer dan de helft van de omtrek. Vervolgens kan ik heel eenvoudig het plastic eraf trekken.
#3330542
src_esther schreef:Een kilo worst ontdooit natuurlijk langzamer dan een pond worst. ;-) En bovenin de koelkast gaat het ook sneller dan onderin de koelkast, kan een paar uur schelen.

Om het plastic van de worst te halen, komt er bij mij geen heet water aan te pas. Ik snij het plastic over de gehele lengte van de worst in en dan in het midden haaks op de snede over iets meer dan de helft van de omtrek. Vervolgens kan ik heel eenvoudig het plastic eraf trekken.
Zo doe ik het ook, het plastic doorsnijden over de hele lengte en 1x rondom over het midden. Mes eronder en hopla, plastic is er zo af. Bij erg dikke worsten snij ik aan twee zijden over de hele lengte. Heet water vind ik geen goed idee. Dan kan je nog beter koud water nemen. Maar het gaat echt gemakkelijk zonder.
#3330607
Ik haal het voer in het begin van de avond uit de vriezer voor de volgende ochtend. Dat laat ik dan op kamertemperatuur ontdooien.
Als ik het in de koelkast zou laten ontdooien, zou het veel te lang duren (en daarbij wil ik het niet in mijn koelkast hebben, zou ook niet passen).
#3333381
Hier een kat en die eet rechtstreeks vanuit de koelkast. Soms is het, omdat ik te laat uit nam of omdat mijn koelkast vreemd doet, nog niet goed ontdooit en als het echt nog heel bevroren is laat hij het zelf 10 minuutjes verder ontdooien, maar half bevroren is goed genoeg voor meneer :) Geduld is niet zijn sterkste kant. ::)

Daarmee wil ik niet zeggen dat je ijsjes moet gaan voeren, maar persoonlijk heb ik nog nooit ondervonden dat iemand er last van had dat er rechtstreeks uit de koelkast gevoerd wordt. Soepjes doe ik wel met handwarm water uit de waterkoker.
#3333383
frodo quin schreef:Hier een kat en die eet rechtstreeks vanuit de koelkast. Soms is het, omdat ik te laat uit nam of omdat mijn koelkast vreemd doet, nog niet goed ontdooit en als het echt nog heel bevroren is laat hij het zelf 10 minuutjes verder ontdooien, maar half bevroren is goed genoeg voor meneer :) Geduld is niet zijn sterkste kant. ::)

Daarmee wil ik niet zeggen dat je ijsjes moet gaan voeren, maar persoonlijk heb ik nog nooit ondervonden dat iemand er last van had dat er rechtstreeks uit de koelkast gevoerd wordt. Soepjes doe ik wel met handwarm water uit de waterkoker.
:???:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door