Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door pike
#3328308
Ik zou toch eerst eens onderzoek laten doen naar een eventuele besmetting met een of andere parasiet of gist of een bacteriele infectie.
Door Lizzy
#3328325
Het is nu dinsdag vandaag, de ontlasting is al sinds zaterdag niet goed? Tja. Ik vind dit echt heel erg lastig want er zijn zoveel oorzaken voor diarree: viewtopic.php?f=12&t=66691

Voordat je over ging op KVV paard, hoe was de ontlasting van je hond toen?

Ik denk eigenlijk dat het elimineren niet zoveel zin heeft. Je hond heeft geen jeuk en heeft in mijn ogen dus ook geen voedsel allergie. De kaalheid komt daar niet van. Dus ja, misschien dat je langzaam toch eens moet gaan denken aan een andere KVV?

Of ter ondersteuning een middel proberen als in het topic hierboven gegeven?
Gebruikersavatar
Door Does72
#3328362
Hij krijgt er nu sinds vandaag konijn bij. Daar zit meer calcium in, dus misschien dat dat helpt. Hij liet het eerst staan, wilde het niet eten. Dus heb ik het overgoten met heet water, toen at hij het wel. Ik doe er nu weer wat probiotica bij, even kijken wat dat doet. En dit weekend krijgt hij voor het eerst barf. Ik ben benieuwd of dat vleesbot van invloed is op zijn ontlasting.
Vandaag was zijn ontlasting trouwens redelijk. Wel de vorm van een drol, maar nog een beetje zacht.
Door Lizzy
#3328403
Abiri schreef:Hij krijgt er nu sinds vandaag konijn bij. Daar zit meer calcium in, dus misschien dat dat helpt. Hij liet het eerst staan, wilde het niet eten. Dus heb ik het overgoten met heet water, toen at hij het wel. Ik doe er nu weer wat probiotica bij, even kijken wat dat doet. En dit weekend krijgt hij voor het eerst barf. Ik ben benieuwd of dat vleesbot van invloed is op zijn ontlasting.
Vandaag was zijn ontlasting trouwens redelijk. Wel de vorm van een drol, maar nog een beetje zacht.
Ik denk dat je een goede beslissing hebt genomen, om nijn toe te gaan voegen. Jammer dat hij het niet lekker vindt (nijn vinden ze hier ook niet echt geweldig). Hierna misschien anders eend?
Gebruikersavatar
Door Does72
#3328406
Lizzy schreef:Ik denk dat je een goede beslissing hebt genomen, om nijn toe te gaan voegen. Jammer dat hij het niet lekker vindt (nijn vinden ze hier ook niet echt geweldig). Hierna misschien anders eend?
Dat was ook precies mijn plan. De eend ligt al in de vriezer ;D
Gebruikersavatar
Door pike
#3328432
Lizzy schreef:Het is nu dinsdag vandaag, de ontlasting is al sinds zaterdag niet goed? Tja. Ik vind dit echt heel erg lastig want er zijn zoveel oorzaken voor diarree: viewtopic.php?f=12&t=66691

Voordat je over ging op KVV paard, hoe was de ontlasting van je hond toen?

Ik denk eigenlijk dat het elimineren niet zoveel zin heeft. Je hond heeft geen jeuk en heeft in mijn ogen dus ook geen voedsel allergie. De kaalheid komt daar niet van. Dus ja, misschien dat je langzaam toch eens moet gaan denken aan een andere KVV?

Of ter ondersteuning een middel proberen als in het topic hierboven gegeven?
Hee Lizzy, wat ik begrijp is dat sinds zaterdag voor 11 december de ontlasting niet goed is (openingstopic). Dus al meer dan een maand. Dan zou ik toch echt de ontlasting eens laten nakijken en een bacteriekweek laten maken, zelfs met psyllium erbij gaat het verkeerd. Dit duurt nu toch veels te lang. :-\
Door Lizzy
#3328440
pike schreef:Hee Lizzy, wat ik begrijp is dat sinds zaterdag voor 11 december de ontlasting niet goed is (openingstopic). Dus al meer dan een maand. Dan zou ik toch echt de ontlasting eens laten nakijken en een bacteriekweek laten maken, zelfs met psyllium erbij gaat het verkeerd. Dit duurt nu toch veels te lang. :-\
Ja nee, dat weet ik maar daarna was het toch even wel goed? En daarna sinds zaterdag weer slecht? Of heb ik niet goed opgelet en is er nul verbetering geweest?

Een ontlasting onderzoek kan zeker nooit kwaad.
Gebruikersavatar
Door Does72
#3328446
Er is absoluut verbetering geweest. Hij had goede ontlasting. Soms aan het einde een druppel zachte drek erachteraan. Maar verder een prima drol. Dat was zonder probiotica en een heel klein beetje clear Intestine. Dat waren we al het afbouwen en soms sloegen we een dag over. Dus al met al ging het goed. Vandaag lijkt het ook beter te gaan. Hij heeft nog steeds maar één keer ontlasting gehad en dat was redelijk. Dus ik heb goede hoop dat het weer beter gaat met hem. Hij is verder in een goed humeur en zeer energiek.
Gebruikersavatar
Door pike
#3328460
Waardoor ik toch de indruk krijg dat het niet aan het voer ligt, maar iets anders. Bijvoorbeeld een parasiet. Want dat kan heel goed intermitterend (het komt en het gaat) diarree geven. Waarom wil je daar niet naar laten kijken? Het is niet belastend voor de hond.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3328465
Misschien denk ik te makkelijk maar: in principe goede ontlatings met af en toe een deel derrie is toch niet zorgwekkend? Sterker nog, dat is toch vrij normaal?

