Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Onze Sjoes
#3317879
pluk schreef:Als je continue wisselt tussen brok en kvv moet de spijsvertering zich elke keer aanpassen.
Ik zou eens twee weken alleen CB lam diabetes geven. Als snack ook alleen iets van lam of kip zonder verdere toevoeging.
Continue?Ergens in augustus 1x Royal Canin gevoerd en nu in Oktober 3 dagen Jarco,dat is toch niet continue wisselen?We hebben het over plm. een half jaar.
Gebruikersavatar
Door chery
#3317882
Heb je weleens gedacht aan de lijnzaadolie in CB??? Veel honden kunnen hier niet tegen. Vlgs mij zit het ook in bepaalde varianten van energique.
Hier ook een hond die geheid last krijgt van lijnzaadolie.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3317883
Onze Sjoes schreef: Continue?Ergens in augustus 1x Royal Canin gevoerd en nu in Oktober 3 dagen Jarco,dat is toch niet continue wisselen?We hebben het over plm. een half jaar.
Ik kreeg de indruk dat je veel vaker wisselde.
Maar goed, ik zou zijn lijf nu de tijd geven om te wennen aan een graanvrije/zetmeelvrije kvv. Dat kan CB diabetes zijn of een ander merk, maar dus wel zonder granen, aardappel etc.

De opmerking hierboven over lijnzaadolie vind ik ook een goede om in de gaten te houden. Je zou ook een kvv kunnen geven zonder enige toevoeging, bijv barfmenu of darf.

En kijk vooral nog even goed naar de tips van mbt manuka, groente, grizzly olie, etc en de tips en info mbt galspugen.

Je moet niet verwachten dat t ineens goed gaat. Als hij slecht reageert op bijv rijst dan moet zijn lijf daarvan herstellen, dat kost tijd.
#3317894
Ook ik heb slechte ervaringen met lijnzaadolie
Ik kreeg hier een ex -brokken hond ter herplaatsing , met heel veel klachten .
Eenmaal op Carnibest leek het de goede kant op te gaan
Maar de hond werd toch weer heel erg jeukerig van CB , ze weigerde het ook te eten , en begon o.a weer pootjes te bijten
Ik heb haar overgezet op Barf , en ze ging opknappen heen
Het heeft nog een aantal maanden geduurd , maar ze heeft nooit geen jeuk meer gehad
Ontlasting werd prima , oren bleven mooi schoon , geen prut en ontstekingen meer en tot op hoge leeftijd ene klokgave gezonde vacht
Ik gaf haar Doils , wat ze erg goed verdroeg , en ze kreeg uiteindelijk een weerstand van staal
De d.a kende ze bij wijze van spreken niet meer

Ik heb nog een hondje gehad , nooit problemen zoals jeuk , slechte ontlasting etc
Op ene gegeven moment kreeg ze steeds meer schilvers , schilvers werden korsten
Ook nooit problemen t.av verharing , hele plukken haar verloor ze
Ze begon slechter te eten , slechte conditie , vermagering , kortom een hopeloos hoopje hond
Wij hebben haar toen uitgebreid laten onderzoeken (bloed en ontlasting )
Zij had een Candida ontwikkeld , en was hierdoor intolerant geworden voor bepaalde diersoorten
Streng dieet ingezet , deels rauw , deels gekookt . En verder niets anders . Snacks mocht ze hebben van hetgeen ze wel verdroeg
Supplementen ingezet om haar darm op natuurlijke wijze weer te versterken en te genezen
Een hoge dosering Omega Drie
Na zes weken begon ze op te knappen , haar vacht werd weer glanzend en gezond
Haar conditie kwam weer terug , ze werd weer levendig en vrolijk

Ik zou dus denk ik naar een holist gaan met de hond
Soms sluimeren er dingen waar we onze vinger niet zo snel op kunnen leggen
Door Onze Sjoes
#3317902
Bedankt voor het delen van je ervaring smulpaap.Heb me scheel gelezen en Barfen is niks voor mij hoe zeer ik ook de voordelen ervan lees.Ik ben te onzeker of ik alles wel goed zou doen,ik zou voor zover ik kan zien grote problemen hebben met het bij elkaar zoeken van alle ingredienten.En ik heb maar kleine hondjes dus bevroren bonken vlees van 1 kilo of meer is gewoon lastig.Ik wil toch het liefste een kant en klaar product heb ik besloten.

