Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Jolan
#3318638
Daisy is voor zo ontzettend veel allergisch dat ik niet veel diersoorten heb om te voeren en mijn andere Shih Tzu meisje vertikt het om vis te eten dus ook dat is al geen optie. Nou vraag ik mij dus af of ik wel aan voldoende afwisseling kom zodat ze niks te kort komen. Ik kan alleen paard, hert en kangoeroe voeren. Struisvogel en lama gaan ook goed maar dat is nergens meer te vinden helaas.
Op dit moment geef ik de volgende merken Alaska, Naturis, Carnis, Buddy, Natures Menu, Mulder en ik wil komende week Runner eens proberen en wat HaaksBarf halen. Haaksbarf heb ik in het verleden ook gehad maar dat weigerden ze ineens om nog te eten dus ben ik daar mee gestopt.

Ben ook op zoek naar plekken in de buurt waar ik dit allemaal kan krijgen want nu haal ik het in Beekbergen, Otterlo en Dedemsvaart. Dat laatste is dan dicht in de buurt (woon tussen Hoogeveen en Dedemsvaart in) maar de rest niet. Dus iemand nog tips??
Door Hanny
#3318656
Is bestellen bij Gelukkig Dier geen optie. Kan het gewoon thuis worden bezorgd.
Als een hond allergisch is, kun je alleen voeren wat hij verdraagt. Ik zou niet piekeren over te weinig van dit, of dat. Als hij dat niet verdraagt heb je geen keuze.
Vis kun je prima vervangen door een visolie.

Succes,
Hanny
Gebruikersavatar
Door Jolan
#3318662
Ik las ergens dat als je te weinig verschillende merken gaf dat het niet goed was ofzo, dus ik denk ik vraag het eens.
Als het goed is heb ik binnenkort eindelijk een eigen vrieskistje voor de meiden en dan kan ik ook online gaan bestellen en zal het zeker wat makkelijker worden.
Nu moet ik het nog even doen met de beperkte ruimte in onze gewone vriezer.
Welke visolie kan ik dan het beste nemen?
Door Onze Sjoes
#3318666
Ik heb mijn Shih's(4 jr.3jr en 18 maanden) nog nooit iets anders dan Carnibest gegeven en op dit moment krijgen ze ivm ons reutje(ook gevoelig op voer)alleen nog maar Energique.Ik ben het met Hanny eens je doet wat je kunt.Ik zelf vind het niet nodig om af te wisselen omdat in de merken die ik voer alles zit wat ze nodig hebben.Ik lees dat andere versvoerders wel graag veel merken voeren maar dat is een keuze,ik denk iig dat jouw hondjes niet te klagen hebben. :)
Door Lizzy
#3318681
Dat komt omdat wij (sommige van ons - ik in ieder geval) vaak roepen "gok niet op 1 paard". En dat roepen we weer omdat er iedere week wel 3 merken KVV bij komen. Daar zitten hele serieuze lui bij, bij die KVV makers (ik noem er gewoon wat: BARFmenu, Bandit, Bibi, Carnibest, Carnivoer, etc. Die merken bestaan al jaren en hebben zich bewezen bij het opgroeien van jonge pups, volwassen honden, drachtige honden, oude honden, etc en/of hebben een echte deskundige aan het roer die de voeding ontwikkeld heeft). Maar daar zitten ook makers bij die niet eens de moeite doen om tot 10 te tellen. Maar in jouw geval worstel je met een hond die overgevoelig is. En dan gaat het erom hoe je hem goed houdt. Dat is dan misschien volgens de strikte letter van de "wet" niet ideaal/optimaal, maar de lat ligt erg hoog en in jouw geval mag ie een tikkie lager. Nogmaals, het draait er nu om waar jouw hond het goed op doet. En dan is jouw hond een mazzelaar, veel honden krijgen een hypoallergeengortdroogviesbrokje! Dus ik sluit me aan bij Hanny. Behalve dan met de opmerking dat honden die allergisch zijn voor vis dat ook vaak zijn voor visolie, ondanks dat daar het vis eiwit uit is gehaald.
Door Hanny
#3318683
Het is het andere hondje, dat geen vis wil.
Ik heb expres geen naam van olie genoemd, niet mijn kennis, maar misschien kun jij dat adviseren.
Blijft natuurlijk de vraag, of dat wel gegeten wordt.

Hanny
Door Lizzy
#3318684
Hanny schreef:Het is het andere hondje, dat geen vis wil.
Ik heb expres geen naam van olie genoemd, niet mijn kennis, maar misschien kun jij dat adviseren.
Blijft natuurlijk de vraag, of dat wel gegeten wordt.

