Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door pike
#3322797
pearlsofpassion schreef:Gedroogd vlees mist toch ook voedingswaarde tov rauw. Ik zou nog steeds bang zijn voor tekorten.
Is hij altijd zo geweest? Niet willen lopen? Of wordt het steeds erger?
Want misschien wil hij wel net niet lopen omdat hij tekorten heeft en daardoor geen energie... Anders denk ik ook aan pijn oid.
Daar gaan wel vitaminen verloren, maar de eiwitten verdwijnen er toch niet uit.
Gebruikersavatar
Door pike
#3322895
pearlsofpassion schreef:Nee, de eiwitten niet nee.
Ze veranderen wel, maar eruit gaan ze niet. Het zijn idd de vitaminen en mineralen waar het hierom gaat.
Maar zijn het uiteindelijk niet de eiwitten die de boel uit balans trekken?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3322903
Ah, op die manier...

Ja, vast wel. Maar ik maak mij meer zorgen over wat er tekort is dan wat er teveel zou zijn.
Ik denk dat de totale hoeveelheid eiwit die de hond binnenkrijgt voor zijn gewicht vast niet overdreven is. Maar de fractie zal wel te hoog zijn ja.
Door Svejo
#3322925
Casper kwam hier ruim 7 jaar geleden als herplaatser (4,5 jaar)
Van brok op zelf samengesteld gezet, 220 gram (Woog toen rond de 11 kilo)
Binnen de kortste tijd groeide hij dicht. Steeds wat minder tot 120 gram.
Chemische castratie uitgewerkt, hij kreeg weer hormonen en wat meer spieren. Omhoog naar 160.

Rugproblemen, lijnrust. Niet meer trainen.
Wil geen orgaan meer eten. KVV-dagen erbij om orgaan op te vangen.

Na de hernia operatie heeft hij lang niet willen eten. Kreeg verplicht licht verteerbaar blikvoer om makkelijk te kunnen poepen. (ook nog laxeerolie erdoor)
Diarree
Uiteindelijk via het diepvries voer van Farmfood tot rust gekomen. Met Lotgering werd het nog beter.
Aangevuld met een pensdag, visdag en botdag (kip of eendnek met wat vlees)

Lopen heeft hij vanaf dag 1 niet willen doen, grootste reden is vermoedelijk angst, vooral angst voor geluid. Hij kwam uit een heel rustig dorp, ik woon in Den Haag t.o. een openbaar vervoer knooppunt, ziekenhuis. Dus druk! Hij had geleerd om te gaan zitten wanneer er een auto of fiets aan kwam......
Door Sassol
#3326360
Hier een reu van 25kg, gecastreerd.
Smuldier kreeg hij voorheen 400g van, omdat dit een vettere kvv is.
Carnibest oid kreeg hij dan 500g van.
BARF ook altijd 500g.
Lotgering ook even geprobeerd, maar daar werd hij moddervet van op 350g, dus mee gestopt.

Nu wordt hij in mei 10 en merkte dat hij toch wat extra nodig had, hij viel heel langzaam af. Dus nu krijgt hij 400g smuldier en 200g Kiezebrink.
En af en toe een BARF dagje, dan krijgt hij ook vaak 600g.
Gebruikersavatar
Door DebbieV
#3326630
Hoeveelheid voeding is per hond inderdaag erg verschillend.

Mijn Duitse herder van 1,5 jaar weegt 35 kg en krijgt 1kg Lotgering per dag. Op andere merken kan ik dezelfde hoeveelheid voeren zonder aankomen of afvallen. En is prima op gewicht. Daarnaast nog de nodige gedroogde snacks. Hij is niet gecastreerd.

Mijn beide chihuahua's van 7 en 10 jaar wegen rond de 3 kg. En krijgen zo'n 60 gram per dag en nog de nodige gedroogde snacks. 1 gecastreerd, ander suprelorin staafje.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door