Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Siberienne
#3319672
Onze Sjoes schreef:Er zijn meer merken dan de chinese meuk en de andere 2 merken die genoemd worden.Het is niet dat ts slechts uit deze 3 kan kiezen,toch?Maar ik kan geen brokken advies geven ik heb zelf enkele dagen gegeven wat de fokster voerde omdat ik simpelweg bij god niet wist wat ik moest kiezen.Ik vind de zeer hoge prijzen van Acana niet in verhouding staan met hetgeen je voert.Voor dat geld voer je een hele chique kvv lijkt me.

Ik reageerde alleen op jouw stelling dat Acana geen goede brok zou zijn
En als je je erin verdiept zou je verbaasdzijn hoe weinig producenten van brokken er zijn (er zijn heel wat meer merken dan producenten) en hoe weinig er opening geven over waar hun grondstoffen vandaan komen. Niet voor niks waren er zoveel verschillende merken getroffen door het melamine schandaal.

Over prijs ging het niet. Maar heel kort; kijk niet alleen naar de prijs van de zak brokken maar ook naar de prijs per dag. De ene brok heeft heel wat minder voedingswaarde dan de andere.
#3319680
Siberienne schreef:
Over prijs ging het niet. Maar heel kort; kijk niet alleen naar de prijs van de zak brokken maar ook naar de prijs per dag. De ene brok heeft heel wat minder voedingswaarde dan de andere.
Dat is zeker zo....omdat mijn partner nogal gevoelig is voor dot soort argumenten heb ik ook wat berekeningen gemaakt. Acana kwam per dag goedkoper uit(of even duur als je de duurste variant van acana zou voren)
Je hebt er minder van nodig, dus je doet langer met een zak :)
#3319683
Onze Sjoes schreef:Ja dat gaat over de eiwitfractie dat is de droge stof in het voer.In bv Carnibest zit dan bv 15 % eiwit,maar de eiwitfractie is dan plm 25%(even niet de juiste percentages maar als voorbeeld).En brokken bevatten al weinig vocht,dus de eiwitfractie is meestal redelijk gelijk aan wat op de zak staan.
Ik hoop dat iemand die hier meer verstand van heeft dit wil uitleggen voor je.
In het topic wat je aandroeg(KVV versus ORIJEN) wordt dit inderdaad goed uirgelegd. En zelf ook nog even googled. Eiwitpercentage en eiwitfractie zijn dus 2 verschillende dingen. Bij brok zijn ze na rekenen genoeg gelijk, maar bij kvv is de eiwitfractie uiteindelijk hoger dan het eiwitpercentage dat ze vermelden. Je moet dus echt gaan rekenen voordat je kunt vergelijken. Hoewel brok en vers eigenlijk niet te vergelijken zijn....
Door Onze Sjoes
#3319687
Siberienne schreef:Ik reageerde alleen op jouw stelling dat Acana geen goede brok zou zijn
En als je je erin verdiept zou je verbaasdzijn hoe weinig producenten van brokken er zijn (er zijn heel wat meer merken dan producenten) en hoe weinig er opening geven over waar hun grondstoffen vandaan komen. Niet voor niks waren er zoveel verschillende merken getroffen door het melamine schandaal.