Hanny
Oh ja verroest, ik heb dat niet goed gelezen Hanny, het betreft inderdaad het andere hondje! En in dat geval 100% met Hanny eens: vis kun je goed vervangen door visolie. Als je (topic starter) zou kiezen voor een wilde (belangrijk, dat het van wilde zalm is - Grizzly is daar een goed voorbeeld van) waar ook vitamine D en omega 3 in zit of voor een visolie waar omega 3 in zit.
Gebruikersavatar
Door Jolan
#3318686
Dank jullie wel!
Ja mijn vorige dierenarts (mens heeft me bijna het leven van één van mijn meisjes gekost grr) wilde perse dat ik aan de hypomeukbrokjes ging want dat was de enige oplossing. Toen ik daar tegen in ging en zei dat ik wilde gaan beginnen met een eliminatie dieet... nou toen ontplofte dat hoofd zowat ;D Zij als dierenarts wist tenslotte wat beter was voor Daisy dan ik.
Nou was ik vroeger inderdaad de ideale klant, braaf luisterend naar alles maar dat ben ik al jaren niet meer. Hypomeukbrokjes mag ze zelf op eten, alle entingen mag ze in dr eigen reet steken en voor elk klein dingetje meteen mijn meisjes onder narcose willen smijten...forget it.
Zit nu bij een andere dierenarts en die is totaal het tegenovergestelde hahaha, echt heerlijk. Oke hier en daar wat ouderwets, maar heb zo veel meer vertrouwen in haar dan in die dure kliniek. Had verwacht om weer een preek te krijgen over kvv en brokken enz, maar nee helemaal niks. Ook niet onnodig medicatie in Daisy willen proppen omdat ze door haar omgevingsallergie nog krabt enz.
Ik doe wat ik kan en sta altijd open voor tips, advies enz. Reis stad en land af als het nodig is (ik woon in Drenthe en de holistische dierenarts die Daisy ontzettend geholpen heeft zit in Maasdijk haha), mijn meisjes zijn mijn alles.

Daisy kan wel tegen vis gelukkig en ik koop wel eens kleine hoeveelheden vis kvv en dan krijgt Abigail wat anders.
Olie kan ik altijd proberen, Daisy zal het wel eten en Abigail is even afwachten hahaha.

Nogmaals bedankt!
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3318699
Welke diersoorten heb je nog geprobeerd en gaan niet goed? En even voor de volledigheid, in welke kvv was dat dan? Kwestie van uit te sluiten dat er vb kipbot oid in zit, alhoewel je daar natuurlijk bij kvv nooit 100% zeker van bent...
Gebruikersavatar
Door Jolan
#3318727
Ik heb alle diersoorten die normaal verkrijgbaar zijn geprobeerd, dus lam, geit, eend, kalkoen, konijn en ga zo maar door. Alleen paard, hert, kangoeroe, struisvogel en lama gaan goed. Snacks van kameel, eland en dergelijke kunnen ook, maar daar is natuurlijk geen kvv van te vinden en van lama en struisvogel ook niet meer. Het mis gaan varieerde van echt goed ziek worden tot zich echt tot bloedens toe open krabben en bijten. Ook tig merken kvv en met elimineren eigenlijk alleen Haaksbarf (natuurlijk nooit kvv met meerdere diersoorten) en later andere merken. Daisy kan ook niet tegen granen en rijst, wat de mogelijkheden nog verder beperkt. Ook nu nog ben ik heel voorzichtig met het proberen van een nieuw merk, want je gaat er vanuit dat wat er op staat klopt, maar je weet het inderdaad nooit helemaal zeker.
Door Sassol
#3327386
Als het even kan, dan voer je een kvv van een diersoort waar ze tegen kunnen met een premix. Maar inderdaad: liever geen gekke reacties van het lichaam gepaard met alle stress van dien dan toch die 4 diersoorten willen voeren.

KVV's hebben meestal iets minder spiervlees. Dus kun je spiervlees vinden van lama (dat is vaak nog wel te doen) dan geef je daarvan gewoon een beetje bij. Als je allergische hondje niet kan tegen vis, kun je ook zeewierolie proberen. Want die omega 3 is juist wel weer heel fijn tegen ontstekingsreacties!
Gebruikersavatar
Door Jolan
#3327445
Ja ik weet dat een premix ook niet ideaal is, maar ik heb gewoon geen keuze met Daisy. Nou geef ik ook enkelvoudig, maar dan heb ik een multivitamine en mineralen poeder die ik kan geven. Want ben veel te bang dat ze te korten krijgt anders.
Ik heb binnenkort een vrieskistje (hij staat er al, maar de schuur word aangepakt dus hij staat nog niet op zijn plaats en is dus nog niet werkend) en dan kan ik inderdaad spiervlees van lama enzo zien te krijgen. Ik zie hier ook regelmatig van alles voorbij komen maar dat gaat meestal per 5 kilo en dat kon ik nooit kwijt. Straks dus wel :)
Mijn allergische hondje kan gelukkig wel tegen vis en eet het ook graag, alleen mijn kieskeurig dame lust het niet. Al lust ze de gestoomde zalm (zonder rijst enz.) van Renske weer wel. Die had ik pas voor nood gehaald en dat ging er bij beide dames goed in. Ik kwam ineens te kort doordat ik 6 rollen kvv van Naturis weg moest gooien.... was paard en kangoeroe en stonken nog erger dan rotte vis en zagen er heel vreemd uit.
Vanavond krijgen ze voor het eerst sinds lange tijd Haaksbarf paard, ik ben benieuwd...
Bedankt voor je reactie!
Door donya
#3330168
Als je prachtige hondjes allergisch zijn voor granen bijv. pas dan op met de kant en klare KVV`s die soms nog granen kunnen bevatten. Haaksbarf eend en kip kunnen bijv. nog granen bevatten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door