Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3318551
Goedendag:-)

Ik geef mijn hond Darf, maar heb een klein budget en zoek een goedkope variant daarnaast. Ik heb nu Energique ernaast geprobeerd, maar volgens mij kan het nog wat goedkoper en vooral ook beter. Ik gaf eerst Rodi er naast, maar sinds ik Energique er bij geef is mijn hond aarde aan het eten, mineralen tekort neem ik aan, enfin, maakt niet uit, ik ben niet tevreden, ik vind de ontlasting ook veel te veel op Energiue.

Ik heb ooit Lotgering gegeven, dat beviel mij helemaal niet. Welk basis merk maakt nog iets redelijks? Haaksbarf?
En of nog andere ideeen?
En waar bestellen jullie het dan?

Alvast bedankt voor jullie antwoord! :)

Groetjes Gabriëlle
Door Onze Sjoes
#3318554
Pica schreef:Goedendag:-)

Ik geef mijn hond Darf, maar heb een klein budget en zoek een goedkope variant daarnaast. Ik heb nu Energique ernaast geprobeerd, maar volgens mij kan het nog wat goedkoper en vooral ook beter. Ik gaf eerst Rodi er naast, maar sinds ik Energique er bij geef is mijn hond aarde aan het eten, mineralen tekort neem ik aan, enfin, maakt niet uit, ik ben niet tevreden, ik vind de ontlasting ook veel te veel op Energiue.

Ik heb ooit Lotgering gegeven, dat beviel mij helemaal niet. Welk basis merk maakt nog iets redelijks? Haaksbarf?
En of nog andere ideeen?
En waar bestellen jullie het dan?

Alvast bedankt voor jullie antwoord! :)

Groetjes Gabriëlle
Ik heb juist mijn hondje overgezet op energique en hij doet het kwa ontlasting er juist super op en ook spuugt hij niet meer,we zien hem met de dag meer een meer opknappen.Ik geloof niet dat een hond een mineralen gebrek kan hebben van energique het is een complete voeding met een premix.Sommige honden vinden aarde gewoon lekker.Ik denk dat het net is al met brokken de ene hond doet het geweldig op het ene merk en de ander die het zelfde geeft vind het 10x niks.Ik ben zelf na 13 jaar nog steeds tevreden over Carnibest en als je het per 30 kilo besteld gaat de prijs ook omlaag.Ik heb nog nooit wat anders gevoerd dan CB en Energique dus hoe de prijzen liggen van alle kvv heb ik geen idee van.Ik weet alleen dat smuldier zeer goedkoop is.
#3318615
De energique bevalt mij niet goed, hoe compleet het ook is, de ontlasting vind ik echt veel te veel.
Carnibest heb ik vroeger ook zelf gehaald.
Ik wilde nu alleen liever naar een wat meer basis merk eigenlijk.
Lotgering wil ik ook niet meer op terug. Ik vertrouw Lotgering niet en het is mij niet goed bevallen. Mijn honden aten het ook met lange tanden en lieten het regelmatig staan.
Ik zoek dus het liefst naar tips van andere basis merken om die te proberen. Bedankt in ieder geval.

Zijn er nog andere mensen die toevallig tips hebben van merken die ze graag voeren :)
#3318624
Darf verkoop ook nog Meat4dogs, da's iets goedkoper.

En al eens DailyMeat geprobeerd? Meneer Ko vindt dat af en toe best aaardig voor de afwisseling.

Carnibest heb ik ook een paar keer gevoerd, maar ik vond het er niet geweldig uitzien en meneer Ko was er ook niet echt dol op.

Geen ervaring mee, maar eventuele goedkopere opties zijn misschien Bibi, Carnivoer en Tammenga?
Misschien even bij Voerwijzer spieken?
#3318630
Laat je niets opdringen he, als je niet zo'n goed gevoel hebt bij een merk of je hond doet het er niet goed op, is het geen goede keuze, wat iemand anders ook beweert. Dat is persoonlijk en ook afhankelijk van wat je voor de rest gewend bent ( waarmee je het vergelijkt). En op het gebied van deze merken ben je zeker niet alleen.
Spijtig genoeg bestaan er geen wonderen. Goedkope kvv die ook goed is, dat is wel lastig want de producent wil ook nog wat verdienen.
Ik ken niet veel van kvv of prijsklasse's maar ik zou eens kijken best4dogs, hoor ik nog goede dingen van. Tamro en Tammenga zijn de meningen ook verdeeld geloof ik. Naturis, Duck en kivo ligt in de lijn van de merken die je nu noemt. Dus ik vermoed dat je daar je gading niet tussen gaat vinden...