Er gaat ergens iets in de spijsvertering gewoon niet goed want hij poepte een gedroogd lamoortje uit wat hij eergisteren heeft gehad.En het oortje was nog intact alleen zacht geworden.

Weet iemand iets over Energique Speciaal?Ik zie dat het 22,2% vet bevat,komt mijn hondje dan geen voedingstfoffen tekort?Want vet zit niet zoveel in toch?Als ik hem dan 200 gram geef is 44 gram dus vet.Ik las alleen dat het eiwitgehalte erg laag was maar misschien is dat wel goed.Het wel eerder Energique gevoerd maar wij hebben altijd de gewone.
Door Onze Sjoes
#3317903
chery schreef:Mijn ervaring als het lijnzaadolie is, dat je al vrij snel merkt dat het beter gaat.
Ik zal inderdaad een "schone" kvv geven zonder toevoegingen.
Ja het zou natuurlijk kunnen maar misschien wel voor de kip,of de rijst of of....ik vind het maar een heel lastig op te lossen probleem.Ik lig er serieus wakker van afgelopen nacht.Maar ik doe mijn best.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3317907
Onze Sjoes schreef:Bedankt voor het delen van je ervaring smulpaap.Heb me scheel gelezen en Barfen is niks voor mij hoe zeer ik ook de voordelen ervan lees.Ik ben te onzeker of ik alles wel goed zou doen,ik zou voor zover ik kan zien grote problemen hebben met het bij elkaar zoeken van alle ingredienten.En ik heb maar kleine hondjes dus bevroren bonken vlees van 1 kilo of meer is gewoon lastig.Ik wil toch het liefste een kant en klaar product heb ik besloten.

Er gaat ergens iets in de spijsvertering gewoon niet goed want hij poepte een gedroogd lamoortje uit wat hij eergisteren heeft gehad.En het oortje was nog intact alleen zacht geworden.

