Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Gaia...
#3327090
Hallo,

Het is inmiddels een goede 2,5 jaar geleden dat ik hier ben geweest..
Wij krijgen over 3 weken een pupje en willen deze graag op kvv hebben(eventueel gecombineerd met de basis van barf, zoals de kippennekken ed)
Nu is het ruim 4 jaar geleden dat ik voor het laatst een pup in huis heb gehad, dus ik ben er echt helemaal uit qua hoeveelheden, merken, verhoudingen enz.
Kunnen jullie het weer een beetje opfrissen?

Het gaat om een engels springer spaniel teefje. Ze is 8 weken als ze hierheen komt. Gewicht heb ik nog geen idee van, gok een kilootje of 3

Groetjes Gaia
Door Lizzy
#3327133
Gaia... schreef:Hallo,

Het is inmiddels een goede 2,5 jaar geleden dat ik hier ben geweest..
Wij krijgen over 3 weken een pupje en willen deze graag op kvv hebben(eventueel gecombineerd met de basis van barf, zoals de kippennekken ed)
Nu is het ruim 4 jaar geleden dat ik voor het laatst een pup in huis heb gehad, dus ik ben er echt helemaal uit qua hoeveelheden, merken, verhoudingen enz.
Kunnen jullie het weer een beetje opfrissen?

Het gaat om een engels springer spaniel teefje. Ze is 8 weken als ze hierheen komt. Gewicht heb ik nog geen idee van, gok een kilootje of 3

Groetjes Gaia
Ohhh leuk leuk leuk, een Engelse Springer Spaniel :smitten: ! Gefeliciteerd!

Ik denk dat ze toch wel een kilo of 4 a 5 zal wegen? Nou ja, hoe dan ook, ik zou met iets van 7% van haar lichaamsgewicht op dat moment beginnen. Dat komt bij 3 kg neer op 210 gram, bij 4 kg op 280 gram, en zo voorts. Ik zou dat over 3 of 4 maaltijden verdelen.

Qua merken zou ik de merken afwisselen, dus niet wedden op 1 paard. Wat ik ook zou doen is 1 diersoort niet voeren. Mocht je ooit in het leven van haar een eliminatie dieet moeten doen is het ontzettend ruk als je alle bestaande diersoorten al gevoerd hebt. Dus houd iets achter de hand zoals konijn en voer dus geen KVV/vlees/vleesbot/orgaan of snacks met konijn (ik noem konijn omdat het daar goed en makkelijk mee elimineren is).

Verder zou ik dus ook geen vleesbotten geven die in gemalen vorm al in de KVV zitten. Je noemt kippennekken maar heel veel KVV's bevatten al kippenbot. Ik zou dan eerder voor parelhoen, kwartel, eend, etc. kiezen. En natuurlijk is het geen goed idee om alleen vleesbotten naast KVV te voeren. Daarmee haal je de boel uit balans. Maar daar zijn de linkjes van Pluk heel handig voor, om daar meer over te weten te komen.
Door Gaia...
#3327275
Bedankt voor alle informatie tot nu toe!
Lizzy, het is een kleintje :P Mama weegt zelf maar 17/18kg, dus de pups zijn niet zo heel groot. Ik heb zitten vergelijken met de herder pup die ik hiervoor had, die woog 4,5kg toen we hem kregen. Maakt me verder weinig uit hoor hoeveel ze weegt als ze komt, zolang ze maar gezond is en er goed uit ziet. Hoeveel ze moet krijgen wegen we dan wel af.

Ik ga van de week is even wat merken bestellen en dan kijken wat het beste bij haar past en waar zij het goed op doet.
26755130_1576365122445001_950659096_n.jpg
26755130_1576365122445001_950659096_n.jpg (97.02 KiB) 1849 keer bekeken
Zo kunnen jullie even meegenieten van haar :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door