Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door nicolioo
#3321986
Lang niet meer geweest hier, 3 jaar geen hond meer gehad door omstandigheden en nu weer een vrolijk pupje.
Skip heet hij en is 9 weken. Ik heb hem vanaf dag 2 overgezet op KVV maar is niet echt een voedselgerichte pup, ook beloningssnoepjes worden met matig enthousiastme aangenomen.
Verder levendige pup met goed ontlasting hij mag echter wel wat meer spek op zijn lijfje hebben.
Oh ja het is een labradoodle middenslag .

Hij krijgt nu 3 soorten KVV en daar weer diverse smaken compleet van , de gewone versie niet speciaal fijngemalen . Momenteel weegt hij 5,5 kg en ik probeer hem zoveel mogelijk te laten eten Uit nood ook maar een geperste brok erbij gezet waar hij de hele dag van eet .

Hij krijgt ongeveer 6 keer per dag eten en eet dan met aanmoediging en geloer van de katten Wat happen , soms wat meer dan de ander keer . Per dag eet hij met moeite zo 350 tot 400 gram.

Hoe kan ik hem meer aan laten komen?

Katten zijn trouwens zijn vriendjes , geeft stimulans bij het eten (anders helpen de katten het wel mee met opeten )
Bijlagen
IMG_0760.JPG
IMG_0760.JPG (869.98 KiB) 2463 keer bekeken
IMG_0757.JPG
IMG_0757.JPG (1.08 MiB) 2463 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door pluk
#3322026
Ach wat een droppie...

Voer je 6x per dag omdat hij zo moeilijk eet? Of deed je dat altijd al?
Zo krijgt hij namelijk niet echt trek natuurlijk. Idem als er de hele dag brokjes staan.

Dus ik zou 4x per dag gaan voeren en de brokjes weghalen.
Eventueel kun je de kvv overgieten met heet water, dat maakt t soms ook smakelijker.

Verder voer je ook een pup gewoon op t oog. Doorgaans eten ze echt wel wat ze nodig hebben. Juist door veel op eten te focussen kun je slechte eters krijgen.
Gebruikersavatar
Door nicolioo
#3322033
Dat van dat lastige eter creëren is wel iets op te letten , hij at al "slecht " op dag 1 . Inmiddels wel op gewicht (net bij dierenarts geweest voor enting ) hij is in een week een kilo aangekomen

Ik ben vaker gaan voeren omdat hij steeds weinig eet. Brokken eet hij niet dus daar zou het niet aan kunnen liggen .

Ik denk dat ik gewoon een niet zo voedsel gerichte hond heb .

Dat ivergieten met heet water doe ik al .
Gebruikersavatar
Door pluk
#3322037
nicolioo schreef:Dat van dat lastige eter creëren is wel iets op te letten , hij at al "slecht " op dag 1 . Inmiddels wel op gewicht (net bij dierenarts geweest voor enting ) hij is in een week een kilo aangekomen

Ik ben vaker gaan voeren omdat hij steeds weinig eet. Brokken eet hij niet dus daar zou het niet aan kunnen liggen .

Ik denk dat ik gewoon een niet zo voedsel gerichte hond heb .

Dat ivergieten met heet water doe ik al .
Misschien was hij dag 1 wel zo onder de indruk van alles dat hij daarom slecht at.
Hij komt goed aan en is op gewicht, dus relax!

Hoeveel procent van zijn gewicht eet hij nu? Zou t niet kunnen dat je gewoon teveel aanbiedt?
Door Hanny
#3322042
Als je minder vaak voert, zal hij waarschijnlijk wat hongeriger zijn. Ik zou zeker terug gaan naar vier keer. Drie vind ik nog beter, maar dat zal niet door iedereen gevonden worden.
Dus minder vaak voeren en ook minder hoeveelheid geven. Eerst maar eens wat trek in eten krijgen.
Dat lijkt me heel gezond.

Hanny
Door Lizzy
#3322043
nicolioo schreef:Lang niet meer geweest hier, 3 jaar geen hond meer gehad door omstandigheden en nu weer een vrolijk pupje.
Skip heet hij en is 9 weken. Ik heb hem vanaf dag 2 overgezet op KVV maar is niet echt een voedselgerichte pup, ook beloningssnoepjes worden met matig enthousiastme aangenomen.
Verder levendige pup met goed ontlasting hij mag echter wel wat meer spek op zijn lijfje hebben.
Oh ja het is een labradoodle middenslag .

Hij krijgt nu 3 soorten KVV en daar weer diverse smaken compleet van , de gewone versie niet speciaal fijngemalen . Momenteel weegt hij 5,5 kg en ik probeer hem zoveel mogelijk te laten eten Uit nood ook maar een geperste brok erbij gezet waar hij de hele dag van eet .

Hij krijgt ongeveer 6 keer per dag eten en eet dan met aanmoediging en geloer van de katten Wat happen , soms wat meer dan de ander keer . Per dag eet hij met moeite zo 350 tot 400 gram.

Hoe kan ik hem meer aan laten komen?

Katten zijn trouwens zijn vriendjes , geeft stimulans bij het eten (anders helpen de katten het wel mee met opeten )
Gefeliciteerd met je pupsel! Op 9 weken kun je al makkelijk over zijn geschakeld naar 3 keer per dag voeren. Dus ik zou de daghoeveelheid hetzelfde laten maar wel terug gaan (in stappen) naar 3 keer per dag voeren. Ik denk dat hij dan wel beter gaat eten!
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3322102
Gefeliciteerd met pup!!
Ik heb ook een moeilijke eter-pup gehad (nu een moeilijke eter-hond) en wat mij heel erg hielp, was snel overgaan naar minder eten. Toen hij 9 maanden was, at hij al 1x per dag. En rust rondom het eten creëren, geen druk. Bij ons at hij dan in de bench en wij waren niet in de keuken (waar bench stond) aanwezig.
Gebruikersavatar
Door nicolioo
#3322530
Bedankt voor het meedenken,
Lastig merk ik wel. Hij is nog zo klein dat hij niet een dag nauwelijks kan eten vind ik. Hij is echt net op gewicht . Heb hem dit weekend 2 dagen lang 2 keer per dag eten gegeven . Je zou denken dat hij in de ochtend honger heeft maar nee hoor, 3 happen en klaar. Ik probeer zo weinig mogelijk aandacht aan het eten te schenken en rust eromheen te creëren , na 15 minuten haal ik de bak weg.
Hij heeft in die 2 dagen amper 200 gram per dag gegeten, hij weegt 6,5 kg dus dat is echt te weinig.

Verder valt me op dat hij vooral in de late avond en 's nachts poept.

Ik blijf het nu dus toch maar vaker aanbieden en dan ga er toch wel 350 gram oer dag aan eten in. Ik probeer afwisselend smaken en merken te geven maar merk geen verschil in eetlust.
Op de pupcursus merk ik het ook, eten is niet per se een beloning voor hem, lekkers waar alle andere pups wild van werden werd 3 keer uitgespuugd en uiteindelijk opgegeten. Werd opgemerkt dat dit wel echt een poedeldingetje is , kieskeurige eter.

Nou ja behalve dat het geen verkeer zal worden zal het wel loslopen met hem, ik ga wel elke week even wegen bij de da zodat ik weet of hij een beetje goed blijft gaan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door