Weet iemand iets over Energique Speciaal?Ik zie dat het 22,2% vet bevat,komt mijn hondje dan geen voedingstfoffen tekort?Want vet zit niet zoveel in toch?Als ik hem dan 200 gram geef is 44 gram dus vet.Ik las alleen dat het eiwitgehalte erg laag was maar misschien is dat wel goed.Het wel eerder Energique gevoerd maar wij hebben altijd de gewone.
Energique speciaal bevat rijst en olie. Het advies was juist om in ieder geval rijst volkomen te elimineren en eventueel ook olie.
De hoeveelheid vet lijkt mij ook veel te veel.
Gebruikersavatar
Door chery
#3317971
Onze Sjoes schreef:Ja het zou natuurlijk kunnen maar misschien wel voor de kip,of de rijst of of....ik vind het maar een heel lastig op te lossen probleem.Ik lig er serieus wakker van afgelopen nacht.Maar ik doe mijn best.
Ja dat is zo, maar je moet ergens beginnen. Je wilt liever geen barf. Dan een schone kvv. Liefst een diersoort wat hij niet gehad heeft en zonder oliën en premix. Dus vlees, bot en orgaan en meer niet.
Haaksbarf heeft ook 1 diersoort, geen toevoegingen of barfmenu. Maar van de laatste willen sommige honden weleens moeilijk poepen.
Door Onze Sjoes
#3317972
pluk schreef:Energique speciaal bevat rijst en olie. Het advies was juist om in ieder geval rijst volkomen te elimineren en eventueel ook olie.
De hoeveelheid vet lijkt mij ook veel te veel.
De derde CB diabetis maaltijd zonder rijst is ook weer uitgespuugd...En de brokken die 32%(!!!)rijst bevatten blijven er goed in en geven ook (lijkt)minder jeuk.Alleen de ontlasting word er niet goed op.Ik ga dus niet heel geforceerd rijst vermijden omdat ik denk dat daar het probleem niet zit.Ik heb voor nu omdat ik toch op diverse fora goede ervaringen lees toch Energique Speciaal gekocht.Ik ga hier morgen mee beginnen.Waarschijnlijk kan ik aan heel veel merken wel komen met wat moeite maar mijn vriezertje zit nu vol met minstens 15 kilo kvv waar ik niks aan heb en als ik moet bestellen zijn dit ook weer grotere hoeveelheden.Ik moet het nu hebben van iets wat ik in de winkels kan kopen in een klein hoeveelheid.Dan kon ik kiezen uit Kenner(iets nieuws van de Welkoop),Duck,Prins en Energique,Rodi,Smuldier,daar moet ik het even meedoen.Mijn financieen zijn ook niet onbeperkt om alles maar te kopen,uit te proberen en weer weg te gooien...
Laatst gewijzigd door Onze Sjoes op do 19 okt 2017, 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Onze Sjoes
#3317973
chery schreef:Ja dat is zo, maar je moet ergens beginnen. Je wilt liever geen barf. Dan een schone kvv. Liefst een diersoort wat hij niet gehad heeft en zonder oliën en premix. Dus vlees, bot en orgaan en meer niet.
Haaksbarf heeft ook 1 diersoort, geen toevoegingen of barfmenu. Maar van de laatste willen sommige honden weleens moeilijk poepen.
Ik voer al 14 jaar Cb met een premix maar heb er nooit iets negatiefs van ondervonden.Toch lees ik vaker dat mensen die niet willen.Er zijn zoveel merken en het is net zoals met brokken wat ik lees op andere fora iedereen heeft weer een andere ervaring met een merk en uiteindelijk moet je een keer een keuze maken.Ik heb vandaag maar Energique Speciaal gekocht en ga vanaf morgen het proberen.Dit is waarschijnlijk een andere keuze dan jullie gemaakt zouden hebben maar ik hoop dat het werkt dat zou fijn zijn.CB Diabetis werkt iig niet. :(
#3317976
Onze Sjoes schreef:De derde CB diabetis maaltijd zonder rijst is ook weer uitgespuugd...En de brokken die 32%(!!!)rijst bevatten blijven er goed in en geven ook (lijkt)minder jeuk.Alleen de ontlasting word er niet goed op.Ik ga dus niet heel geforceerd rijst vermijden omdat ik denk dat daar het probleem niet zit.Ik heb voor nu omdat ik toch op diverse fora goede ervaringen lees toch Energique Speciaal gekocht.Ik ga hier morgen mee beginnen.Waarschijnlijk kan ik aan heel veel merken wel komen met wat moeite maar mijn vriezertje zit nu vol met minstens 15 kilo kvv waar ik niks aan heb en als ik moet bestellen zijn dit ook weer grotere hoeveelheden.Ik moet het nu hebben van iets wat ik in de winkels kan kopen in een klein hoeveelheid.Dan kon ik kiezen uit Kenner(iets nieuws van de Welkoop),Duck,Prins en Energique,Rodi,Smuldier,daar moet ik het even meedoen.Mijn financieen zijn ook niet onbeperkt om alles maar te kopen,uit te proberen en weer weg te gooien...
En toch zou ik beginnen met een zo schoon mogelijke voeding van een diersoort die hij nog niet gehad heeft. Om rust te creëren. Rund, kip en tarwe zijn de meest voorkomende allergenen bij honden, nu ga je juist die diersoorten nog wel doorgeven.

En precies bijhouden per dag wat je geeft en wat je varieert.
Ik heb ook zo'n uitzoekfase achter de rug met mijn hond, en het is af en toe lastig. Er spelen zoveel dingen een rol dat je echt op moet letten niet teveel te variëren anders weet je echt niet wat je doet.

Wil je perse KVV, kies dan een met zo min mogelijk toevoegingen van 1 diersoort. En ik snap je dilemma van de hoeveelheden, dus het zal even zoeken worden. Van mij zou je zo een rol Alaska lam of konijn over mogen nemen, dus als je iets zoekt, vraag het hier dan gewoon ? Ik heb NL geen idee waar je woont...

