Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3334558
nina.smit schreef:Ik was beginnen met kvv van Dogmeat en dan de complete variant. Aangezien ik twee kilomper dag voer vond ik het wel wat prijzig.
Overgestapt op BARF, bevalt eigenlijk niet. Naadt dat het best wat werk is, in ons togal overvolle leven vind de hond het ook niets. Laat vaak wat staan. Verder hebben wij het probleem dat een hond een scheikop is en een een kieskouw. Hierdoor voer ik ze apart maar doordat ik van de week een stuk vlees gemist had, hadden we opeens een gevecht met dierenarts als gevolg.
Ik ben dus van plan om terug te gaan naar kvv.
Heb nu een proefpakket van de rollen van best4dogs. Vandezelfde producent als dogmeat dus ik verwacht ongeveer dezelfde Kwaliteit. Prijzen lopen van 1.60 tot 2.33 per kilo afhankelijk van diersoort. Afname is per 18rollen per smaak maar je kan dus eventueel eerst een proefpakket aanvragen.
Om hier een volledig menu mee samen te stellen moet ik nog even puzzelen want er staat niet heel veel info op de site helaas.
Onze kieskouw Doosan eet het wel graag en dat is ook wat waard vind ik...
Voor dit soort bedragen mag je ook niet zoveel van de kwaliteit verwachten… Zeker met een opgroeiende hond van een groot ras zou ik kwalitatief goed voer geven. Wij hebben zelf een hele tijd verschillende kvv's gevoerd omdat ik het zelf samenstellen zat was. Tot een van onze honden er niet goed meer op reageerde de merken die we altijd hadden gaven problemen met te harde ontlasting tot een ernstige verstopping aan toe. Sindsdien stel ik weer zelf samen en ik heb de honden echt zien opknappen voor mijn ogen! 2 leven er helaas niet meer door ouderdom maar onze andere hond en pup van 5,5 maand zien er fantastisch uit. Groeit heel mooi stabiel en glanst als een spiegel. Ik bestel veel bij dogmeat en Floris24 (via het forum) koop bewust alleen kwalitatief goed spiervlees voor ze wat gemiddeld 4,- per kilo kost en ik geloof nooit dat deze kwaliteit in de goedkopere kvv's zit. Snippers en MDM voer ik niet vind ik te zenig, vettig gewoon niet goed genoeg. Er gaat hier voor 2 honden en een kat ook iets van 2 kg per dag door ik maak voor alle 3 porties voor 14 dagen dan heb ik 1x in de 2 weken een ochtendje werk maar daar hebben we de andere dagen veel profijt van. Wat we totaal kwijt zijn aan kosten houd ik niet zo bij. Als karkas krijgen ze zeg maar 50% kip omdat dat goedkoop is afgewisseld met parelhoen, konijn, eend etc. Merk wel dat alles duurder word omdat er steeds meer vraag naar komt maar de honden doen het hier zo goed op kan me echt niet voorstellen dat ik anders voer :)
#3334887
nina.smit schreef:En wat vinden jullie van de prestige mix van Best4Dogs/Dogmeat?
http://www.best4dogs.nl/index.php?main_ ... cts_id=634
Meerdere diersoorten in 1.

En heeft iemand al eens ooit zelf samengstelde kvv door dogmeat laten maken??
Mijn mening:
Ik heb het persoonlijk niet op meerdere diersoorten in één mix. Maar los daarvan:
Er staat geen analyse bij, dus niets over vetgehalte of calciumgehalte of andere zaken. Veel barfers voeren zalmlijf als vleesbot, in dat geval kom je op 60% vleesbot in deze mix.
Ook wordt niet vermeld welke soort orgaanvlees er in zit..
Voor mij zou dit dus afvallen want ik heb hiermee geen idee wat ik voer.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door