Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Face
#3326486
Hoi allemaal!

Mijn Golden Retriever, Dodge, krijgt van pup af aan KVV. Hij doet het daar super goed op en vindt het heerlijk. Nu hebben we een paar keer brokken geprobeerd, onder andere voor de vakanties. Hij heeft Dog Lovers Gold en Orijen gehad. We hebben ook wel eens de gestoomde worsten van Runner geprobeerd.
Hij gaat steevast na een week aan de diarree en wil het dan ook niet meer eten.
Nu geeft hij 's ochtends steeds over omdat zijn maag leeg is. Daarom wilde ik wat brokken erbij proberen te geven zodat hij langer vol zou zijn. Gewoon een probeersel hoor want alles wat ik verder in de avond gegeven heb, had geen effect.
Nu heb ik dinsdag Renske brokken gekocht. Die heeft hij dus 2 dagen gekregen, naast zijn vlees.
Sinds vannacht is hij weer ziek. Overgeven en werkelijk waterdunne diarree. Het spuit er echt uit :(
Zou dit nou echt van de brokken komen?
Hij heeft normaal gesproken altijd goede ontlasting en geeft behalve gal in de ochtend nooit over.
Hij kan de gekste dingen eten en reageert daar nooit op!

Ik hoor graag wat jullie ervan denken. Ik heb vandaag trouwens Okugest gegeven en een beetje vlees met Clear Intestine. De brokken heb ik al verkocht! ;)

Groetjes
Joyce
Door eelke
#3326487
Zeker weten doe je het niet natuurlijk. Ik weet niet in hoeveel tijd je dat alles geprobeerd hebt? Maar ik kan me voorstellen dat hij nogal van slag raakt van 3 soorten brok, en houdbare worsten, en dan nog zijn kvv.
Door Face
#3326489
Dit is niet in korte tijd hoor. De ene brok was 2 jaar geleden op vakantie, de andere vorig jaar op vakantie in oktober en de houdbare worsten zaten daar ergens tussen. Normaal gesproken eet hij alleen KVV.
Door Lizzy
#3326491
Face schreef:Hoi allemaal!

Mijn Golden Retriever, Dodge, krijgt van pup af aan KVV. Hij doet het daar super goed op en vindt het heerlijk. Nu hebben we een paar keer brokken geprobeerd, onder andere voor de vakanties. Hij heeft Dog Lovers Gold en Orijen gehad. We hebben ook wel eens de gestoomde worsten van Runner geprobeerd.
Hij gaat steevast na een week aan de diarree en wil het dan ook niet meer eten.
Nu geeft hij 's ochtends steeds over omdat zijn maag leeg is. Daarom wilde ik wat brokken erbij proberen te geven zodat hij langer vol zou zijn. Gewoon een probeersel hoor want alles wat ik verder in de avond gegeven heb, had geen effect.
Nu heb ik dinsdag Renske brokken gekocht. Die heeft hij dus 2 dagen gekregen, naast zijn vlees.
Sinds vannacht is hij weer ziek. Overgeven en werkelijk waterdunne diarree. Het spuit er echt uit :(
Zou dit nou echt van de brokken komen?
Hij heeft normaal gesproken altijd goede ontlasting en geeft behalve gal in de ochtend nooit over.
Hij kan de gekste dingen eten en reageert daar nooit op!

Ik hoor graag wat jullie ervan denken. Ik heb vandaag trouwens Okugest gegeven en een beetje vlees met Clear Intestine. De brokken heb ik al verkocht! ;)

Groetjes
Joyce
Ik denk dat het wel kan ja. Ja, om het zeker te weten zou je het nog een keer uit moeten proberen.... :-\
Door Face
#3326495
Mmmm... ik wil hem dit liever niet nog een keer aandoen. Ik voel me nu al schuldig :-[
Als dit echt een reactie op brokken kan zijn, waar het wel erg op lijkt, probeer ik het gewoon niet meer.
Het is echt heel apart dat hij zo heftig erop reageert maar als ik bedenk wanneer hij ziek is geweest, is het altijd na een periode met brokken geweest. Het merk lijkt niet uit te maken. Van KVV kan hij ieder merk eten zonder last te krijgen, behalve de zalmvariant van Alaska.
Het was toch al de bedoeling om vlees te blijven geven hoor dus wat dat betreft is het geen enkel probleem. Ik was alleen benieuwd of zulke heftige diarree echt van brokken kan komen.
Mijn Berner had ook regelmatig diarree totdat hij helemaal over was op KVV. Toen was het over!
#3326498
Als je zo duidelijk de link ziet, is het waarschijnlijk wel daarvan. Zeker als je het ook buiten de vakanties ziet terwijl.er voor de rest niets aan de hand is. Stress is nl ook iets dat zich op de darmen zet en dat zou tijdens vakanties ook het geval kunnen zijn.
Je zou nog eens kunnen kijken of je een andere link vind, maar als het verder elke keer je brokken voert gebeurt en je niets anders vind dat dan ook altijd veranderde, dan was het voor mij wel duidelijk.

