Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Suzanne313
#3321097
Hoe vaak moet ik nu vis geven aan een pup ?
Is dat 2 keer per week en dan de hele dag ( pup eet 3 x per dag)

En ik wil ook graag groente geven, maar weet niet goed wat voor groenten en welke hoeveelheid?
en geef ik dat samen met de kvv of vervang ik dat?
Dat is me niet geheel duidelijk.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3321120
Suzanne313 schreef:Hoe vaak moet ik nu vis geven aan een pup ?
Is dat 2 keer per week en dan de hele dag ( pup eet 3 x per dag)

En ik wil ook graag groente geven, maar weet niet goed wat voor groenten en welke hoeveelheid?
en geef ik dat samen met de kvv of vervang ik dat?
Dat is me niet geheel duidelijk.
Vis geef je als extraatje of als deel van het menu. In beide gevallen beperk je je tot maximaal zo'n 10% van het totaal menu.
Dus als je pup 750 gram per dag eet, dan mag max 75gr hiervan vis zijn. Per week is dat dan 525gr. Dit verdeel je over 1 of meerdere maaltijden in de week.

Voor groente geldt dat je hiervan ook ongeveer 10% geeft, maar wat meer mag ook. Binnen een barf menu reken je groente mee, maar in jouw geval zou ik het gewoon extra geven tegelijk met de kvv.

Het linkje naar welke groente etc ga ik even opzoeken voor je.
Door Lizzy
#3321278
Overigens is het vis verhaal wat gecompliceerd. Rauwe vis kan een stof bevatten: thiaminases. Deze stof breekt vitamine B1 af. Niet iedere vis bevat deze stof. Zie daarvoor dit topic: viewtopic.php?f=11&t=135215. Maar veel rauwe vis dus wel. Dus in rauwe vorm mag je menu uit niet meer dan 10% vis bevatten die thiaminases bevat want door een tekort aan vitamine B1 kan je hond verlammingsverschijnselen ontwikkelen. In verhitte vorm (zoals blikjes zalm of sardien) gaat dit verhaal van de thaminases niet meer op. Verhitting vernietigt namelijk thaminases.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door