Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3321411
En we zijn weer terug bij af. Sinds gister eet ie niet meer. Ook niet met sardientjes erdoor heen geprakt, ook niet met water. Gewoon niet.

Ik ben bang dat het de giardia weer is, die de kop opsteekt. Zondag de laatste pil daarvan gehad, dus zou goed kunnen, denk ik.

Vanmiddag een nieuwe bestelling kvv met andere merken ophalen, had gehoopt dat het een smaakprobleempje was. Maar begin gewoon te denken, dat ie pijn in zn buik heeft van die giardia en daarom niet wil eten .

Zo vervelend dit. Pup moet groeien en weerstand opbouwen .
#3321473
Lizzy schreef:Ja, dit is met recht heel vervelend :-\
Toch lees ik op meerdere sites dat bij giardia geen verminderde eetlust veroorzaakt: https://www.dierendokters.com/honden/ziekten/giardia
Is het misschien zinvol om een kuurtje probiotica te geven?
Maar giardia kan natuurlijk wel buikpijn veroorzaken waardoor pups geen zin of trek heeft.
Suzanne313 schreef:Is een kuurtje probiotica anders dan? Ik geef nu de advanced 40+ van solagr
Dit is probiotica idd.

Welke smaken heb je geprobeerd? Een enkelvoudige kvv met duif of fazant wordt bijvoorbeeld vaker slechter gegeten dan iets als kip of rund.
Je zou nog wat andere toevoegingen kunnen proberen. Bijvoorbeeld kwark of een eitje. Of wat groenten.
#3321487
ik had destijds een jonge sheltie met terugkerende giardia en die was ook beroerd ervan en at niet.
medicatie kreeg je er ook nauwelijks in.
ik zou nu gewoon geven wat de pup wel eet tot dat hij ervan af is.
hij eet lotgering wel schreef je?
overigens hoorde ik later dat je veel langer die panacur moet geven voor een beter resultaat.
p.s. wat ik nooit deed is pillen door het gewone voer doen, dat maakt zo'n pup erg wantrouwig over wat er in zijn bak zit. zeker met voorzichtige/kieskeurige eters werkt dat averechts is mijn ervaring.
#3321493
Ik heb (gelukkig) geen ervaring met giardia, dus ik geloof het zo hoor, dat ze er niet lekker van kunnen zijn! Ja, het is misschien wel een goed idee om de medicijnen te mengen met iets van blikvoer (edgar & cooper ziet er bijv. wel gezellig uit - heb ik laatst gekocht om Linga's kong een beetje mee te kunnen vullen).

Oh je geeft al probiotica! Perfect. Mee doorgaan. Echt het komende half jaar.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door