Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3320476
Onze pup van 11 weken heeft een giardia -infectie waar hij voor behandeld wordt met Panacur en een probiotica. Dat gaat al wat beter en hij heeft weer vaste drolletjes. Ik ben er wel huiverig voor, maar heb goede hoop ervan af te komen. Via de adviezen op het forum, weet ik nu wat te doen.

Alleen nu hebben we een ander probleem. Sinds de panacur is de pup veel levendiger en hij groeit gewoon goed. Heb niet het idee dat hij ziek is.
Alleen wil hij niet eten. Dacht eerst nog dat het kwam om de medicatie die er door zijn voer sta, maar zonder dat wil hij ook niet. Probeer nu van alles, om het er toch in te krijgen maar hij eet gewoon niet.
Hij drinkt wel goed en hij heeft volgens mij wel eetlust, en vindt hij het voer gewoon niet lekker. Al vanaf het begin is het geen eter. Maar goed, het arme beestje had natuurlijk hartstikke last van zijn buikje.

Wat kan ik nu het beste doen?
Ik begrijp dat het, door de giardia, belangrijk is, dat hij weerstand opbouwt= dus sterker wordt. Dat lijkt me, dmv voeding.

Ik wil hem absoluut geen brokken geven en gewoon kvv blijven voeren.Hij krijgt nu verschillende soorten van Darf en van de slager hier in de buurt.
Maar nu eet hij al sinds zondagmiddag niet.

Wat kan ik nu het beste doen?
Toch brokken geven (Ik denk dat ze die wel op zou eten namelijk)
voor onbepaalde tijd, tot ze goed opgeknapt is van haar giardia-infectie en misschien dan toch meer eetlust krijgt?

Zou dat een idee zijn? En is er dan een goed merk brok die ik daarvoor kan gebruiken? 1 waarmee ik , ook makkelijk kan afwisselen om hem weer op kvv te krijgen?
Ik ben helemaal niet thuis in brokken, wij hebben onze honden altijd vers gevoerd.

Ik heb van de fokker een of ander puppy pakket van farm food gekregen met allerlei zakjes brokken erin. Maar dat lijkt me ook troep? Of zou ik dat moeten proberen?

Ik weet gewoon niet wat ik moet doen, hij haalt echt zijn neus op voor het eten, maar als ik er stukjes runderlong of viskoekjes doorheen prak, probeert hij wel de stukjes ertussen uit te vissen. Maar de kvv eten, ho maar.
Dus welke brok zou geschikt zijn voor een pup met giardia? Ik neem aan dat er geen koolhydraten geen rotzooi in moet zitten voor .
Of zijn er nog andere opties?
#3320477
Panacur smaakt wel heel vies, dus misschien heeft hij toch de link tussen die twee gelegd, ik weet dat Spot toen ook niet wilde eten.

Wat je kan doen: beetje kokend water over de KVV en af laten koelen, verandert de geur, soms lukt het dan wel ineens. Of als vis wel wil; probeer een vis KVV (hoewel.. Alaska zalm is bv wel weer erg vet, ik weet niet of een giardia darm dat nou zo leuk vindt..
Ik heb Spot in de acute fase toen gekookte witvis en beetje rijst gevoerd en dat langzaam uitgebreid.
Renske proberen (gestoomd voer) of iets dergelijks. Er zijn ook nog andere goede natvoeren, en daar de KVV beetje bij beetje doorheen mengen.

Kijk trouwens ook eens bij DARF op de site, zij hebben ook blikvoeren en sinds kort ook een brok.
#3320481
Siberienne schreef:Panacur smaakt wel heel vies, dus misschien heeft hij toch de link tussen die twee gelegd, ik weet dat Spot toen ook niet wilde eten.
Ja daar ben ik ook bang voor, dat dat het is. Hij loopt naar de bak en ruikt eraan en weg is hij

Wat je kan doen: beetje kokend water over de KVV en af laten koelen, verandert de geur, soms lukt het dan wel ineens. Of als vis wel wil; probeer een vis KVV (hoewel.. Alaska zalm is bv wel weer erg vet, ik weet niet of een giardia darm dat nou zo leuk vindt..
Ik heb Spot in de acute fase toen gekookte witvis en beetje rijst gevoerd en dat langzaam uitgebreid.
Renske proberen (gestoomd voer) of iets dergelijks. Er zijn ook nog andere goede natvoeren, en daar de KVV beetje bij beetje doorheen mengen.

Dat kokend water doe ik ook al maar helpt niet

Kijk trouwens ook eens bij DARF op de site, zij hebben ook blikvoeren en sinds kort ook een brok.
#3320531
Suzanne313 schreef:@lizzy

Ik heb 1,5 sardientje door het eten geprakt, Hij rook eraan, en nog eens, en nog eens.... :cool: En toen ging hij eten :D
Ik ben erg blij ;-)

Hoe nu verder?
Bij een volgende maaltijd nog eens maar dan met minder sardien.
#3320694
Sec gezien is het natuurlijk wel fijn als je je hond een merk KVV geeft dat hij lekker vindt. Ik zou dus zeker ook een ander merk proberen. Merken afwisselen is sowieso een heel goed idee. Met een pup gokken op 1 paard (1 merk KVV) zou ik nooit doen. En dan zijn er misschien merken die hij aanzienlijk lekkerder vindt.
#3321056
Drie dagen Lotgering gegeven (had ik meegekregen bij ophalen van de fokker) en dat eet ze gewoon op. Gisteren weer darf geprobeerd en dat laat ze staan.
Ze vindt het dus of gewoon niet lekker of associeert het met de panacur die ik er doorheen had gedaan.
#3321069
Suzanne313 schreef:Drie dagen Lotgering gegeven (had ik meegekregen bij ophalen van de fokker) en dat eet ze gewoon op. Gisteren weer darf geprobeerd en dat laat ze staan.
Ze vindt het dus of gewoon niet lekker of associeert het met de panacur die ik er doorheen had gedaan.
Het kan allebei, of je hondje vindt de DARF vies of ze associeert het met de Panacur. Ik denk dat het laatste niet ondenkbaar is. Je zou een weekje wat anders kunnen voeren en dan de eerste keren de DARF mengen met een sardientje uit blik. Misschien dat ze het dan wel weer vergeet.
#3321089
Ik zou gewoon wat andere merken proberen. Kleine hoeveelheden kopen en kijken welke ze lekker vind. Let ook op of er misschien smaken/diersoorten zijn die ze niet lekker vind...
Het is zowiezo aan te raden meerdere merken af te wisselen, zeker bij een pup.
En zoals Lizzy aangeeft zou het kunnen dat ze na een tijdje de Darf ook gewoon terug zo eet.
#3321096
Nee, dat ga ik ook doen.

Ik heb vandaag een bestelling gedaan en heb verschillende merken genomen om eens te proberen.
4 soorten tammenga en 4 soorten kiezenbrink en dan nog een testpakket met verschillende merken.
En verder kunnen wij hier bij de vleesboerderij op Schouwen-Duiveland ook een kvv halen, dat is enkel een rund en kopmix met groenten. Dus we kunnen een beetje gaan variëren.

Bedankt allemaal voor de tips
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door