Ik weet dat je er niet om gevraagd hebt, maar heb je soms al zelf samenstellen overwogen? Dat is altijd beter prijs-kwaliteit en je kan zelf wat zien hoeveel je eraan uitgeeft.
Het is wel even inlezen en uitzoeken hoe alles werkt maar daarna is het vrij eenvoudig en we kunnen je helpen. Je kan al je vragen hier stellen en je menu voorleggen voor feedback.
Qua vlees inkopen is het ook even zoeken maar eens je weet waar je graag je vlees haalt is het maar meedoen met de bestelling.
Het geeft veel voldoening en werkt wel verslavend. ;)
Door Onze Sjoes
#3318631
Hier in deze rubriek staan alle verkrijgbare merken.Tips over merken heeft in mijn ogen niet zoveel zin.Ik zeg mijn hondje poept perfect op Energique en jij zegt mijn hond poept bergen.Zo zie je maar dat het per hond verschilt.Ik zou als ik op zoek was naar een ander merk kijken wat ik belangrijk vind en dan op basis daarvan een keuze maken en gewoon proberen.Alleen niet dezelfde fout maken als ik door gelijk 10 kilo per keer aan te schaffen.... ::)
#3327385
Goedkoopste merk is volgens mij Smuldier met een prijs van 1,75/kg. Maar ik vind het zeker niet compleet genoeg als menu. Wel handig, want ik kan het bij de supermarkt 5 minuten verderop kopen.
Daily Meat en kiezebrink zitten ongeveer in dezelfde prijsklasse, wel net wat goedkoper dan DARF. (Zo'n 3,50/kg gemiddeld afhankelijk van welk diersoort je kiest)
Oh en ik heb in een besteltopic hier nu 100% eend voor 2,20/kg besteld en konijn voor 3,30/kg volgens mij. Al ben ik er nog niet bekend mee. Eerlijk gezegd wissel ik gewoon heel veel af, kijk wat gunstig is.

Ook een leuk idee: ik wissel ook af met BARF. Heb hier een bioslager zitten die lamsbotjes voor 2,25/kg (en een paar mag ik gratis meenemen) en kipkarkas voor 1,5/kg verkoopt. Doe er (niet al te duur) spiervlees bij en je hebt een aanvullende, verantwoorde en betaalbare afwisseling op de kvv.
#3334269
Ik heb er geen ervaring mee.
Ik vind ze veels te vet en dat alleen is voor mij reden genoeg om ze niet te proberen.
Ze bevatten 20% bot en kraakbeen, ook hierdoor haak ik af want kraakbeen wordt door mijn honden slecht verdragen en als de verhouding tussen beide niet bekend is zal ik het dan ook niet geven. Nergens wordt vermeld welk type bot gebruik wordt. Sommige smaken bevatten daarnaast volgens hun eigen opgave helemaal geen bot. Hoe de mixen allemaal aan min of meer hetzelfde calciumpercentage komen begrijp ik niet.
De hoeveelheid orgaan is wisselend maar je weet niets over de verhoudingen, je kan bijv. niet nagaan hoeveel lever je voert.
#3334289
Ik was beginnen met kvv van Dogmeat en dan de complete variant. Aangezien ik twee kilomper dag voer vond ik het wel wat prijzig.
Overgestapt op BARF, bevalt eigenlijk niet. Naadt dat het best wat werk is, in ons togal overvolle leven vind de hond het ook niets. Laat vaak wat staan. Verder hebben wij het probleem dat een hond een scheikop is en een een kieskouw. Hierdoor voer ik ze apart maar doordat ik van de week een stuk vlees gemist had, hadden we opeens een gevecht met dierenarts als gevolg.
Ik ben dus van plan om terug te gaan naar kvv.
Heb nu een proefpakket van de rollen van best4dogs. Vandezelfde producent als dogmeat dus ik verwacht ongeveer dezelfde Kwaliteit. Prijzen lopen van 1.60 tot 2.33 per kilo afhankelijk van diersoort. Afname is per 18rollen per smaak maar je kan dus eventueel eerst een proefpakket aanvragen.
Om hier een volledig menu mee samen te stellen moet ik nog even puzzelen want er staat niet heel veel info op de site helaas.
Onze kieskouw Doosan eet het wel graag en dat is ook wat waard vind ik...
#3334312
nina.smit schreef:Ik was beginnen met kvv van Dogmeat en dan de complete variant. Aangezien ik twee kilomper dag voer vond ik het wel wat prijzig.
Overgestapt op BARF, bevalt eigenlijk niet. Naadt dat het best wat werk is, in ons togal overvolle leven vind de hond het ook niets. Laat vaak wat staan. Verder hebben wij het probleem dat een hond een scheikop is en een een kieskouw. Hierdoor voer ik ze apart maar doordat ik van de week een stuk vlees gemist had, hadden we opeens een gevecht met dierenarts als gevolg.
Ik ben dus van plan om terug te gaan naar kvv.
Heb nu een proefpakket van de rollen van best4dogs. Vandezelfde producent als dogmeat dus ik verwacht ongeveer dezelfde Kwaliteit. Prijzen lopen van 1.60 tot 2.33 per kilo afhankelijk van diersoort. Afname is per 18rollen per smaak maar je kan dus eventueel eerst een proefpakket aanvragen.
Om hier een volledig menu mee samen te stellen moet ik nog even puzzelen want er staat niet heel veel info op de site helaas.
Onze kieskouw Doosan eet het wel graag en dat is ook wat waard vind ik...
Dat wordt erg lastig want je weet niet welke orgaansoorten er in zitten en ook niet in welke verhoudingen.
#3334428
Wij geven als hoofdmoot dogmeat enkelvoudig (stuk goedkoper dan de complete variant!) En daarnaast wissel ik af met carnivoer, barfmenu, haaksbarf en af en toe een ander merk om uit te proberen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door