Als je de KVV niet ziet zitten, is er ook nog blikvoer of kuipjes die hypoallergeen zijn of obv 1 diersoort. Brok blijft een complex product en de jarko gaat blijkbaar toch niet goed. Hermanns is een goed merk blikvoer dat met 1 diersoort gemaakt is, Trovet heeft kuipjes hypoallergeen voer van of diersoorten of zelfs obv insecten. Renske heeft ook gestoomd vlees van 1 diersoort per maaltijd (wel even zoeken)

De oplossing hiervoor is niet makkelijk en niet binnen een paar weken te vinden. Rust in de tent lijkt me nu belangrijk. Dus simpel houden zodat je van daaruit kan gaan werken. En ervaringen van anderen, daar heb je niet zoveel aan in deze situatie want jouw hond is ziek en andersmans oplossing ('mijn hond doet het hier goed op') zegt niet zoveel in deze.
Door eelke
#3318009
Onze Sjoes schreef:De derde CB diabetis maaltijd zonder rijst is ook weer uitgespuugd...En de brokken die 32%(!!!)rijst bevatten blijven er goed in en geven ook (lijkt)minder jeuk.Alleen de ontlasting word er niet goed op.Ik ga dus niet heel geforceerd rijst vermijden omdat ik denk dat daar het probleem niet zit.Ik heb voor nu omdat ik toch op diverse fora goede ervaringen lees toch Energique Speciaal gekocht.Ik ga hier morgen mee beginnen.Waarschijnlijk kan ik aan heel veel merken wel komen met wat moeite maar mijn vriezertje zit nu vol met minstens 15 kilo kvv waar ik niks aan heb en als ik moet bestellen zijn dit ook weer grotere hoeveelheden.Ik moet het nu hebben van iets wat ik in de winkels kan kopen in een klein hoeveelheid.Dan kon ik kiezen uit Kenner(iets nieuws van de Welkoop),Duck,Prins en Energique,Rodi,Smuldier,daar moet ik het even meedoen.Mijn financieen zijn ook niet onbeperkt om alles maar te kopen,uit te proberen en weer weg te gooien...
Je kunt wat je over hebt natuurlijk ook hier op het forum aanbieden, hebben we een speciaal gedeelte voor; vraag en aanbod.
Door sonia
#3318036
Ik begrijp dat men voorstander is van kvv en rauw anders komt men niet op zo'n forum maar als de hond best reageert op de brok die hij kreeg vanwaar hij vandaan kwam, en enkel jeuk had, waarom dan blijven sukkelen met voeding terwijl de hond zieker en zieker daarop word
Waarom een hond verplichten te eten wat in jou ogen beste is terwijl zijn lichaam aangeeft dat die bepaalde brok beter is voor hem

Blijf toch gewoon die brok geven en vraag aan dierenarts apoquel
Werkt heel goed voor atopie e kan zijn dat je na een kuurtje, als zijn huid rustig is geworden je deze kan afbouwen naar een lage dosis of zelfs mee stoppen

Maar nu is toch belangrijk dat hij goed kan eten, niet moet overgeven of diarree heeft en zich goed voelt en geen jeuk heeft

Apoquel gebruik ik al enkele jaren voor de honden en meestal kan ik rond okt a nov stoppen en moet deze terug beginnen geven rond mei

Geef ik het niet heb ik 5 maanden fel krabbende jeukende honden die 1 na de andere hotspot daardoor krijgen.

Brokken zonder granen geeft iets verlichting maar haalt het probleem niet weg hier
Kvv zelfde, probleem blijft maar de honden hebben alleen op regelmatige basis last van hun darmen, diarree en rommelende buik

Neen, rauw is dus niet altijd goed ook heb ik al meermaals ondervonden en ik voer al meer dan 10 jaar kvv op regelmatige basis

Elke keer een hond weer ziek er van is geworden stop ik een tijdje maar begin dan toch weer opnieuw, tot er weer hond hond ziek is diarree heeft en rommelende darmen.

Daaruit maak ik op dat deze soort voeding dus niet zaligmakend is en soms kwa versheid te wensen overlaat
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door