Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Juulke
#3318693
Ik weet niet meer waar, in welk topic, ik het gelezen heb maar ergens schreef iemand dat Tammenga geen bot maar kraakbeen in zijn KVV varianten stopt.
Dit zou nogal wat verschil kunnen uitmaken voor het calciumgehalte. Omdat er van Tammenga ook geen analyses zijn, vind ik het gevoelsmatig een beetje dubieus.
Mijn honden eten het graag. Dat is het probleem niet maar ik wil wel graag weten of er bot of kraakbeen in zit.
Zijn er hier mensen die Tammenga voeren en kunnen die aangeven of ze stukjes bot in het vlees terugvinden of niet?
Door eelke
#3318704
Hoi! Ik voer geen kvv dus ik kan je geen antwoord geven, maar wil je wel welkom heten!

Er meld zich vast nog wel iemand met het antwoord op je vraag. Je zou natuurlijk ook Tammenga kunnen bellen of mailen?
Door smulpaap
#3318719
Ik voer ook geen KVV , maar ik heb even op Voerwijzer gekeken , volgens Voerwijzer zit er 15 % bot in de KVV van Tammenga
Je zou hier ook even middels de zoekfunctie kunnen kijken wat de ervaringen zijn van mensen die het voeren
Ik zocht ook hier op het forum even naar kraakbeen , maar dat zijn topics uit 2012
Verder kan je idd informeren bij de fabrikant
Maar als je KVV voert dan is het ook verstandig om af te wisselen qua merken
Ik zou er dan een merk bij zoeken waarvan de analyses bekend zijn
Door Juulke
#3318728
Dank voor jullie reacties. Ik voer Tammenga ook niet uitsluitend. Ze krijgen ook andere merken maar desondanks heb ik een gevoel dat het niet klopt.
Ik heb idd gemaild om te vragen hoe het zit met bot en qua analyses. Hierop heb ik antwoord gekregen dat alleen van de compleet versie een analyse is en dat het percentage bot in een variant kan bestaan uit paardenbot, runderbot, lam, geit of eend.
Nou heb ik ook begrepen dat voornamelijk van de grotere diersoorten zoals paard en rund de botten zo hard zijn dat ze niet te vermalen zijn maar dat fabrikanten vaak zeggen dat die botten er wél in zitten. Echter blijkt het dan vaak niet om bot maar kraakbeen te gaan. Het calciumgehalte in kraakbeen is echter veel lager dan in bot. Omdat er geen analyses zijn van dit merk is het ook niet te controleren. Dus vandaar mijn vraag of er mensen zijn die dit merk voeren en kunnen bevestigen of ontkennen dat er echt harde stukken bot in de verschillende KVV's zitten.
Ook ik ben tevreden over Tammenga en de honden eten het ook graag maar ik wil wel weten hoe eea in elkaar zit.
Door Elizaw
#3320578
Ik voer het ook, maar kom nooit stukjes bot tegen. Maar dat kom ik bij andere merken ook niet, zoals Degomeat, Bandit, Tinlo, Darf.
Het blijft een lastig verhaal, heb me er jaren geleden ook in verdiept en alle leveranciers aangeschreven, maar blijft een lastig verhaal. Succes!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3320601
Ik zou ook geen kneiterharde stukjes runderbot in een kvv willen vinden. Bot wordt tot poeder vermalen als het goed is en dan vind je er ook niks van terug.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door