Over prijs ging het niet. Maar heel kort; kijk niet alleen naar de prijs van de zak brokken maar ook naar de prijs per dag. De ene brok heeft heel wat minder voedingswaarde dan de andere.
Ik heb helemaal geen stelling dat Acana geen goede brok zou zijn,ik noem alleen dat ik het eiwitgehalte absurd hoog vind.En sorry maar ik wil me echt niet verdiepen in brokken omdat ik geen enkele brok wil voeren.Ze kunnen nog zoveel claims op de zak zetten als "natuurlijk"en "wij garanderen"...het is en blijft een doodgekookte onnatuurlijke voeding voor een hond.Ik heb het een paar dagen geprobeerd en zag direct wat het deed met met mijn hond,dat was voor mij een bevestiging van wat ik al wist.Hier komt geen brok meer in huis,nooit meer.
#3321834
Lizzy schreef:Je zou ook op zaterdag een gewone KVV kunnen geven en op zondag een zelf samengestelde maaltijd met kwalitatief heel goed spiervlees, wat gekookte of rauw gepureerde groenten, een zacht vleesbotje en daarbij een rauw eitje of een rauw sardientje. Dus 1 KVV dagje en 1 simpel BARF dagje. Ik zou zelf niet te ingewikkeld gaan doen met studeren welke KVV's wel/niet veel calcium bevatten en daar nog wat bij frommelen. Dat maakt het alleen maar ingewikkeld.
Dag Lizzy, ik heb net sardientjes gehaald bij de visboer maar volgens mij zijn ze nog best groot of ik denk dat ze groot zijn? Ze zijn in iedergeval een stuk groter dsn sardientjes uit blik. :o Ze wegen ongeveer 120 gram per stuk, kleiner had hij niet. Geef ik dan een hele vis bij zijn barfmaaltijd of een halve?
Door Lizzy
#3321854
devillovesangel schreef:Dag Lizzy, ik heb net sardientjes gehaald bij de visboer maar volgens mij zijn ze nog best groot of ik denk dat ze groot zijn? Ze zijn in iedergeval een stuk groter dsn sardientjes uit blik. :o Ze wegen ongeveer 120 gram per stuk, kleiner had hij niet. Geef ik dan een hele vis bij zijn barfmaaltijd of een halve?
Ik gaf mijn pups (Dalmatische Hond) gewoon een hele per keer. Maar anders begin je met een halve en de andere helft terug in de koelkast en de dag erop geven. Ontdooit opnieuw invriezen zou ik niet doen. De organen van vis (die zitten er nog in, in de meeste sardientjes) worden heel snel ranzig.
#3321862
Bedankt Lizzy :) Ik denk dat ik dat eerst probeer. Ik ben benieuwd wat hij er van vind :biggrin2:

Hij krijgt komend weekend zijn eerste Barfmaaltijd met een eitje, het sardientje komt dan de week erop :) Ik heb de afgelopen 3 weken eerst alleen kvv gegeven on te kijken hoe dat ging.
Hij heeft geen last van de wisseling tussen brok en kvv(alleen de eerste zondag was zijn ontlasting eenmalig dun) En wat ee verschil tussen brok en vers zeg :o ...het wordt wel gezegd, maar ik dacht toch dat het verschil wel mee zou vallen ::)

Mijn partner begint de voordelen ook te zien ;D Zijn grootste bezwaar is nu nog, dat we echt een extra vriezer nodig hebben als we compleet over zouden gaan op vers. Ik heb nu een lade in gebruik van de vriezer die we al hebben staan, maar daar past net een week aan eten in en hij wil niet iedere week gaan rijden voor zijn eten. + groter inkopen is natuurlijk goedkoper. Gelukkig moet onze zolder nog opgeknapt worden, dus ik denk dat ik hem uiteindelijk wel zover krijg om een extra vriezertje neer te zetten. :biggrin2:
Door Lizzy
#3321867
Hahahaha, de eerste stap is bij je partner dus gezet ;D . Dat is goed nieuws. En de nieuwe vriezer.... Ja, mijn man vond dat 20 jaar geleden ook best een hobbel, 1 hele grote vriezer voor de honden. We hebben er nu 5 en hij roept nu zelf regelmatig "als deze vriezer stuk gaat, kopen we er een grotere voor terug". En soms begint hij zelfs wel eens over een vriescel. Er is dus hoop :biggrin2: . Oh, ei en sardien laxeert. Niks geks of raars of gevaarlijks, maar je pup kan er dus iets dunne ontlasting van krijgen. Dat je het weet.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door