Ik weet dat hier vaak over mooie stevige barfdrolletjes wordt gesproken, maar onze hond had dat (in zijn gezonde periode) echt niet altijd hoor. Stress, een keer wat meer pens, orgaan of spier of gewoon een keer zonder reden. Niets geks aan als je het mij vraagt.
Gebruikersavatar
Door Does72
#3328469
pike schreef:Waardoor ik toch de indruk krijg dat het niet aan het voer ligt, maar iets anders. Bijvoorbeeld een parasiet. Want dat kan heel goed intermitterend (het komt en het gaat) diarree geven. Waarom wil je daar niet naar laten kijken? Het is niet belastend voor de hond.
Ik wil er wel naar laten kijken, maar ik wil het nog even aankijken. Het lijkt nu weer beter te gaan. Naar mijn idee was het in eerste instantie door de overgang van brok naar kvv. Daar heeft hij vorige keer dat we de overstap probeerde ook veel moeite mee gehad en toen ben ik gestopt. En is hij weer op brok gezet.
Maar zo'n zes weken geleden was alles nog prima, toen kreeg hij brok. Nu hij op kvv staat heeft hij in het begin last gehad. De afgelopen drie weken was de ontlasting goed. Daarom heb ik nu het idee dat het een soort virus is ofzo. Misschien heeft hij iets van de grond gegeten, dat doet hij namelijk ook de hele tijd als je niet oppast.
Ik kijk het nog een paar dagen aan. Onderzoek kan altijd nog.
Gebruikersavatar
Door Does72
#3328472
Kaela schreef:Misschien denk ik te makkelijk maar: in principe goede ontlatings met af en toe een deel derrie is toch niet zorgwekkend? Sterker nog, dat is toch vrij normaal?

Ik weet dat hier vaak over mooie stevige barfdrolletjes wordt gesproken, maar onze hond had dat (in zijn gezonde periode) echt niet altijd hoor. Stress, een keer wat meer pens, orgaan of spier of gewoon een keer zonder reden. Niets geks aan als je het mij vraagt.
Wij geven sinds kort kvv en ik weet dus niet zo goed wat normaal is. Vorige keer dat we kvv probeerde had hij ook veel last van z'n darmen daarom zijn we maar gestopt en kreeg hij weer brok. Deze keer wil ik het gewoon volhouden en dat zal misschien met vallen en opstaan gaan. Hij heeft er nu drie dagen last van gehad. Vandaag lijkt het tot nu toe beter te gaan.
Vanaf komend weekend ga ik ook twee dagen barf geven. Misschien dat vleesbot hier wat bij kan helpen en krijgt hij alsnog harde barf drollen.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3328477
Kaela schreef:Misschien denk ik te makkelijk maar: in principe goede ontlatings met af en toe een deel derrie is toch niet zorgwekkend? Sterker nog, dat is toch vrij normaal?

Ik weet dat hier vaak over mooie stevige barfdrolletjes wordt gesproken, maar onze hond had dat (in zijn gezonde periode) echt niet altijd hoor. Stress, een keer wat meer pens, orgaan of spier of gewoon een keer zonder reden. Niets geks aan als je het mij vraagt.
Daar sluit ik me volledig bij aan.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3328495
Abiri schreef:Wij geven sinds kort kvv en ik weet dus niet zo goed wat normaal is. Vorige keer dat we kvv probeerde had hij ook veel last van z'n darmen daarom zijn we maar gestopt en kreeg hij weer brok. Deze keer wil ik het gewoon volhouden en dat zal misschien met vallen en opstaan gaan. Hij heeft er nu drie dagen last van gehad. Vandaag lijkt het tot nu toe beter te gaan.
Vanaf komend weekend ga ik ook twee dagen barf geven. Misschien dat vleesbot hier wat bij kan helpen en krijgt hij alsnog harde barf drollen.
Diarree is natuurlijk niet normaal, al kunnen versgevoerde honden natuurlijk ook een virusje pakken enzo. Maar het is een ilusie dat je hond op vers 100% van de tijd harde barfdrollen gaat hebben. Het kan best dat je met meer controle over je menu er nog wat verbeterd. Maar ook als je volledig barf voert zal je zien dat het niet altijd hetzelfde is. De ene hond is daar wat wisselender in dan de ander, maar dat geeft niet. Dus maak je daar geen zorgen over.
Gebruikersavatar
Door pike
#3328514
Ik ben het er wel mee eens dat ze niet altijd hetzelfde poepen, maar een deel derrie vind ik toch niet normaal eerlijk gezegd. Zal dat eens voorkomen, heus wel, ze vreten ook links en rechts wel eens rommel van de straat, maar toch niet met de regelmaat van de klok een deel wat je liever niet ziet. Op barf poepten mijn honden vrij constant. Ik voerde dagelijks compleet, dus alle dagen bot, spier, orgaan en groente in 1 maaltijd. En lever en vis zorgden meestal voor wat zachtere ontlasting, maar geen derrie. Dat waren altijd nog drolletjes die je fatsoenlijk kon oppakken. Ook op gemalen bot zie ik dat niet. En ik draai nu proef met verschillende soorten kvv en hier zie ik tot nu toe ook geen slechte ontlasting. De kvv is uiteraard wel geselecteerd op bot- en orgaanpercentage en met name ook op vetgehalte.
Stress (bijvoorbeeld door bezoek aan de dierenarts) had bij Duc tot gevolg dat er na het verlaten van de kliniek binnen 10 minuten gepoept moest worden en dan was dat dun. Dat was eenmalig, en ook heel duidelijk gerelateerd.
Goed, ik hoop dat het met ander voer dan toch beter gaat. En er verder niets aan de hand is. ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door