Het is trouwens ook niet onlogisch hoor, dat hij er ziek van wordt. Heel goed mogelijk.
Volgende keer maar barfen op vakantie. ;)

Voor de gal 's ochtends zou ik gewoon iets kleins vanuit zijn normale menu geven. En zeker iets zonder koolhydraten in dus zeker geen brok. Zo is hij er het snelst terug vanaf.
Waarschijnlijk is zijn suikerhuishouding nu in de war vanwege de koolhydraten in de brokken en komt het galspuwen daarvan.
Door Face
#3326499
pearlsofpassion schreef:Als je zo duidelijk de link ziet, is het waarschijnlijk wel daarvan. Zeker als je het ook buiten de vakanties ziet terwijl.er voor de rest niets aan de hand is. Stress is nl ook iets dat zich op de darmen zet en dat zou tijdens vakanties ook het geval kunnen zijn.
Je zou nog eens kunnen kijken of je een andere link vind, maar als het verder elke keer je brokken voert gebeurt en je niets anders vind dat dan ook altijd veranderde, dan was het voor mij wel duidelijk.

Het is trouwens ook niet onlogisch hoor, dat hij er ziek van wordt. Heel goed mogelijk.
Volgende keer maar barfen op vakantie. ;)

Voor de gal 's ochtends zou ik gewoon iets kleins vanuit zijn normale menu geven. En zeker iets zonder koolhydraten in dus zeker geen brok. Zo is hij er het snelst terug vanaf.
Waarschijnlijk is zijn suikerhuishouding nu in de war vanwege de koolhydraten in de brokken en komt het galspuwen daarvan.
Ik denk ook dat het echt van de brokken moet zijn. Het is een hele relaxte hond die overal graag mee naartoe gaat dus ik verwacht ook niet dat het stress is.
Het gal spugen deed hij voordat hij de brokken kreeg. Ik was aan het proberen of de brokken daar juist tegen konden helpen. Ik zal eens kijken wat ik anders voor het slapen kan gaan geven (als hij weer beter is uiteraard)
#3326505
Maar hij geeft 's ochtends over en je geeft hem 's avonds iets extra? Als hij 's ochtends overgeeft kan je hem beter 'ochtends iets geven.
En zeker geen brokken, want die koolhydraten maken het erger. Vlees verzadigd juist veel langer dan brok of blik.
Door Face
#3326506
pearlsofpassion schreef:Maar hij geeft 's ochtends over en je geeft hem 's avonds iets extra? Als hij 's ochtends overgeeft kan je hem beter 'ochtends iets geven.
En zeker geen brokken, want die koolhydraten maken het erger. Vlees verzadigd juist veel langer dan brok of blik.
Hij geeft over omdat zijn maag leeg is. Dat kan ik niet voor zijn.
#3326508
Gal geven ze over omdat het suikergehalte in het bloed te laag is. Lege maag op zich is niets, maar als de suiker te laag zakt, gaat de maag reageren met gal aanmaken.

Het is een kwestie van dat het lichaam dat zich moet aanpassen aan een bepaald ritme van eten en soort voedsel.
Hij heeft nu duidelijk 's ochtends nood aan iets van voedsel. Je kan dat wel afbouwen naarmate het lichaam zich aanpast.
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3326512
Wij hebben er ook eentje die braakt op een lege maag. Sinds hij ´s avonds voor het slapen gaan nog wat te eten krijgt (gewoon een deel van zijn maaltijd in een apart bakje terug in de koelkast) is het helemaal over.
#3326536
Je zou kunnen overwegen om wat kvv te drogen. Meerdere kvv's zijn best aardig te drogen en zo'n schijf oid geven voor het slapen gaan of juist direct bij op staan of beide. Dat hoeft dan niet op kamertemperatuur te komen oid. De goedkoopste drogertjes zijn rondom de 30 euro mocht je er geen een hebben.
Door Face
#3326540
Dank jullie wel voor de fijne reacties. Ik ga eens wat gedroogde snacks proberen voor het naar bed gaan. Zelf drogen is inderdaad ook een goed idee.
Het lijkt iets beter te gaan met Dodge. Hij heeft weer eetlust en heeft al vanaf 14 uur niet meer gepoept. Yeah!
Door Face
#3326621
Dodge is weer opgeknapt en de diarree is gestopt
Ik heb hem gisteren voordat ik naar bed ging nog vlees gegeven en vanochtend heeft hij niet gespuugd
Ik ga het de komende tijd in 3 x verdelen zodat hij voor het slapen nog een deel krijgt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door